Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Świąteczny rekord InPost – ponad 11 mln paczek dziennie

Grupa InPost zanotowała rekordowy wolumen w okresie przedświątecznym. W ostatni wtorek firma z powodzeniem obsłużyła ponad 11 milionów przesyłek – czyli ponad 250 paczek na sekundę – umożliwiając szybką i niezawodną dostawę zamówień klientom.

Okres Świąt Bożego Narodzenia to czas intensywnych zakupów przez internet, co stawia branżę logistyczną przed ogromnym wyzwaniem. InPost, będąc liderem innowacyjnych rozwiązań logistycznych, skutecznie radzi sobie z tym sezonowym wzrostem zleceń – zapewniając klientom nie tylko szybkie, ale także komfortowe dostawy.

– Co roku w okresie świątecznym notujemy szczyt paczkowy, ale w tym roku mamy prawdziwy rekord – ponad 11 mlionów paczek obsłużonych jednego dnia przez Grupę InPost! Warto w tym miejscu podkreślić, że liczbę 1 mln obsłużonych przesyłek w ciągu jednego dnia przekroczyliśmy zaledwie w 2019 roku, to najlepiej pokazuje jak szybko rozwijamy się jako Grupa” – powiedział Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPost.

R E K L A M A

Dodał, że jest dumny z osiągnięcia tego kamienia milowego, zwłaszcza w okresie tak wymagającym jak święta.

„Nasze unikalne rozwiązania, niezawodny zespoł oraz rozwinięta infrastruktura logistyczna wspólnie przyczyniły się do tego sukcesu. Dzięki temu możemy zagwaratować naszym klientom, że ich przesyłki dotrą na czas, a świąteczne zakupy będą przyjemnością – podkreślił.

InPost liderem na Starym Kontynencie

Sieć maszyn Paczkomat® InPost to obecnie największy w Europie zautomatyzowany system odbioru i doręczania paczek, obejmujący łącznie, blisko 33.000 nowoczesnych urządzeń i prawie 29.000 punktów PUDO w 9 krajach. Strategia ekspansji międzynarodowej i wciąż rosnace inwestycje w rozbudowę sieci InPost pozwoliły na obsłużenie rekordowej liczby paczek w ciągu jednego dnia.

Kluczem do osiągnięcia tego imponującego rezultatu jest też wykorzystanie innowacyjnych produktów AI, m.in. do zwiększeniu przepustowości i efektywności całego procesu logistycznego. Sztuczna inteligencja służy InPost do optymalizacji procesu dostarczania paczek oraz załadunku i trasy frachtów. Przy pomocy AI testowany jest też optymalny łańcuch dostaw, a przede wszystkim dobierane są lokalizacje maszyn Paczkomat®.

Grupa InPost konsekwentnie rozwija innowacyjne rozwiązania, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów i dynamicznym wyzwaniom branży logistycznej. Dzięki temu firma utrzymuje swoją pozycję lidera – dostarczając nie tylko paczki, ale także satysfakcję klientom podczas ważnych okresów zakupowych.

#