8 listopada, po niespełna 10 miesiącach od wbicia pierwszej łopaty, oficjalnie otwarty dla klientów został Pasaż Grodziski. To pierwszy tak duży obiekt handlowy w Grodzisku Wielkopolskim. Dzięki inwestycji firmy Refield mieszkańcy zyskali możliwość zrobienia wygodnych zakupów w 10 sklepach. Dziewięć z nich to absolutne debiuty na lokalnym rynku
Pomimo początkowych problemów z uzyskaniem pozwolenia na budowę, kolejna inwestycja firmy REFIELD została oddana do użytku. Od pierwszego dnia od otwarcia obiekt cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców Grodziska Wlkp.
„Stan ulgi towarzyszy nam przy otwarciu każdego projektu, ale mam wrażenie, że w przypadku Pasażu Grodziskiego jest ona szczególna. To była trudna inwestycja. Mam na myśli turbulencje proceduralne, rosnące ceny materiałów budowlanych, a na końcu walkę z terminami. Generalnie nie są łatwe czasy dla deweloperów. Tym bardziej cieszę się, że finalnie oddajemy mieszkańcom Grodziska absolutnie świeży projekt, gdyż tylko jeden z nowo otwartych sklepów funkcjonował do tej pory na lokalnym rynku – mówił podczas otwarcia Pasażu Grodziskiego Fabian Eryk Barbarowicz, prezes zarządu firmy Refield.
„Mierzyliśmy się z dużym wyzwaniem, ale efekt końcowy wynagradza ogrom pracy włożony w realizację tego projektu. Chcieliśmy zdążyć z otwarciem przed grudniowym szczytem zakupowym i to się udało – dodaje Joanna Woźniak z firmy P.H.U. Gra-Mar, która była generalnym wykonawcą Pasażu Grodziskiego.
9 debiutantów
Nowy park handlowy zlokalizowany jest przy ulicy Fabrycznej, tuż obok istniejącej tutaj od ponad 4 lat restauracji sieci McDonald’s. Obiekt ma 6,5 tys. mkw. GLA. Głównym najemcą jest sieć Aldi, która zajęła powierzchnię blisko 1,4 tys. mkw. Wśród najemców są również operator drogeryjny DM, elektromarket Media Expert , z branży mody, obuwia i sportu mamy takie marki jak: Sinsay , CCC , Martes Sport , KAES oraz Big Star , oraz dodatkowo KiK oraz Dealz . Tak jak wspominał podczas otwarcia Fabian Eryk Barbarowicz, poza Media Expert wszystkie pozostałe sklepy debiutują w Grodzisku Wlkp.
„Przygotowując nasze inwestycje zawsze bierzemy pod uwagę specyfikę i oczekiwania lokalnej społeczności. Nie inaczej było w Grodzisku Wlkp. Naszym celem było stworzenie obiektu nowoczesnego, w dobrej lokalizacji i z komplementarnym mixem najemców opartym o silną i znaną markę spożywczą – wylicza prezes zarządu firmy REFIELD.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Dzięki lokalizacji tuż obok drogi krajowej 32, dogodny dojazd do Pasażu uzyskali nie tylko mieszkańcy całego miasta (15 tys. ludności), ale również powiatu (ponad 50 tys. mieszkańców). Na zmotoryzowanych klientów czeka parking na ponad 170 samochodów. Idąc z duchem czasu inwestor, podobnie jak ma to miejsce w innych lokalizacjach, zainstalował na terenie parku stację ładowania pojazdów elektrycznych. Obiekt powstał w poszanowaniu środowiska naturalnego, czego dowodem jest uzyskany certyfikat Breeam na poziomie ,,very good”.
Jeszcze w tym roku do użytku zostanie oddana kolejna inwestycja firmy Refield, tym razem w Baranowie koło Kępna (Pasaż Kępiński), a w przyszłym roku kolejne dwa obiekty w miejscowościach: Zwoleń oraz Lidzbark Warmiński. W przypadku Zwolenia będzie to pierwszy obiekt w mieście o powierzchni blisko 5000 m2, natomiast w Lidzbrku Warmińskim Refield wybuduje II etap Pasażu Warmińskiego o powierzchni ok. 4000 m2 GLA.
Refield z ambitnymi planami
Refield to jeden z najbardziej aktywnych graczy deweloperskich w sektorze parków handlowych realizowanych w modelu wybuduj-wynajmij-sprzedaj. Pierwsze projekty firmy powstały w Chełmnie, Lidzbarku Warmińskim i Golubiu-Dobrzyniu. Wszystkie zostały wynajęte i sprzedane. Kolejne obiekty są w trakcie planowania i realizacji. Mowa o inwestycjach w Kępnie, Sanoku, Bartoszycach, Leżajsku, Ciechanowie, Zwoleniu czy drugim etapie Lidzbarka Warmińskiego. Założycielem Refieldu jest Fabian Eryk Barbarowicz – współtwórca TUF RE.