Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Auchan przyspiesza proces transformacji

W ramach strategii ESG Auchan inwestuje w odnawialną energię słoneczną i zapowiada dalszą dywersyfikację portfela źródeł zielonej energii. Firma podpisała umowy gwarantujące zaopatrzenie sklepów sieciw energię solarną o łącznym wolumenie blisko 139 GWh rocznie.

Energia pochodzić będzie z polskich farm fotowoltaicznych firmy GoldenPeaks Capital, z którą sieć zawarła 12-letnią umowę zakupu energii (PPA), a także z własnych instalacji fotowoltaicznych Auchan, realizowanych we współpracy z firmą Helexia. Obie inwestycje w skali jednego tylko roku pozwolą ograniczyć emisję CO2 o 88 tys. ton.

Auchan dywersyfikuje źródła energii

Już dziś sklepy Auchan w Polsce w 100% zaopatrywane są w energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych, nabywaną u autoryzowanych dostawców wraz z gwarantującym jej pochodzenie certyfikatami. Najnowsze inwestycje w energię fotowoltaiczną służyć mają osiągnięciu niezależności energetycznej Auchan i zapewnieniu stałego, stabilnego cenowo dostępu do zielonej energii i optymalizacji jej kosztów.

„Dywersyfikacja i rozbudowa portfela źródeł odnawialnej energii ma dla nas strategiczne znaczenie – mówi Alexandre Saussard, dyrektor generalny Auchan Polska.

„Inwestycje podjęte przez nas w ostatnim czasie, z zaufanymi i cieszącymi się międzynarodową renomą partnerami, są kluczowe z punktu widzenia efektywnej realizacji naszych planów w zakresie dekarbonizacji. Wpisują się też w długofalową strategię Auchan w skali globalnej, która zakłada ograniczenie emisji CO2 o 46%. do 2030 r. (w stosunku do roku 2019). Przewidujemy, że już w 2025 r. zagwarantowany właśnie łączny wolumen 139 GWh rocznie pokryje 65% zapotrzebowania energetycznego wszystkich naszych sklepów w Polsce – dodaje Alexandre Saussard.

Auchan rozwija się w modelu omnichannel

Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem