REFIELD: Brama Bieszczad w Sanoku ze strategicznym najemcą

W ramach powstającej inwestycji Brama Bieszczad w Sanoku swój sklep na powierzchni blisko 7000 m2 otworzy Castorama. Wiodący detalista w branży dom i ogród znacząco wzmocni ofertę handlową całego kompleksu, którego łączna powierzchnia wynosić będzie ponad 21 000 m.kw. GLA. Umowa między Refield i Castoramą została sfinalizowana i podpisana w połowie stycznia 2024. Otwarcie inwestycji zaplanowane jest na IV kw. 2025/ I kw. 2026.
Castorama od wielu lat realizuje konsekwentną ekspansję na terenie całego kraju. Już od dłuższego czasu Sanok był na liście lokalizacji, w których Castorama planowała otworzyć swój sklep. Poza Rzeszowem, Przemyślem i Stalową Wolą, Sanok będzie czwartym jak dotąd miastem na Podkarpaciu. Aktualnie sieć jest w posiadaniu ponad 100 obiektów handlowych na terenie kraju.
Projekt o regionalnym zasięgu
„Jesteśmy dumni, że zostaliśmy obdarzeni tak dużym zaufaniem i po niespełna dwóch miesiącach od momentu rozpoczęcia pierwszych negocjacji udało się sfinalizować umowę. Obecność Castoramy w projekcie jeszcze mocniej utwierdziła nas w przekonaniu, że realizujemy projekt kompletny, który będzie odpowiedzią na potrzeby nie tylko mieszkańców Sanoka, ale i całego regionu. To inwestycja, która w naszej ocenie znacznie przyczyni się dla rozwoju gospodarczego tej części Podkarpacia” – mówi Fabian Eryk Barbarowicz, prezes Refield.
Park Handlowy Brama Bieszczad powstanie na obszarze liczącym ponad 10 ha, w kluczowym geograficznie punkcie Podkarpacia, przy skrzyżowaniu dróg krajowych 28 i 84, które prowadzą turystów w kierunku Bieszczad. To właśnie stąd wziął się pomysł nazwy inwestycji Brama Bieszczad, obok której będą przejeżdżać turyści zmierzający w stronę bieszczadzkiego parku narodowego, a co będzie miało znaczący wpływ na catchment inwestycji. Dodatkowo miasto Sanok liczy ok. 40 000 mieszkańców, natomiast w całym powiecie mieszka blisko 100 000 osób dlatego będzie to jedyny tak ważny i dominujący w całym regionie projekt.
Komercjalizacja na poziomie 40 procent
Poza Castoramą swoje sklepy otworzy ok. 25 innych marek między innymi Biedronka, Rossmann, Pepco czy Dealz. Aktualny poziom komercjalizacji wynosi 40%. Do końca I kw. 2024 planuje się komercjalizację na poziomie 50%, a do końca pierwszego półrocza aż 70%. Start budowy zaplanowany jest na przełomie 2024/2025 r.
Refield to jeden z najbardziej aktywnych graczy deweloperskich w sektorze parków handlowych realizowanych w modelu wybuduj-wynajmij-sprzedaj. Pierwsze projekty firmy powstały w Chełmnie, Lidzbarku Warmińskim, Golubiu-Dobrzyniu, natomiast w ubiegłym roku firma otworzyła dwa kolejne parki handlowe w Grodzisku Wlkp. oraz Baranowie obok Kępna. Kolejne obiekty są w trakcie planowania i realizacji. Mowa o inwestycjach w Zwoleniu, Lidzbarku Warmińskim (II etap inwestycji Pasaż Warmiński), Sanoku, Bartoszycach, Leżajsku czy Ciechanowie. Założycielem Refieldu jest Fabian Eryk Barbarowicz – współtwórca TUF RE.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter