Netto podnosi na wyższy poziom doświadczenia zakupowe

W ramach inicjatywy Netto 3.0, Netto przeprowadziło modernizację swoich sklepów, wprowadzając rozwiązania ekologiczne, a przy tym zwiększające komfort klientów podczas zakupów. Współpraca z Signify, globalnym liderem w dziedzinie oświetlenia, umożliwiła wdrożenie zaawansowanego systemu zarządzania oświetleniem Interact, co przyczyniło się do obniżenia zużycia energii o 35%.

Ten projekt, realizowany w 250 sklepach na terenie Polski, jest elementem strategii Netto, zmierzającej do stworzenia bardziej przyjaznych, nowoczesnych i ekologicznych miejsc robienia zakupów.

„Dzięki współpracy z Signify, udało nam się zrobić krok w kierunku oddawania sklepów przyjaznych dla środowiska i klientów jednocześnie. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań oświetleniowych oraz systemu zarządzania oświetleniem to oszczędność energii i ograniczenie śladu węglowego, na co stawiamy. – mówi Paweł Mroczek, Head of Technical Department w Netto.

Wymiana tradycyjnych systemów oświetleniowych na innowacyjne rozwiązania w technologii LED wraz z integracją z systemem zarządzania oświetleniem Interact pozwala na dodatkową redukcję zużycia energii na poziomie 35%. Jest to równoznaczne z roczną oszczędnością ponad 13,9 tysiąca MWh energii elektrycznej, co przekłada się na znaczące zmniejszenie śladu węglowego sieci aż o 9,8 tysiąca ton rocznie. To ekwiwalent posadzenia ponad 447 tysięcy drzew!

Netto planuje dalsze działania w ramach tej współpracy, w tym osiągnięcie pułapu ponad 200 sklepów z systemem Interact do końca 2023 r., a także w nowo otwieranych placówkach
w kolejnych latach.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Koncept Netto 3.0

Sklepy sieci Netto od 2018 roku ewoluują do konceptu Netto 3.0. Zakłada on modernizację placówek do nowoczesnych sklepów z szerokimi alejkami, którymi wygodnie się poruszać, urządzonych z wykorzystaniem naturalnych materiałów, neutralnych kolorów i odpowiednio dobranego oświetlenia. Zmiany obejmują również ofertę produktową i mają na celu jej poszerzenie i zróżnicowanie, a także zwiększenie udziału produktów marki własnej, której wysoka jakość idzie w parze z atrakcyjną ceną.

Dla Netto ważne jest, by rozwijać się w sposób zrównoważony i niwelować wpływ działalności na środowisko. Celem Grupy Salling, do której należy Netto, jest obniżenie o połowę emisji CO2 w ramach operacji własnych do 2030 r., a jednym z kroków do jego realizacji jest zmniejszenie zapotrzebowania sieci na energię elektryczną. Wśród partnerów biznesowych wspierających Netto w realizacji tego celu jest między innymi Signify.

Netto Polska ma ponad 660 sklepów

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Sieć handlowa Netto obecna jest na polskim rynku od 28 lat. Przez ten czas wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w kraju, posiadając aktualnie ponad 660 sklepów i zatrudniając ponad 9 tys. osób.

W sklepach sieci znaleźć można szeroką ofertę produktów spożywczych, w tym marek własnych (m.in. Sztuka Mięsa, z Zieleniaka, Premieur, Miletto), jak również asortyment non-food. Netto stawia na komfort zakupów: wyróżniający się na rynku design sklepów, szerokie alejki, którymi łatwo się poruszać, strefy odpieku pieczywa w większości placówek czy kasy samoobsługowe, które pojawiają się w kolejnych lokalizacjach – wszystko to sprawia, że liczba klientów Netto stale rośnie. Sieć obecna jest również na rynkach w Danii i Niemczech.