Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Puccini: startegia ekspansji w centrach handlowych

Polska marka Puccini otwiera obecnie tylko salony własne. Strategia firmy zakłada otwieranie sklepów w miastach mających powyżej 300 tys. mieszkańców. Puccini bierze pod uwagę tylko lokalizacje w centrach handlowych.

Marka oferuje takie produkty jak torby bagażowe, walizki, torebki, czy galanterię skórzaną. W ofercie sieci znajduje się kilkaset modeli wyrobów dostępnych w różnych wariantach kolorystycznych i gabarytowych.

Puccini ma salony we flagowych galeriach handlowych

Obecnie sieć Puccini tworzy 17 salonów zlokalizowanych w największych miastach w Polsce w dużych galeriach handlowych (m.in. galeria Krakowska, Galeria Młociny, Galeria Jurajska, Galeria Łódzka, CH Galaxy, Posnania) i centrach outletowych (Factory Annopol, Factory Ursus, Factory Poznań).

Puccini otwiera obecnie tylko salony własne. Strategia firmy zakłada otwieranie sklepów w miastach mających powyżej 300 tys. mieszkańców. Retailer bierze pod uwagę tylko lokalizacje w centrach handlowych. Salony Puccini mają od 60 do 150 mkw. powierzchni handlowej. Najlepszą lokalizacją dla marki jest parter galerii handlowej w korytarzu o dużym przewidywanym trafficu w otoczeniu marek z tego samego segmentu.

Produkty Puccini zyskują popularność także poza granicami Polski. Oferta sieci sukcesywnie dostępna jest dla klientów zagranicznych. Pierwszym zagranicznym rynkiem, na którym dostępne były produkty marki była Ukraina (puccini.ua).

Sprzedaż w duchu omnichannel

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Puccini działa zgodnie ze strategią omnichannel. Marka od 2008 roku prowadzi sklep online puccini.pl oraz sprzedaje także swoje produkty we współpracy z platformą Allegro.
Prawdziwym przełomem w rozwoju wielokanałowej strategii sprzedaży było uruchomienie w 2004 roku w Dobrej koło Szczecina kompleksu logistyczno-handlowego. Na powierzchni 3,5 tys. mkw. znalazło się biuro projektowe, wzorcownia oraz baza magazynowa.

Puccini rozwija logistykę

W 2017 roku z kolei powstała nowa inwestycja Puccini o wartości około 16 milionów złotych. Nowe centrum biurowo-logistyczne to magazyn z dwiema antresolami, które pozwoliły zwiększyć powierzchnię do ponad 10 tys. metrów kwadratowych oraz trzypiętrowy biurowiec o łącznej powierzchni 1 500 metrów kwadratowych. W nowej siedzibie znajdują się oprócz obszernych magazynów i pomieszczeń biurowych, także projektowania, wzorcownia, studio fotograficzne, showroom, czy pomieszczenie do testów.

Puccini dąży do integracji wszystkich kanałów sprzedaży – od sprzedaży tradycyjnej w sklepach własnych, po e-sklep, sprzedaż na platformie Allegro i sprzedaż hurtową oraz kanały informacyjne, jak portale społecznościowe. Marka jest obecna na Facebooku, Instagramie oraz YouTubie, a także prowadzi blog ekspercki z poradami dotyczącymi podróżowania.

Puccini

Historia marki Puccini rozpoczęła się w 1996 roku, gdy powstała spółka Inter-Leather, założona przez Izabelę i Mirosława Kozinów, natomiast marka Puccini zaczęła się rozwijać wraz z powstaniem firmy Puccini w roku 2006. Początkowo firma zajmowała się sprzedażą hurtową, ale z czasem zapotrzebowanie na galanterię skórzaną rosło i właściciele podjęli decyzję o otwieraniu salonów własnych. Pierwszy stacjonarny salon marki powstał w lutym 2007 roku w Złotych Tarasach.