20 lat intensywnego rozwoju H&M w Polsce

W tym roku mija 20 lat od otwarcia w Polsce pierwszego sklepu globalnej marki modowej H&M. Dziś Polska jest jednym z najważniejszych rynków H&M Region East Europe, który w ostatnich latach dynamicznie się rozwija.

Brand ma przed sobą wiele nowych projektów, dzięki którym odpowiada na potrzeby konsumentów i zmieniające się realia rynkowe. Przez dwie dekady H&M stał się jedną z najchętniej wybieranych marek odzieżowych przez klientów w kraju.

H&M ma 172 sklepy na Wisłą

Pierwszy sklep H&M w Polsce został otwarty w 2003 r. w warszawskim centrum handlowym Wola Park. Obecnie jest on modernizowany i rozbudowywany, aby symbolicznie powitać ponownie klientów po 20 latach. Sklep w Wola Park zostanie otwarty jeszcze w tym roku.
Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla globalnego retailera modowego. Na dzień 30 września 2023 r. jest 6. największym rynkiem pod względem liczby sklepów, ze 172 lokalizacjami. Warto przypomnieć, że Grupa H&M to nie tylko marka H&M – klienci w Polsce mogą również odwiedzić 7 sklepów COS, 2 sklepy Weekday i 2 sklepy &Other Stories.

Regionalny hub H&M

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

Polska jest hubem biznesowym marki H&M na Region East Europe, z biurem regionalnym
w Warszawie. Razem z Polską region obejmuje 20 rynków: Rumunię, Czechy, Węgry, Słowację, Litwę, Łotwę, Estonię, Ukrainę, Kazachstan, Grecję, Bułgarię, Chorwację, Gruzję, Cypr, Serbię, Bośnię
i Hercegowinę, Albanię, Kosowo oraz Macedonię Północną.
Biuro regionalne w Warszawie stale się rozwija, i aktualnie wspiera 483 sklepy stacjonarne w Region East Europe, a także sklepy internetowe na wybranych rynkach. Priorytetem firmy jest zapewnienie klientom najlepszej oferty oraz najlepszego doświadczenia we wszystkich kanałach, co m.in. obejmuje optymalizację portfolio sklepów, otwieranie nowych sklepów i lokowanie biur w celu zapewnienia najlepszej organizacji.

W 2022 r. biuro regionalne w Warszawie zwiększyło liczbę zatrudnionych osób i obecnie liczy około 200 osób pracujących w biurze o powierzchni 3 000 m2 w nowoczesnym biurowcu Widok Towers, gdzie znajduje się również showroom H&M. Jeśli chodzi o sklepy, liczba pracowników wzrosła z biegiem lat i aktualnie wynosi 5 244 zatrudnionych w Polsce.

Regularne rewizje portfolio

H&M stale dostosowuje się do zmian w handlu detalicznym, regularnie rewidując portfolio, aby mieć pewność, że marka zawsze spełnia rosnące oczekiwania konsumentów.
„Nasze sklepy wciąż są niezwykle ważne i relewantne dla naszych klientów. Stale optymalizujemy portfolio sklepów i będziemy otwierać nowe w odpowiednich lokalizacjach, w których widzimy dodatkowe możliwości. Nasi klienci doceniają zarówno sklepy fizyczne, jak i online – które wzajemnie się wzmacniają i uzupełniają, umożliwiając robienie zakupów w płynny i elastyczny sposób: kiedy, gdzie i jak chcą.” – mówi Mehmet Arisoy, Regional Manager Region East Europe.
W ramach zmian w sklepach H&M inwestuje w koncepty lifestylowe, rozwijając ofertę HOME (meble, tekstylia i akcesoria domowe), MOVE (odzież i akcesoria sportowe) oraz BEAUTY (kosmetyki).

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

H&M na ścieżce ESG

H&M stawia na zrównoważone rozwiązania. Jako jedna z niewielu firm na rynku posiada system EMS (Energy Measurement System) do zdalnego monitorowania zużycia energii elektrycznej we wszystkich swoich sklepach. W ostatnich latach firma zmniejszyła zużycie energii elektrycznej o ponad 40% (2022 r. w porównaniu z 2018 r.). W sierpniu 2023 r. firma H&M zakończyła modernizację oświetlenia we wszystkich swoich sklepach w Region East Europe, w tym w Polsce, a obecnie pracuje również nad większym wykorzystaniem światła dziennego. Do końca 2023 r. w pierwszych dwóch sklepach w Polsce – w Centrum Handlowym Wola Park i Centrum Handlowym Auchan Port Rumia – zostanie zainstalowany inteligentny system sterowania oświetleniem, oparty na systemie DALI, wyposażony w czujniki ruchu i lampy LED z opcją ściemniania.

Płynny omnichannel

H&M wciąż integruje kanały sprzedaży, aby zapewnić płynną obsługę omnichannel. Klienci mogą również łatwo znaleźć najlepsze oferty za pośrednictwem aplikacji H&M obejmującej program lojalnościowy H&M Hello Member z zaangażowaną społecznością, która rośnie z roku na rok dzięki dodatkowym korzyściom i wcześniejszemu dostępowi do ekskluzywnych ofert dostępnych
w ramach programu.

„Na rok 2024 dla H&M Region East Europe mamy przygotowaną ambitną strategię i solidny plan projektów w całym regionie, których celem będzie unowocześnienie portfolio sklepów. Jestem przekonany, że nasze inwestycje zostaną docenione przez klientów i pozytywnie wpłyną na footfall. Cieszymy się na pogłębienie naszej oferty i udoskonalenie customer experience dla klientów H&M” – mówi Mehmet Arisoy, Regional Manager Region East Europe.