Grupa AmRest opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał tego roku. Przychody grupy wyniosły w trzecim kwartale 2023 r. 632,8 mln euro wobec 642,7 mln euro konsensusu. Rok wcześniej wyniosły 567,2 mln euro. AmRest zarządza 2143 restauracjami na całym świecie.
AmRest miał w trzecim kwartale 2023 roku 110,9 mln euro zysku EBITDA wobec 95,2 mln euro rok wcześniej.
Zysk netto j.d. w trzecim kwartale sięgnął 27,1 mln euro wobec 28,9 mln euro zysku netto zakładanego przez analityków. Rok wcześniej grupa miała 34,2 mln euro zysku netto.
Marża EBITDA wzrosła z 16,8 proc. w III kw. 2022 roku do 17,5 proc. w III kw. tego roku, najwyższego poziomu w ostatnich dwóch latach.
Po trzech kwartałach 2023 roku grupa AmRest ma 1.802,7 mln euro przychodów wobec 1.551 mln euro przed rokiem. EBITDA wzrosła do 282,9 mln euro z 244,2 mln euro, a zysk netto j.d. wyniósł 50,7 mln euro wobec 1,3 mln euro straty w analogicznym okresie 2022 roku.
Marża EBITDA wyniosła po trzech kwartałach 15,7 proc., a skorygowana marża EBITDA 15,9 proc. (bez zmian rdr).
CAPEX w III kw. wyniósł wzrósł do 43,5 mln euro z 33,9 mln euro rok wcześniej.
Na koniec września wskaźnik dług netto/EBITDA (pre IFRS16) wynosił 1,8x
AmRest znowu poszerza sieć restauracji
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Według stanu na koniec września AmRest zarządzał siecią 2.143 restauracji.
Dla porównania: na koniec czerwca 2023 roku sieć grupy AmRest liczyła 2.123 restauracji w 21 krajach. Na koniec 2022 roku grupa zarządzała 2.341 lokalami.
Spółka zlikwidowała w I półroczu tego roku całość swoich struktur operacyjnych w Rosji, sprzedając tam za 100 mln euro swój biznes. KFC Russia liczyło 213 lokali.
Grupa AmRest działa w 23 krajach, gdzie prowadzi ponad 2300 restauracji pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także markami własnymi: La Tagliatella, Sushi Shop, Blue Frog i Bacoa.