Tydzień, na który przypadał tegoroczny Black Friday okazał się przełomowy dla centrum outletowego Designer Outlet Warszawa. Zainteresowani dodatkowymi obniżkami klienci byli wyjątkowo aktywni, co przełożyło się na najwyższą zarejestrowaną w historii centrum sprzedaż.
Jednocześnie to właśnie ten obiekt wykazał najlepsze wyniki w całym europejskim portfolio ROS Retail Outlet Shopping.
Tegoroczne święto wyprzedaży było wyjątkowo długie. Handel z rabatami rozciągnął się niemal na cały listopad, a poziomy upustów rosły wraz z nadchodzącym czarnym piątkiem, 24 listopada. Klienci właśnie w czasie największych zniżek cenowych upatrywali szansy na uzupełnienie zimowej garderoby, zakup prezentów świątecznych oraz akcesoriów do domu. To te kategorie były najczęściej kupowane w Designer Outlet Warszawa, który podczas tegorocznej akcji Black Week zarejestrował rekordowy poziom sprzedaży w swojej historii.
– Porównując wyniki akcji Black Week do bardzo dobrego poprzedniego roku, w Designer Outlet Warszawa zanotowaliśmy wzrost aż o 17 proc. To bardzo znacząca różnica, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę wielką ostrożność w wydatkach przeciętnego Kowalskiego – mówi Katarzyna Ciemińska, Centre Manager Designer Outlet Warszawa, ROS Retail Outlet Shopping.
Designer Outlet Warszawa z najlepszymi wynikami w całym europejskim portfolio ROS Retail Outlet Shopping
PARTNER PORTALU
Co więcej, pokonanie własnej skali to nie jedyny sukces zakończonej akcji Black Week w tym centrum handlowym. Dodatkowo wynik Designer Outlet Warszawa okazał się najwyższym w całym portfolio ROS Retail Outlet Shopping, który zarządza 12 obiektami outletowymi w całej Europie.
– To ogromny sukces i wielka satysfakcja. Musimy bowiem wziąć pod uwagę fakt, że Polacy zarabiają w polskich złotych, tak też wydają. To ponad czterokrotna różnica w porównaniu do klientów pozostałych obiektów operujących w strefie euro – mówi Katarzyna Ciemińska i dodaje – Warto podkreślić, że wyniki sprzedażowe ze wszystkich dwunastu centrów przeliczamy na euro, a pomimo tego, to właśnie my stanęliśmy na podium i zdystansowaliśmy kolejny obiekt z grupy aż o 31 proc.
Czego to dowodzi? Zwrot klientów ku ofercie centrów outletowych jest zjawiskiem namacalnym i przekładającym się na realną wartość sprzedażową. Obiekty te stały się nowym ulubionym miejscem na zakupy. Przekonuje ich coraz bogatsza oferta, obecność znanych międzynarodowych marek, dostępność trendów i wysokiej jakości oraz oczywiście stale niższa cena.
Dodatkowo, istotną zmienną w okresach wyprzedażowych, czy właśnie podczas Black Week jest fakt, że rabaty naliczane są od cen outletowych (czyli już obniżonych o minimum 30%) – staje się to kluczowym argumentem dla konsumenta. Szczególnie w Polsce, gdzie jak pokazuje listopadowy raport opracowany przez Strategy& Polska, z ofert z metką Black Friday planowało skorzystać aż 2/3 Polaków – to bardzo dużo.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Potwierdzają to badania Black Friday przeprowadzone przez Boston Consulting Group (BCG), które wskazują, że Polacy ze swoim zamiłowaniem do promocji wyprzedzają w tym roku nawet Amerykanów. W tej ankiecie ponad 77 proc. naszych rodaków wyraziło zainteresowanie okresem wyprzedaży, a deklaratywna kwota do wydania wynosiła ok. 1 tys. zł. Warto tu dodać, że w tym samym czasie przeciętny Europejczyk wydaje około 20 proc. więcej.
Oferta Designer Outlet Warszawa
Designer Outlet Warszawa oferuje niepowtarzalny mix polskich i zagranicznych marek modowych, w tym liczną grupę marek segmentu premium. W ofercie centrum możemy znaleźć m.in.: Armani, Calvin Klein, Furla, Guess, Högl, Lacoste, MaxMara, Pandora, Pinko, Tous czy Vistula. Wyjątkowość oferty polega na całorocznym oferowaniu produktów w cenach niższych od cen regularnych w przedziale rabatowym od -30 do -70%.
Unikatowa architektura Designer Outlet Warszawa nawiązuje do warszawskiego Starego Miasta. To mocny wyróżnik na tle innych obiektów handlowych, gwarantujący niezapomnianą atmosferę podczas zakupów. Designer Outlet Warszawa to wielokrotnie nagradzany obiekt. Został wyróżniony m.in. srebrną statuetką „Najlepsze Centrum Wyprzedażowe Roku – Best Performance“ 2020, oraz złotą nagrodą za Rozbudowę /Przebudowę /Modernizację Obiektu w 2022 r. w jednym z najważniejszych konkursów branżowych w Polsce – PRCH Retail Awards.
Otrzymał tytuł „Inwestycja roku 2021 rynku nieruchomości komercyjnych” przyznany przez Prime Property Prize oraz CEE Retail Award & Marketplace w kategorii Project of the Year – Retail Expansion 2022 i Best Performing Fashion Outlet Project w 2023. Designer Outlet Warszawa jest zarządzany przez ROS Retail Outlet Shopping.