Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Inquiry: Znamy ranking najbardziej popularnych marek handlowych

Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce. Prezentujemy dziś nowy ranking YouGov Best Brands, przedstawiający najlepsze i najprężniej rozwijające się marki.

Ranking Yougov Best Brands powstał na podstawie indeksu YouGov BrandIndex. Jest on miarą całościowej kondycji marki obliczonej z następujących wskaźników: ogólnej opinii, oceny jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji jako pracodawcy. W ciągu roku zbieramy dane z wielu tysięcy ankiet realizowanych dla kilkuset marek obecnych na naszym rynku.

W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Best Brands zajmują marki Allegro, Rossmann i Lidl. Tuż poza podium, z różnicą zaledwie 0,2 p.p., znalazł się E. Wedel. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Winiary, Blik, Lubella, Pudliszki, Milka oraz Biedronka.

Ranking TOP 10 Improvers prezentuje firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do roku ubiegłego. W czołowej trójce znalazły się marki Action, Erli, Revolut. Poza podium – Dealz i Blik, zaś dalsze miejsca zajęły PayPo, Kia oraz Vinted. Na dwóch ostatnich pozycjach w TOP 10 uplasowały się Dino i Fiat (ex aequo), a także Google Pay i Aldi (także ex aequo).

Trzeba przy tym zauważyć, że wśród setek marek monitorowanych przez Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, w tym roku tylko nieliczne zanotowały wzrost, jeśli chodzi o siłę marki i pozycję na rynku. Rok 2023 upłynął pod znakiem ograniczonych budżetów marketingowych, a to przełożyło się na słabe wyniki bardzo wielu marek w naszym badaniu.

Na liście YouGov Best Brands znajdują się marki, które od lat konsekwentnie pracują nad swoim wizerunkiem i relacją z konsumentami. Jednak zestawienie Top Improvers pokazuje, że marketerzy mają za sobą trudny rok. Nikt nie osiągnął spektakularnego sukcesu, a wiele marek odnotowało duże spadki. – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem