W tym roku pojawiliśmy się na targach SCF z dwiema głównymi propozycjami – rozwoju sieci i zaprezentowania nowej usługi dla galerii handlowych. Dlaczego? Rozwijamy obecnie swoją markę Loyalhub, pod którą działamy jako administrator programu kart podarunkowych galerii handlowych – mówi w rozmowie z Retailnet Katarzyna Michałowska, Country Manager Super Prezentów
W jakiej kondycji jest aktualnie sieć Super Prezenty? Ile lokali działa i w jakich formatach?
Obecnie mamy dwa rodzaje punktów sprzedaży – pierwsze to nasze własne tradycyjne sklepy, a drugie to stanowiska, które znajdują się w częściach wspólnych galerii handlowych. W sumie dysponujemy 16 lokalizacjami, z czego 9 to sklepy, a pozostałe to wyspy handlowe. Oczywiście, każdorazowo, gdy pojawia się taka możliwość, rozważamy przekształcenie stoiska w pełnometrażowy sklep. W niektórych miejscach, takich jak na przykład Galeria Mokotów, pozostajemy z formatem wyspy, ponieważ akurat tutaj ten format sprawdza się najlepiej.
Warto podkreślić, że nasza działalność opiera się na zapotrzebowaniu na niewielkie lokale, a te cieszą się największym zainteresowaniem wśród potencjalnych najemców. Częstokroć nie udaje nam się zdobyć niewielkich przestrzeni w centrach handlowych.
W ostatnim czasie spółka nawiązała współpracę z siecią Carrefour. Na czym polega ta kooperacja?
PARTNER PORTALU
Rzeczywiście, nasza współpraca z siecią Carrefour weszła na wyższy poziom we wrześniu tego roku. Wspólnie z Carrefourem otworzyliśmy pierwsze stanowisko sprzedaży Super Prezentów usytuowane w rejonie kas sklepowych. Jest to bardzo pożądane miejsce, choć nie znajduje się w części wspólnej galerii, ale na terenie Carrefoura. Pierwszy taki punkt został uruchomiony w centrum handlowym Westfield Arkadia 19 września tego roku i obecnie weryfikujemy, jak ta nowa lokalizacja sprawdza się w praktyce. Nie wykluczamy, że w przyszłości pojawi się więcej podobnych punktów handlowych we współpracy z Carrefourem.
Czy udział sieci Super Prezenty jako wystawcy na targach SCF był krokiem w stronę
bardziej dynamicznej ekspansji firmy?
Dotychczas uczestniczyliśmy w targach jako goście, lecz teraz zdecydowaliśmy się wziąć w
nich udział jako wystawca. W tym roku pojawiliśmy się na targach SCF z dwiema głównymi
propozycjami – rozwoju sieci i zaprezentowania nowej usługi dla galerii handlowych. Dlaczego? Rozwijamy obecnie swoją markę Loyalhub, pod którą działamy jako administrator programu kart podarunkowych galerii handlowych oraz oferujemy swoim klientom kompleksowe usługi w tym zakresie.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Nasze rozwiązanie oparte jest na wewnętrznie zbudowanym systemie i nie polega na korzystaniu z technologii Visa czy Mastercard, które są najczęściej stosowane w dziedzinie kart podarunkowych galerii handlowych. Pozwala nam to na dużą elastyczność względem potrzeb galerii handlowych oraz tym sposobem jesteśmy w stanie dopasować się do istniejących już warunków. Co więcej, na tym rozwiązaniu korzystają również najemcy. Pozwala im to uniknąć dodatkowych opłat i czyni naszą propozycję bardzo konkurencyjną. Na targach SCF postanowiliśmy zaprezentować galeriom handlowym szczegóły naszego rozwiązania.
Skąd pomysł na tego typu nową usługę skierowaną bezpośrednio do galerii
handlowych?
Nasza firma ma swoje korzenie na Litwie, gdzie jej działalność rozpoczęła się 16 lat temu.
Na samym początku oferowaliśmy karty podarunkowe w tamtejszych centrach handlowych,
a dopiero później nasza działalność rozszerzyła się o dystrybucję prezentów w formie przeżyć. Obecnie na Litwie współpracujemy z większością galerii handlowych.
Nasz model biznesowy skupia się na szerokiej dystrybucji do sektora B2B, który stanowi około 50% wartości całej sprzedaży. Dlatego chcemy aktywnie promować nasz produkt na terenie Polski, a na tę chwilę nawiązaliśmy bliskie relacje z wieloma przedstawicielami krajowych galerii handlowych. Od początku roku aktywnie działamy w tym obszarze – wysyłamy liczne propozycje współpracy, ale bezpośrednie spotkanie, jak podczas targów, zawsze wnosi nową jakość do relacji biznesowych. Nawiązaliśmy wiele nowych kontaktów i aktualnie rozmawiamy o możliwościach przyszłej współpracy.
