Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Pozwolenie na budowę nowego parku handlowego w Szczecinie

Firma WP Property uzyskała prawomocne pozwolenie na budowę Parku Handlowego Pogodno. Nowa inwestycja powstanie w miejscu dawnej fabryki „Polmo” przy al. Wojska Polskiego 186.

Projekt inwestycji zakłada, że powstaną dwa budynki o powierzchni zabudowy 12,6 tys. mkw. i 2,4 tys. mkw. Inwestor przygotuje również niewielką, mobilną trybunę dla sąsiadującego z tym terenem stadionu lekkoatletycznego. Projekt przewiduje, że powstanie również parking na ponad 400 miejsc.

Łącznie, Park Handlowy Pogodno zajmie ok. 4,33 ha. Powierzchnia samej zabudowy wyniesie 1,54 ha, a powierzchnia utwardzona (drogi, parkingi, chodniki) – 2,13 ha.

R E K L A M A

Park handlowy w miejscu gdzie miała powstać duża galeria

Plany zagospodarowania terenu pod kątem handlowym pojawiły się już prawie 20 lat temu. W roku 2006 roku austriacki deweloper z grupy kapitałowej Raiffeisen Evolution RE Project Development ogłosił, że zamierza tam zbudować Centrum Handlowego Ferio Pogodno. Otwarcie obiektu zapowiadano na rok 2012 rok. Projekt przewidywał, że centrum handlowe będzie miało powierzchnię 31 tys. mkw, w którym znalazłoby się miejsce dla około 100 najemców.

We wrześniu 2009 r. została wydana prawomocna decyzja o pozwoleniu na budowę. Okazało się jednak, że niewyjaśnione są kwestie własnościowe. W tej sytuacji RE Project Development zdecydowała o wycofaniu się z tej inwestycji. Sprawa trafiła na wokandę, gdzie austriacki inwestor walczył przed sądem o odzyskanie pieniędzy, które zdążył zainwestować w kupno części nieruchomości i oddłużenie fabryki samochodów Polmo, na której terenie miało powstać galeria.

Na miejscu byłej fabryki

Miejsce gdzie powstanie nowy park handlowy w Szczecinie ma wyjątkową historię. Przed wojną w fabryce w tym miejscu powstawały słynne samochody marki Stoewer. Po wojnie z taśmy produkcyjnej zjeżdżały tutaj znane w całym kraju motocykle Junak. Później w Fabryce Mechanizmów Samochodowych Polmo produkowano części do samochodów. Zakład sprywatyzowano w 2000 r., a w 2011 r. upadł.