Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Wittchen uruchomił pierwszy salon w Rumunii

Grupa Wittchen otworzyła swój pierwszy sklep stacjonarny w Rumunii, w jednej z najbardziej prestiżowych galerii handlowych w Bukareszcie „ParkLake Shopping Center”. To kolejny ważny krok w ekspansji zagranicznej, który umocni pozycję Grupy Wittchen w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rumunia jest piątym krajem Europy, poza Polską, gdzie produkty Wittchen są sprzedawane w sklepach stacjonarnych. W listopadzie tego roku Grupa uruchomiła pierwszy sklep w Słowacji.
Grupa Wittchen z powodzeniem realizuje 3-etapową strategię wejścia na nowe rynki zagraniczne. Na początku stawia na zewnętrzne platformy typu marketplace i budowanie świadomości marki. W kolejnym kroku uruchamia własny sklep internetowy, a następnie otwiera salon stacjonarny (showroom) w najlepszych lokalizacjach w danym kraju.

Wittchen myśli o kolejnych sklepach w Rumunii

– Cieszymy się z otwarcia pierwszego salonu stacjonarnego Wittchen w Bukareszcie, w bardzo ważnym okresie handlowym roku. To przyczółek do naszej dalszej ekspansji na tym bardzo perspektywicznym rynku, wobec którego mamy ambitne plany. Na siedzibę naszego pierwszego sklepu w Rumunii wybraliśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych galerii handlowych, co wyraźnie zwiększy ekspozycję marki Wittchen i ułatwi nam dotarcie do potencjalnych klientów. Decyzję o otwarciu sklepu stacjonarnego poprzedziło uruchomienie sklepu on-line, który ruszył na rumuńskim rynku w 2022 roku. Będziemy uważnie obserwować sprzedaż w salonie w Bukareszcie i jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, to być może już w przyszłym roku otworzymy kolejne sklepy stacjonarne w Rumunii – powiedział Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.

Rumunia jest jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest również trzecim największym rynkiem handlowym regionu, po Polsce i Czechach, pod względem dostępnej powierzchni handlowej. Całkowite zasoby nowoczesnych powierzchni handlowych w tym kraju mogą przekroczyć 4,5 mln m2 do końca 2023 roku. Nowo otwarty sklep Wittchen w Bukareszcie ma powierzchnię 77 m2.

Poza Rumunią oraz Polską, gdzie funkcjonuje łącznie ponad 100 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen lub Wittchen Travel, Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy) i w Ukrainie (10 placówek franczyzowych), a od niedawna także w Słowacji – w listopadzie tego roku otworzyła pierwszy salon w Bratysławie, w jednej z najbardziej popularnych galerii handlowych „Eurovia”, położnej tuż nad Dunajem. W przyszłym roku planuje natomiast otwarcie własnych sklepów w Austrii i Niemczech. W trzecim kwartale br. sprzedaż zagraniczna stanowiła 25% łącznych przychodów Grupy Wittchen.

– Mamy bardzo mocną i rozpoznawalną markę na polskim rynku. Jednocześnie mamy ambicje, aby dynamiczniej rozwijać się na rynkach zagranicznych. Konsekwentnie realizujemy plan ekspansji międzynarodowej. Nasze produkty są dostępne na największych platformach marketplace, we własnych sklepach on-line, a także w sklepach stacjonarnych w pięciu krajach Europy, poza Polską. Najwięcej przychodów zagranicznych generujemy obecnie na rynku niemieckim, poprzez kanał e-commerce. Przygotowujemy się do otwarcia salonów stacjonarnych w Niemczech w 2024 roku. Planujemy również uruchomienie showroom’u w Austrii – zapowiedział Jędrzej Wittchen.

Grupa Wittchen ma ponad 100 sklepów

Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 6 krajach, 44 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.


SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem