Polska Rada Centrów Handlowych ma już dwadzieścia lat

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) obchodzi 20-lecie swego istnienia. Powstała jako inicjatywa środowiska właścicieli i najemców polskich nieruchomości handlowych, wrosła w nie i jest jego istotnym elementem.

Stowarzyszenie gromadzi i publikuje dane pokazujące kondycję branży, inicjuje badania rynkowe, aktywnie zajmuje się edukacją oraz przyznaje najważniejsze nagrody branżowe. Do kluczowych dokonań PRCH należy też integracja środowiska i reprezentowanie go wobec partnerów publicznych oraz tworzenie podstaw standardów działania branży.

Polska Rada Centrów Handlowych to zbiorowy sukces

„Największym sukcesem Polskiej Rady Centrów Handlowych jest wartość jaką daje branży, dzięki współpracy osób i firm zrzeszonych w stowarzyszeniu. Na ten sukces zapracowali ludzie, przedstawiciele firm członkowskich, osoby zaangażowane w prace zarządu stowarzyszenia oraz jego pracownicy. Przed nami szereg wyzwań, tych bieżących i tych długofalowych. Przyszłość będzie wymagająca, dlatego potrzebujemy Polskiej Rady Centrów Handlowych i mam nadzieję, że wszyscy nasi członkowie mają podobne zdanie – mówi Jan Dębski prezes zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Po 20 latach dynamicznego rozwoju branża miejsc handlu w Polsce to dziś dojrzały rynek, który osiągnął stopień nasycenia powierzchnią handlową na poziomie średniej Unii Europejskiej. Nowoczesne obiekty handlowe zmieniły nawyki zakupowe Polaków i dały możliwość rozwoju wielu międzynarodowym i lokalnym markom. Dziś pokazują swój uniwersalizm pełniąc rolę centrum miasta pod dachem, gdzie nie tylko kupujemy, spotkamy się i spędzamy czas, ale korzystamy z rozrywki, kultury czy gastronomii.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Pomimo dojrzałości rynku, nadal widać dużą dynamikę inwestycji, zwłaszcza w segmencie parków handlowych, które powstają głównie w miastach poniżej 100 tysięcy mieszkańców. Jak wskazują dane PRCH obecnie w fazie planowania, przygotowania inwestycji, bądź w budowie jest ponad 1,2 mln mkw. GLA nowoczesnej powierzchni handlowej, z terminem otwarcia do końca 2025 r. To ponad 9% całości obecnej bazy nowoczesnych obiektów handlowych w Polsce. W ciągu trzech lat powstanie 110 nowych obiektów handlowych, a 26 istniejących obiektów zostanie rozbudowanych.

Branżę czekają wyzwania związane z kwestiami klimatu i ESG. PRCH uznała tematykę ESG za kluczowe wyzwanie w 2023 r. Powołana została specjalna grupa robocza, która pracuje nad kwestiami transformacji energetycznej oraz pakietem Fit for 55. Jej działania analityczne i edukacyjne dla branży w tym roku zakończy wydanie praktycznego poradnika, który stowarzyszenie opracowuje wspólnie z PINK.

PRCH Retail Award

Już wkrótce, 16 listopada 2023 r., Polska Rada Centrów Handlowych będzie gościć przedstawicieli branży na uroczystej gali wręczenia nagród XIV edycji konkursu PRCH Retail Awards w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie. Będzie to również okazja do wzniesienia symbolicznego toastu z okazji 20-lecia organizacji, dokonania podsumowań i rozmowy o planach na przyszłość.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 członków działających w branży miejsc handlu i usług. To wiodąca organizacja pozarządowa, działająca na rzecz rozwoju branży, wspierająca i reprezentująca członków w środowisku biznesowym, politycznym i społecznym w celu tworzenia nowoczesnych miejsc handlu, usług, kultury i unikatowych doświadczeń konsumenckich.