InPost rośnie w Europie. Już 6000 urządzeń Paczkomat® w UK i 4000 we Francji


InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, powiększył sieć swoich urządzeń Paczkomat® w Europie o kolejne 2000 lokalizacji. W Wielkiej Brytanii dostępnych jest już 6000 maszyn, a we Francji 4000.

Łącznie Grupa InPost działa w 9 krajach Europy, dysponując ponad 60.000 punktów odbioru OOH – zarówno siecią punktów PUDO, jak i urządzeniami Paczkomat®.

InPost oferuje dostawy do urządzeń Paczkomat® na terenie całej Wielkiej Brytanii, a w Londynie, Birmingham i Manchesterze mieszkańcy mają średnio siedem minut spacerem do najbliższej maszyny.

InPost: Zapotrzebowanie na nowoczesne usługi logistyczne w Europie rośnie

We Francji InPost działa pod marką Mondial Relay i oferuje już 12000 punktów PUDO oraz 4000 urządzeń Paczkomat®. InPost i Mondial Relay są także Oficjalnym Partnerem Tour de France. Natomiast w Hiszpanii klienci mogą korzystać z sieci 6000 punktów PUDO i maszyn Paczkomat®.

PARTNER PORTALU

Kaufland

– Zapotrzebowanie na nowoczesne usługi logistyczne w Europie rośnie bardzo dynamicznie, dlatego na naszych kluczowych rynkach wolumenowo rośniemy znacznie szybciej niż one same. W każdym kraju rozwijamy sieć urządzeń Paczkomat®, zwiększamy wolumeny obsłużonych przesyłek, przychody i rentowność – także w Polsce w trzecim kwartale tego roku zanotowaliśmy kolejny rekord wolumenów. We Francji mieliśmy o 10% więcej przesyłek rok do roku, a w Wielkiej Brytanii dostarczyliśmy 13,4 mln paczek, osiągając przychody w wysokości 125,2 mln zł – czyli o 138,9% więcej r/r. Wielka Brytania wypracowała swój pierwszy w historii rentowny kwartał pod względem skorygowanego zysku EBITDA. Widzimy zwiększające się udziały w rynku międzynarodowym, a naszym celem jest dalsze umacnianie pozycji na kluczowych rynkach – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes Grupy InPost.

InPost dostarczył w 2022 roku 745 milionów paczek w całej Europie.

O InPost

InPost (AEX: INPST) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Sieć autorskich maszyn Paczkomat® InPost to największy i najwygodniejszy w Europie zautomatyzowany system odbioru i doręczania paczek, obejmujący łącznie 67 centrów logistycznych, ponad 30 tysięcy nowoczesnych urządzeń i 24 tysiące punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40 000 e-sprzedawców. Tylko w roku 2022 firma w ramach usług kurierskich i do urządzeń Paczkomat® obsłużyła 744,9 milionów przesyłek.

InPost podbija także inne europejskie rynki. W 2021 r. InPost przejął za 513 mln euro francuskiego giganta logistycznego Mondial Relay, co stanowiło największą polską prywatną inwestycję zagraniczną. Wejście spółki na giełdę EURONEXT-Amsterdam w 2021 r. było największym debiutem europejskiej spółki technologicznej w historii kontynentu. W lipcu 2023 r. InPost nabył za 49,3 mln funtów 30% udziału i praw głosów w Menzies Distribution Group Limited, zyskując jako partnera wiodącą firmę logistyczną operującą na rynkach Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia ESG Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.