Przystanek Karkonosze – największy regionalny park handlowy na terenie najwyższej partii Sudetów – uzyskał prawomocne pozwolenie na budowę. Otwarcie projektu, o powierzchni ponad 17 tys. mkw., odbędzie się wiosną 2025 r. Komercjalizację prowadzi Mallson Polska.
Przystanek Karkonosze położony będzie przy drodze wojewódzkiej nr 366 na przecięciu tras prowadzących do Karpacza, Szklarskiej Poręby, Kowar i Jeleniej Góry. Dogodna lokalizacja jak również przystanki autobusowe i przystanek kolejowy zrewitalizowanej linii Jelenia Góra – Karpacz, ułatwią dostęp do obiektu nie tylko dla kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców okolicznych miasteczek i wsi, ale również dla kilku milionów turystów, którzy corocznie odwiedzają Karkonosze.
Już teraz zdarzają się okresy, gdzie odwiedzalność turystów jest wyższa niż w stolicy Tatr, a rozbudowująca się w dużym tempie baza hotelowa oraz duże inwestycje np. w nowoczesne wyciągi narciarskie powodują stały wzrost atrakcyjności tego rejonu oraz coraz wyższą frekwencje zagranicznych turystów – m.in. Niemców, Czechów, Słowaków, którzy stanowią często nawet ponad połowę obłożenia miejsc noclegowych w hotelach regionu.
Park handlowy na ponad 17.000 mkw. powierzchni najmu zaoferuje ok. 40 sklepów, market jednej z największych sieci spożywczej, punktów usługowych i gastronomicznych, restaurację drive znanej marki oraz specjalnie zaprojektowaną powierzchnię dla cyklicznych wydarzeń artystyczno-kulturalno-rozrywkowych jak również popularnych w tamtym regionie kiermaszy tematycznych. Klientom służyć będzie duży parking z komfortowymi – znacznie szerszymi niż standardowe – miejscami postojowymi.
Otwarcie projektu odbędzie się wiosną 2025 r.
PARTNER PORTALU
Inwestorem jest pochodzący z Jeleniej Góry doświadczony inwestor i bankier inwestycyjny – Artur Kozieja, który w latach 1995 – 2017 pracował na stanowisku dyrektora inwestycyjnego m.in. w Credit Suisse, Morgan Stanley i Barclays Capital w londyńskim “City”.
Jest on twórcą Grupy Europlan – działającej od 17 lat na rynku budownictwa mieszkaniowego (zrealizowane 2.500 mieszkań w Warszawie i Krakowie oraz realizowanych obecnie ok 400 mieszkań i domów w Jeleniej Górze), biurowego (20.000 m2 w Warszawie) i hotelowego (Metropolo by Golden Tulip w Warszawie, Lake Hill Resort&Spa w karkonoskiej Sosnówce, Raddisson Blu w Ostródzie, Sanssouci w Karpaczu, Campanile w Warszawie oraz Movenpick w Zakopanem).
Architektem projektu jest jeleniogórskie biuro projektowe Artside Architekci.
Za koncepcję komercyjną i wynajem odpowiada firma Mallson Polska.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Mallson Polska ma w swoim portfolio około 100 projektów handlowych
Mallson Polska jest firmą konsultingową oferującą profesjonalne usługi na każdym etapie powstawania i funkcjonowania nieruchomości komercyjnych. Działalność firmy obejmuje kompleksowe doradztwo na rynku nieruchomości handlowych, w szczególności ocenę potencjału oraz rentowności projektów, komercjalizację centrów i parków handlowych, jak również obsługę ich sprzedaży.
Firma ma w swoim portfolio łącznie 100 otwartych oraz realizowanych projektów nowoczesnych obiektów handlowych o łącznej powierzchni ponad 900 tys. mkw., a obecnie jest w trakcie procesu komercjalizacji i rekomercjalizacji kilkudziesięciu centrów i parków handlowych na terenie całego kraju.