Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

„Jesteśmy nadal o krok przed konkurencją” – Stary Browar w Poznaniu świętuje 20. urodziny

Unikalny tenant-mix, silna marka, ikoniczna przestrzeń. Stary Browar w Poznaniu to benchmark dla projektów mixed-use. 5 listopada 2023 roku mija 20 lat od otwarcia pierwszego etapu centrum. Z okazji jubileuszu Magdalena Kowalak, Prezes Spółki Zarządzającej Starym Browarem, opowiada o wyróżnikach strategii tej wyjątkowej galerii handlowej.

Magdalena Kowalak: Stworzona przez Grażynę Kulczyk koncepcja miejsca łączącego biznes i sztukę wyprzedzała swoje czasy. Stary Browar w momencie otwarcia był podwójnym novum – w Poznaniu był pierwszym centrum handlowym z ofertą międzynarodowych sieciówek jak Zara czy H&M, a także pierwszym w Polsce projektem mixed-use – w 2003 roku jeszcze nie używaliśmy tego określenia.

Stary Browar, czyli awangarda retailu

Dwie dekady po otwarciu pierwszego etapu, Atrium, możemy z dumą powiedzieć, że nasza pozycja na czele awangardy retailu została utrzymana. Stary Browar to silna marka oparta na autentycznych wartościach – unikalność, edukacja, piękno, jakość, troska o otoczenie. Wartości te są kierunkowskazem przy rozwoju strategii i oferty oraz magnesem dla klientów, których łączą ze Starym Browarem pozytywne emocje.

R E K L A M A

Nasz zespół sprostał wyzwaniom związanym z przeobrażeniem się lokalnego rynku i gwałtownym przyrostem powierzchni handlowych w Poznaniu w latach 2013-2016 oraz ze zmianą właściciela w 2015 roku.

Rozwinęliśmy i umocniliśmy przewagi konkurencyjne Starego Browaru, bazujące na połączeniu w jego przestrzeniach wielu różnych funkcji.

Wdrożyliśmy zmiany wzmacniające unikatową ofertę, zrealizowaliśmy ważne inwestycje jeszcze bardziej otwierające nas na miasto i mieszkańców oraz wzmocniliśmy zaangażowanie Starego Browaru w sprawy lokalne poprzez dziesiątki długofalowych współprac z poznańskimi organizacjami w dziedzinie kultury, edukacji, muzyki, sportu, animowanie i pielęgnowanie publicznych przestrzeni 4-hektarowego parku i zrewitalizowanego miejskiego placu, wreszcie – współpracę z Urzędem Miasta, w tym flagowy projekt profilaktyki uzależnień „Młodzi przy Browarze” realizowany z Wydziałem Zdrowia UM.

Stary Browar na ścieżce ESG

Te działania wynikają bezpośrednio z wartości stojących za naszą marką i są trzonem projektów z zakresu odpowiedzialności społecznej zdefiniowanych w naszej kompleksowej strategii ESG. Także na tym polu Stary Browar wyprzedza konkurencję. Nasze wdrożenia, mające na celu zmniejszenie wpływu na środowisko i zrównoważony rozwój są realizowane w ramach projektów zainicjowanych przez zarządcę obiektu i właściciela długo zanim tematyka ESG została szeroko podjęta przez branżę w Polsce. Nasze podejście do planowania i wdrażania inwestycji może służyć jako przykład dla starszych obiektów handlowych. Udowadniamy, że dzięki przemyślanym optymalizacjom, wdrażanym krok po kroku, można osiągnąć bardzo dobre efekty i istotne oszczędności bez konieczności ponoszenia ogromnych nakładów i radykalnej wymiany systemów i instalacji na nowe.

Dla ambitnych marek

Dwudziesty jubileusz otwarcia Starego Browaru przypada na trudny dla branży okres. Rewizje strategii i wstrzymanie ekspansji wielu polskich i światowych marek fashion są faktem. Tym wyzwaniom udaje nam się sprostać dzięki koncentracji na długofalowych celach i unikalnej wizji, która podąża za zmieniającymi się pokoleniami klientów.

Stary Browar pozostaje pierwszym wyborem na poznańską lokalizację salonów dla ambitnych marek fashion. Od początku istnienia jesteśmy liderem na regionalnym rynku pod względem oferty brandów premium, co doskonale wpisuje się w potrzeby rosnącej grupy konsumentów, przywiązujących coraz większą wagę do stosunku jakości do ceny.

Umiejętnie reagujemy na trendy, m.in. wzrost zainteresowania modą pre-owned. Browarowe urodziny to świetna okazja, żeby pochwalić się kolejnym etapem wieloletniej współpracy z Multikino SA. Kino w Starym Browarze zostanie w 2024 roku powiększone o trzy nowoczesne sale o łącznej powierzchni ponad 780 mkw. Po rozbudowie Multikino będzie zajmować blisko 3800 mkw. Nowe sale, podobnie jak dotychczasowe, będą w pełni wyposażone w fotele SuperVIP.

Wyróżnikiem Starego Browaru od lat są niestandardowe kampanie i projekty promocyjne. Zespół marketingu centrum pracuje w nietypowym na polskim rynku modelu „in-house”, odpowiada za strategię, koncepcje kreatywne, egzekucję i produkcję eventów. W portfolio tej swoistej wewnętrznej „agencji” są jakościowe realizacje, przynoszące realne wyniki biznesowe: świetne modowe sesje zdjęciowe i wideo, wystawy w Galerii na Dziedzińcu na światowym poziomie, masowe imprezy muzyczne, kulturalne i sportowe w Parku, angażujące treści w kanałach social media. Nie boimy się być pierwsi, uczymy naszych klientów nowych form spędzania czasu, zarażamy modowymi nowościami. Powtarzamy, że Stary Browar jest młody duchem – rozwijamy ofertę i komunikację tak, aby docierać do coraz młodszych grup odbiorców, w tym generacji Z i alpha.

Stary Browar jest wyjątkowy dzięki ludziom, którzy go tworzą

Otwieramy trzecią dekadę historii Starego Browaru z jasnym celem – pielęgnowania unikalności miejsca, inspirowania klientów do odkryć, bycia zawsze o krok do przodu przed konkurencją. Nasze sukcesy to zasługa ambitnego, różnorodnego zespołu, który nie boi się ciągłych wyzwań, jest zorientowany na niekonwencjonalne rozwiązania i projekty oraz świetnie rozumie specyfikę obiektu. 20. urodziny to też moment na podziękowania i najlepsze życzenia dla naszych Klientów i Najemców – bardzo doceniamy ich otwartość, lojalność i zaangażowanie. Stary Browar jest wyjątkowy dzięki ludziom, którzy go tworzą.