Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Grupa Eurocash: program lojalnościowy Delikarta już z ponad 4 mln użytkowników

Organizowana przez Eurocash sieć supermarketów Delikatesy Centrum ma już ponad 4 mln użytkowników w systemie Delikarta. To jeden z najbardziej zaawansowanych programów lojalnościowych dla klientów lokalnych sklepów spożywczych.

Sukces programu wpisuje się w strategiczne cele Grupy Eurocash, która chce być Platformą Technologiczną dla lokalnych detalistów. Jest też spójny z ogłoszoną we wrześniu ub.r. strategią rozwoju sieci, zgodnie z którą Delikatesy Centrum 2.0., rozwijane przy szerokim udziale franczyzobiorców, mają być najbardziej konsumencką siecią franczyzową na rynku.

Program lojalnościowy Delikatesów Centrum Delikarta przekroczył próg 4 mln zarejestrowanych użytkowników, co czyni go jednym z najpopularniejszych programów lojalnościowych w sektorze handlu detalicznego w Polsce. Z tygodnia na tydzień około połowa wszystkich osób robiących zakupy w sklepach Delikatesy Centrum korzysta z coraz większej liczby promocji i korzyści w ramach programu. Konsumenci rejestrują się w programie jeszcze szybciej po tym, jak sieć zdecydowała od początku roku intensywniej reklamować m.in. w ramach kampanii telewizyjnej swoje najmocniejsze oferty.

Tylko w 2023 r. konsumenci, którzy skorzystali z programu lojalnościowego Delikatesów Centrum zaoszczędzili łącznie ponad 250 mln zł na rabatach i voucherach dzięki regularnym promocjom oraz akcjom specjalnym, takim jak Łappacz, Mega Oszczędzanie, 9+1 Gratis i wiele innych. Konsumenci, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie powiadomień SMS i push, byli informowani o tych korzyściach w pierwszej kolejności. Wersja mobilna programu, czyli aplikacja staje się teraz kanałem pierwszego wyboru dla uczestników programu.

Skuteczność oparta na algorytmach

Według Monitora Programów Lojalnościowych 2023 ARC Rynek i Opinia do korzystania z przynajmniej jednego programu lojalnościowego przyznaje się już 64% Polaków. Z aplikacji mobilnych korzysta 90% z nich. W przypadku Delikarty, użytkownicy mobilni mają najczęściej od 18 do 45 lat, choć grupa osób powyżej 60. roku życia należy do najbardziej aktywnych.

– Najbardziej aktywni są użytkownicy programów lojalnościowych oferowanych przez sklepy spożywcze. Widzimy to również w wynikach Delikarty. To najbardziej rozwinięty program lojalnościowy w Grupie Eurocash i jeden z najbardziej rozwiniętych na rynku. Nasza aplikacja jest też jedną z najlepiej ocenianą wśród aplikacji sieci spożywczych. Wykorzystuje zaawansowane mechanizmy personalizacji, a w dodatku łączy bieżącą ofertę promocyjną produktów z preferencjami konsumenta oraz mapą dostępności produktów. Ostatnio uruchomiliśmy w programie nowe promocyjne rozwiązanie, tzw. Łappacza – akcję, która w dwóch edycjach przyciągnęła ponad 500 000 unikalnych użytkowników. To pokazuje, że mamy jeszcze przestrzeń, żeby to narzędzie rozwijać – mówi Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za segment detaliczny.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

W aplikacji Delikarty jest też dostępna gazetka Delikatesów Centrum – w 2023 roku regularnie przeglądało je ponad 300 000 użytkowników miesięcznie, otwierając ją średnio 6,1 razy w miesiącu.

Zaawansowana personalizacja z korzyścią dla wszystkich

Delikarta w wersji mobilnej zwiększa personalizację w oparciu o najczęściej przeglądane produkty i kategorie. Dzięki programowi Delikatesy Centrum mogą lepiej poznawać preferencje konsumentów i zaspakajać ich potrzeby bardziej merytorycznymi i dopasowanym ofertami, jednocześnie otrzymując stałą informację zwrotną na temat jakości promocji, która stanowi podstawową wiedzę przy planowaniu kolejnych kampanii. Zarówno konsumenci, jak i franczyzobiorcy oraz dostawcy wyrażają satysfakcję z możliwości, jakie tworzy program.

– Zasięgowy, skuteczny program lojalnościowy, taki jak nasz, dostarcza wiedzy, która pozwala nam lepiej dopasować ofertę do konsumentów, analizować ich preferencje zakupowe i odpowiadać na bieżące potrzeby rynku – podkreśla Alessandro Beda, Dyrektor Marketingu Delikatesy Centrum.

Nie tylko Delikarta

W ramach Grupy Eurocash rozwija też inne programy lojalnościowe. W sieci Duży Ben funkcjonuje bardzo popularna wśród klientów konceptu Ekipa Dużego Bena, we Frisco.pl – Frisco Friends. Swoją aplikację mają też Lewiatan (Mój Lewiatan) oraz zrzeszone w Eurocash Sieci Partnerskie – ABC, Groszek i Euro Sklep (Moje Sklepy).

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich – takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl.

Klientami Eurocash są przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy, którym Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu. Z liczbą ponad 20 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w TOP10 największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 47,7 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. – w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).