Jak podaje „Puls Biznesu” fundusz Bridgepoint sprzedaje sieć sklepów Smyk. Spółkę przejmie jej dotychczasowy prezes zarządu – Michał Grom. Sieć ma ponad 270 lokalizacji.
Michał Grom dokonuje przejęcia wraz z Maciejem Zużałkiem, który wcześniej był w radzie nadzorczej Smyka z ramienia Bridgepointu oraz funduszem AMC, którym zarządza Accession Capital Partners (ACP)
Bridgepoint był właścicielem Smyka od roku 2016, kiedy przejął udziały od Empik Media & Fashion. Transakcja miała wartość 1,06 mld zł
Smyk na ścieżce rozwoju
W maju ubiegłego roku w wywiadzie dla SCF News | Retailnet.pl Michał Grom mówił o planach rozwoju sieci.
PARTNER PORTALU
„Jednym z najważniejszych priorytetów jest dalszy rozwój sieci sklepów stacjonarnych Smyka, by być jak najbliżej naszych klientów. Z tego względu obecnie skupiamy się na otwarciach w mniejszych miejscowościach, ze szczególnym uwzględnieniem retail parków. Rozwijamy format sklepu, który jest mniejszy i bardziej przyjazny dla odbiorców. Ma on około 350 metrów kwadratowych i oferujemy w nim produkty wszystkich podstawowych kategorii. Przyjęta strategia umożliwia nam spełnianie oczekiwań oraz zapewnienie wygody klientom, którzy chcą nie tylko odwiedzać nasze sklepy stacjonarne, lecz także zamawiać produkty za pośrednictwem smyk.com lub aplikacji mobilnej i odbierać je w dogodnej dla siebie lokalizacji. Sklepy Smyk otwierane w mniejszych miejscowościach oraz retail parkach na przedmieściach większych miast, umożliwiają nam dotarcie do nowych grup odbiorców i poszerzanie grona naszych klientów – mówił Michał Grom.
Jego zdaniem Smyk ma potencjał rozwoju w mniejszych miastach.
„Nie ukrywam, że patrzymy głównie na wielkość rynku, na którym chcemy zaistnieć. Dlatego dla nas idealny rynek to taki, gdzie mieszka kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców. Nasz koncept sklepu przystosowany dla mniejszych miast ciągle się rozwija i dziś otwieramy sklepy nawet w miejscowościach z populacją poniżej 20 tysięcy mieszkańców. Patrząc na całą Polskę, oszacowaliśmy, że moglibyśmy mieć pomiędzy 100 a 150 takich sklepów, na razie mamy ich już ok. 40.” – mówił prezes Smyka.
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Smyk jest marką produktów dla dzieci, o rozpoznawalności sięgającej 93% (źródło: badanie Kantar ). Sieć handlowa Smyka obejmuje ponad 220 sklepów stacjonarnych w Polsce, sklep internetowy smyk.com, a także łącznie prawie 40 sklepów własnych w Rumunii i na Ukrainie. Dodatkowo produkty marek własnych Cool Club i Smiki są dostępne w ponad 200 sklepach stacjonarnych i ponad 10 internetowych naszych partnerów handlowych w 23 krajach Europy i Azji.
Sklepy Smyk oferują szeroki wybór odzieży i obuwia, zabawek, akcesoriów niemowlęcych i innych produktów dla dzieci w wieku 0-14 lat. Jednym z atutów sieci jest dostępność szerokiej oferty produktów różnych kategorii dla dzieci w wieku 0-14 lat „pod jednym dachem”. Grupa Smyk sprzedaje produkty pod własnymi markami – przede wszystkim „COOL CLUB” i „SMIKI”, które dostępne są wyłącznie w sieci Smyk lub sklepach partnerów franczyzowych. COOL CLUB jest marką, pod którą Grupa Smyk oferuje unikalną odzież, obuwie i akcesoria dla dzieci tworzone przez własny zespół projektantów. Natomiast własna marka Smyki jest dedykowana zabawkom i akcesoriom niemowlęcym Grupy Smyk. W ofercie sklepów Smyk znajdują się również produkty renomowanych, znanych na całym świecie marek i producentów zabawek oraz akcesoriów dla dzieci (m.in. Lego, Mattel, Hasbro itp.).
Produkty marek własnych jak i marek innych producentów sprzedawane są w Polsce poprzez platformę handlu internetowego oraz przez aplikację mobilną Grupy Smyk, która w połączeniu z siecią sklepów stanowi zintegrowaną ofertę „omni-channel”, razem z usługą „click & collect” oferującą dogodną, bezpłatną dostawę do sklepów Grupy Smyk.