Ciekawą propozycją Super Prezentów jest także zaprezentowany podczas targów model wirtualnego asystenta zakupów o imieniu Adi.
Jest to bardzo atrakcyjne urządzenie z dużym ekranem, które umożliwia klientom wybór kart podarunkowych poprzez specjalnie przygotowany pulpit. Automat Adi pomaga klientom wybrać prezent – pyta dla kogo chcą go kupić oraz jaki jest budżet, a następnie wskazuje kartę, która najlepiej spełnia te kryteria. Aktualnie pracujemy nad rozwiązaniem, które umożliwi dokonanie płatności na miejscu. Na targach zaprezentowaliśmy wersję tego urządzenia dostosowaną specjalnie do sieci Carrefour, gdzie proces wygląda nieco inaczej niż docelowo. Na tę chwilę klient po wyborze karty udaje się z nią do sklepowej kasy, gdzie zostaje aktywowana i opłacona.
Jakie są plany rozwoju sieci Super Prezenty? W jakich miastach chcecie być obecni?
Nasz biznes opiera się na trzech głównych kanałach: sprzedaży internetowej, sprzedaży w galeriach handlowych i sprzedaży w sieciach partnerskich. Nasza strategia różni się nieco od strategii konkurencji. Nie staramy się otwierać sklepów w każdym dostępnym miejscu, kiedy tylko pojawi się taka możliwość.
Wybieramy lokalizacje strategiczne, głównie w większych miastach, w których widzimy wartość w posiadaniu fizycznego punktu sprzedaży. W tych miejscach klient może obejrzeć nasze produkty, a także porozmawiać z naszymi doradcami. Wierzymy, że sprzedaż online nie zastąpi sprzedaży offline, dlatego chcemy rozwijać naszą obecność w tym obszarze. Planujemy otwarcie nowych sklepów na przyszły rok i oczywiście będzie się to odbywać we współpracy z galeriami handlowymi, jeśli uda nam się zdobyć pożądane lokalizacje.
Stawiamy na obecność w dużych miastach i dużych galeriach handlowych, ponieważ większość atrakcji, które później oferujemy klientom na specjalnie wydrukowanych produktach, znajduje się w dużych miastach lub w ich pobliskim otoczeniu. Nie wykluczamy także miast satelickich, które są blisko większych aglomeracji, ale nasza strategia polega na pojawianiu się głównie w galeriach o większej frekwencji.
Czym wyróżniają się Super Prezenty na tle konkurencji?
Konkurencja w naszej dziedzinie jest zacięta. Ale mamy atuty, które – jestem o tym przekonana – zdecydowanie wyróżniają nas na jej tle. Tworzymy między innymi tematyczne zestawy podarunkowe. Chociaż inni oferują podobne kompilacje, nasz zestaw podarunkowy stoi na wyższym poziomie, zarówno jeżeli chodzi o koncept, transparentność, jak i cenę. Każda zawarta w nim oferta jest starannie dobrana, a skumulowane w niej przeżycia mają tę samą cenę. To oznacza, że nie ma dodatkowych kosztów, jak ma to miejsce w przypadku naszej konkurencji, która oferuje zestaw wyłącznie jako książkę inspiracji i wymaga od klientów wejścia na stronę internetową, żeby dokonać wyboru. W efekcie osoba obdarowana takim prezentem może otrzymać tańszą ofertę, mimo że zestaw był droższy. Nasze tematyczne zestawy mają jasno określone ceny.
Ich stworzenie jest pracochłonne, ale w efekcie powstaje seria, która jest wspaniałym kompletem z bogatą ofertą przeżyć, dostosowaną indywidualnie do potrzeb klienta i ma piękną formę. To idealny prezent, który na pewno nie sprawi wstydu obdarowującemu. W galeriach handlowych zestawy pomagają nam w przyciągnięciu uwagi i wyróżnieniu się na tle konkurencji. Każda osoba, z którą rozmawiam w sprawie współpracy, jest zachwycona naszą serią zestawów.
Dodatkowo w naszej ofercie mamy także inną unikalną propozycję – „Kartę miejską”. Umożliwia ona korzystanie z usług naszych Partnerów w ośmiu największych miastach między innymi w Warszawie. To doskonały pomysł dla osób, które nie wiedzą, co podarować, a także dla klientów B2B. Firmy mogą kupować takie karty i przekazywać je swoim pracownikom, którzy następnie sami zdecydują, którą z aktywności chcieliby zrealizować np. w Warszawie.
Karta może zostać wykorzystana kilka razy, aż do momentu wyzerowania salda. Mamy dedykowaną stronę z listą Partnerów, którzy świadczą usługi dla naszych klientów między innymi w Warszawie, dzięki czemu każdy znajdzie potrzebne informacje, w którym miejscu może wykorzystać tę kartę – a są to restauracje, teatry, hotele, centra spa, a także sklepy.
Rozmawiała: Katarzyna Łabuz