Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Centrum Handlowe Korona w duchu zrównoważonego rozwoju

Strategia zrównoważonego rozwoju CH Korona opiera się na kluczowych aspektach odpowiedzialnego biznesu takich jak: środowisko naturalne oraz społeczna odpowiedzialność.
Właściciel Centrum Korona zdaje sobie sprawę z rosnącego znaczenia ochrony środowiska.

Centrum systematycznie inwestuje w modernizacje systemów oświetleniowych (wykorzystanie oświetlenia LED, czujki zmierzchu, czujki ruchu, ograniczenie oświetlenia o 30% wewnątrz i na parkingu). Dzięki temu ogranicza zużycie energii elektrycznej, jednocześnie przyczyniając się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych.

Korona podejmuje także działania mające na celu ograniczenie zużycia wody, dzięki czemu w 2022 roku udało się osiągnąć oszczędność zużycia wody na poziomie aż 24% w porównaniu do 2019 roku.
Centrum promuje również mobilność zrównoważoną.

Na parkingu ulokowano stację ładowania samochodów elektrycznych, utworzono wyznaczone miejsca parkingowe dla rowerów, zamontowano stację naprawy rowerów oraz stację wypożyczenia roweru miejskiego. Właściciel Korony zachęca również do korzystania z dobrze rozwiniętej wokół galerii komunikacji miejskiej (7 linii) oraz podmiejskiej (5 linii).

Alternatywą jest również wygodny dojazd pociągiem dzięki bliskości stacji kolejowej Wrocław – Sołtysowice. Korona regularnie przypomina swoim klientom o tych sposobach dojazdu poprzez informacje w social mediach i na stronie internetowej. Te działania mają na celu zmniejszenie emisji CO2 związanej z transportem, poprawę jakości powietrza wokół centrum i tworzenie bardziej przyjaznego środowisku miejsca zakupów. I przynoszą efekty – tylko w 2022 roku emisja CO2 spadła o 16% w porównaniu z rokiem 2019.

Korona zachęca też swoich najemców do realizacji działań na rzecz ochrony środowiska. W nowo podpisywanych umowach najmu pojawiają się tzw. „zielone klauzule”, poświęcone kwestiom ekologicznym.

Aspekty ekologiczne pojawiają się również w działaniach marketingowych centrum. Idee recycling i reuse są realizowane przy tradycyjnych wydarzeniach marketingowych, takich jak Wielkanocny Labirynt z żywych tui czy halloween’owe dekoracje z dyni. Rośliny i warzywa wykorzystane w akcjach przekazywane są przez CH Korona do lokalnych społeczności – sąsiedzkiego przedszkola oraz wrocławskiego ZOO.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

„Coraz więcej Polaków przykłada dużą wagę do troski o środowisko naturalne. Podejmowanie działań proekologicznych ma kluczowe znaczenie także dla właściciela i zarządcy CH Korona. Możemy w ten sposób nie tylko spełniać oczekiwania naszych klientów, ale również wnieść istotny wkład w ochronę środowiska i przyczynić się do lepszego i bardziej zrównoważonego świata. Potwierdzeniem spełnienia najwyższych standardów proekologicznych jest przyznanie centrum certyfikatu ekologicznego BREEAM-In-Use z oceną excellent zarówno w kategorii Asset Rating (Ekologiczna charakterystyka budynku), jak i w kategorii Building Management (Zarządzanie obiektem)” – mówi Justyna Podpora, Asset Manager, Cromwell Property Group, właściciel Centrum Handlowego Korona.

W tym roku w CH Korona wprowadzono również nowy produkt – kartę podarunkową Korony. By zmniejszyć ilość plastiku, obniżyć ślad węglowy i ograniczyć emisję odpadów, kartę wykonano z tektury.

Centrum handlowe Korona i społeczna odpowiedzialność

Ważnym aspektem ESG jest również społeczna odpowiedzialność. Centrum Korona staje się miejscem spotkań społecznych i wpływa na jakość życia lokalnej społeczności. Angażuje się w inicjatywy społeczne, wspiera lokalne organizacje pozarządowe czy organizuje wydarzenia o charakterze CSR. W centrum regularnie odbywają się zbiórki krwi. CH Korona wspiera również szeroko pojętą kulturę i sztukę, a także współpracuje z lokalnymi przedszkolami, organizując konkursy kreatywne dla najmłodszych.

Wśród CSR-owych inicjatyw CH Korona warto również wymienić akcje ukierunkowane na dobro zwierząt. Przykładem są projekty „Ciepło, cieplej, najcieplej” oraz „Pieskowe love”. W ramach akcji odbyły się zbiórki artykułów dla podopiecznych Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami oraz Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt we Wrocławiu.

Centrum nie pozostaje także obojętne wobec zagadnienia inkluzywności i różnorodności, będąc otwartym na wszystkie grupy społeczne i narodowościowe. Jako centrum położone w mieście ze znacznym odsetkiem ludności z Ukrainy, kieruje swoje akcje marketingowe także do tej grupy klientów. Ułatwia i umożliwia im pełne korzystanie z wydarzeń poprzez tłumaczenia wybranych materiałów promocyjnych i zapewnienie podczas akcji hostess posługujących się językiem ukraińskim.

Korona jest miejscem przyjaznym osobom z niepełnosprawnościami. W trosce o klientów z dysfunkcjami ruchowymi, Korona umożliwia bezpłatne wypożyczenie wózka inwalidzkiego.
Z kolei z myślą o klientach wysoko wrażliwych na bodźce dźwiękowe i wizualne, Korona wprowadziła godziny ciszy, które obowiązują w każdy wtorek w godzinach 15.00-17.00. W tym czasie na terenie galerii oraz hipermarketu Auchan muzyka jest wyłączona, a oświetlenie zostaje częściowo przygaszone. Oprócz wspomnianej inicjatywy, klienci mają również możliwość wypożyczenia słuchawek wyciszających. Podejmowane działania służą stworzeniu bardziej inkluzywnego i przyjaznego wszystkim klientom centrum.

W Centrum Korona można również znaleźć liczne udogodnienia podnoszące komfort spędzania czasu w galerii. Jednym z nich jest nowo otwarta edukacyjna strefa zabaw w stylu safari z interaktywnymi grami dla najmłodszych klientów galerii.
Dodatkowe informacje:

Centrum handlowe Korona to 40 tys. mkw

Centrum Korona to jedno z pierwszych wielofunkcyjnych centrów handlowych w Polsce, gdzie oprócz zakupów można aktywnie spędzić czas w klubie fitness oraz zrelaksować się w strefie kina i restauracji. Całkowita powierzchnia najmu Centrum Korona to 40.000 m2.

Oferta handlowa centrum obejmuje 54 butiki i sklepy średnio powierzchniowe, a głównymi najemcami są: hipermarket Auchan, Cinema City, Fitness Academy oraz sklepy CCC, Decathlon, Rossmann i RTV Euro AGD. Centrum Korona może pochwalić się bogatą ofertą rozrywkową – na terenie obiektu działają: mulitiplex CINEMA CITY oraz kompleks strefy food court z 12 restauracjami i kawiarniami.

Właścicielem Centrum Korona jest Cromwell Property Group Poland.