Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Vinted: Polacy są pozytywnie nastawieni do kupowania rzeczy z drugiej ręki

Jak wynika z najnowszego badania konsumenckiego, przeprowadzonego dla Vinted przez agencję badawczą Stem Mark w listopadzie 2023*, obecnie Polacy kupują używane rzeczy dość regularnie, zarówno w Internecie, jak i w sklepach stacjonarnych, nie czując z tego powodu żadnego wstydu.

Co więcej, ponad 45% respondentów przyznaje, że po rzeczy z drugiej ręki sięga od ponad 4 lat, a 38% deklaruje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy z pewnością to zrobi.

Zrównoważona sprzedaż

Ten rok przyniósł namacalne dowody na to, że kupowanie rzeczy używanych na Vinted jest lepsze dla klimatu niż kupowanie nowych, z pierwszej ręki – tak wynika z pierwszego raportu Vinted dotyczącego Oddziaływania na Klimat (przeprowadzonego przez Vaayu). To największy jak dotąd podstawowy zbiór danych na temat wpływu zakupów online z drugiej ręki na klimat na tak dużą skalę. Raport wykazał, że drobne wybory mogą mieć pozytywny wpływ, jeśli wszyscy dokonamy tego razem.
⦁ Zakup przedmiotu z drugiej ręki na Vinted zamiast nowego, wykazał oszczędność emisji wynoszącą 1,8 kgCO₂e.
⦁ W ten sposób społeczność Vinted uniknęła emisji dwutlenku węgla netto na poziomie ponad 453 kiloton CO₂e w 2021 r., co odpowiada emisji około 275 tys. lotów w obie strony między Londynem a Los Angeles.

Postrzeganie mody używanej znacznie ewoluowało w ciągu ostatnich 15 lat, z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój i świadomy konsumpcjonizm. Kiedy platforma Vinted powstawała, zakupy rzeczy z drugiej ręki kojarzone były głównie ze sklepami z używaną odzieżą i wyprzedażami garażowymi. Dzisiaj co piąty użytkownik Vinted wybrałby rzeczy używane, a nie nowe, nawet jeśli obydwie byłyby dostępne w porównywalnej cenie.

Badanie konsumenckie przeprowadzone zostało w listopadzie 2023 roku przez agencję badawczą Stem Mark wśród polskiej populacji w wieku 18-50 lat, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie n=1000.

Vinted ma w Polsce 10 milinów użytkowników

Vinted Marketplace to największa internetowa platforma typu C2C w Europie, poświęcona modzie z drugiej ręki, z rosnącą społecznością, w Europie i poza nią. Chcąc uczynić rzeczy z drugiej ręki pierwszym wyborem, Vinted umożliwia ludziom sprzedawanie i kupowanie używanych ubrań i artykułów lifestyle’owych od siebie nawzajem, oferując rzeczom z drugiego obiegu nowe życie. 
Firma Vinted została założona w 2008 roku na Litwie, a w 2019 roku stała się pierwszym jednorożcem w tym kraju. Dziś siedziba Vinted mieści się w Wilnie, firma posiada również biura w Niemczech na Litwie i w Holandii, zatrudniając ponad 1800 pracowników. Platforma jest wspierana przez sześć wiodących funduszy venture capital: Accel, Burda Principal Investments, EQT Growth, Insight Partners, Lightspeed Venture Partners i Sprints Capital.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem