DHL i Reflaunt chcą zrewolucjonizować rynek odsprzedaży odzieży

Reflaunt, wiodąca platforma technologiczna zajmująca się sprzedażą odzieży z drugiej ręki oraz DHL Supply Chain, globalny lider logistyki kontraktowej, ogłaszają współpracę logistyczną w zakresie odsprzedaży.

Współpraca jest przykładem wdrażania zrównoważonych praktyk biznesowych i strategii opartych na cyrkularnej gospodarce, w połączeniu z dbałością o wysoką jakość procesów logistycznych.

Optymalizacja usług z zakresu recommerce

Największą przeszkodą w odsprzedaży używanej odzieży jest brak możliwości korzystania z globalnej sieci, co wynika z niespójnej infrastruktury i wysokich kosztów. Po niezwykle udanym – trwającym ponad rok – programie pilotażowym w DHL Supply Chain w Polsce, firmy zdecydowały się połączyć swoje możliwości, aby zaprezentować platformę redefiniującą sposób, w jaki przebiegają operacje logistyczne odsprzedaży. DHL Supply Chain zarządza procesem logistycznym w imieniu Reflaunt – od obsługi towarów otrzymanych od klientów, obejmującej: kontrolę, sortowanie, fotografowanie i wprowadzanie przedmiotów na platformę będącą własnością Reflaunt, po podstawowe funkcje logistyczne do których zaliczają się: zarządzanie zapasami, składowanie, kompletację oraz dystrybucję.

Sukcesy w obsłudze prestiżowych marek

PARTNER PORTALU

Kaufland

Reflaunt oferuje dwie różne usługi dostosowane do różnych potrzeb danej marki: Concierge, która jest przeznaczona wyłącznie dla luksusowych marek i sprzedawców detalicznych, oraz Takeback, odpowiednia dla każdej marki modowej, dla której ważna jest lojalność klientów. Usługi te działają już w takich sklepach jak: Net-a-porter, Harvey Nichols, Balenciaga i Altuzarra. Obie usługi są w pełni zintegrowane z pracą magazynów DHL Supply Chain i zapewniają bezproblemową obsługę klienta.

Maksymalizacja sprzedaży przy minimalnej złożoności biznesu

Szacuje się, że odzież o wartości 2,1 biliona dolarów leży obecnie nieużywana w szafach klientów. Pozyskiwanie, przetwarzanie i sprzedaż tych produktów stanowi największe wyzwanie zarówno dla marek modowych, jak i platform odsprzedaży. Reflaunt umożliwia swoim klientom odsprzedaż, docierając do ponad 30 platform, w tym do: Poshmark, Vestiaire Collective, Rebelle, eBay, a także do platform luksusowych, takich jak: Level Shoes, Yoox i Saks OFF 5th.

Współpraca logistyczna Reflaunt i DHL Supply Chain ma na celu maksymalizację sprzedaży produktów, w tym również obsługę zwrotów, zapewniając markom kompleksowe rozwiązanie znacznie upraszczające rynek odsprzedaży.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

„DHL Supply Chain stara się zawsze wyprzedzać konkurencję i być liderem w zakresie zrównoważonych praktyk biznesowych. Od lat pomagamy klientom usprawnić ich działania operacyjne w handlu elektronicznym, rozwiązując rosnące problemy, takie jak zwroty, zwłaszcza w tak wymagającej branży, jaką jest branża modowa. Nasza wiedza w zakresie rozwiązań logistycznych i zwrotów, w połączeniu z naszym zasięgiem logistycznym, współgra z technologią Reflaunt i stwarza nowe możliwości na rynku recommerce. Mogą z nich skorzystać także nasi obecni klienci” – Massimo Degiorgi, VP DHL Supply Chain, EMEA Business Development E-Commerce and Retail.

“Przez lata rynek pierwotny i wtórny funkcjonowały niezależnie od siebie. Kupowaliśmy przedmiot od marki, a następnie odsprzedawaliśmy go w zupełnie innym kanale sprzedaży. Taki sposób był uciążliwy zarówno dla użytkowników, jak i marek. Reflaunt wprowadził innowację na ryku w zakresie połączenia i odsprzedaży internetowej. Nasza współpraca z DHL otwiera drzwi do płynnego, cyrkularnego łańcucha dostaw. W jednym miejscu zajmujemy się realizacją zamówień z rynku pierwotnego, zwrotami, zarządzaniem odsprzedażą i innymi rozwiązaniami związanymi z końcem życia produktu, takimi jak recykling” – Stephanie Crespin, CEO Reflaunt.

DHL Supply Chain i Reflaunt zapoczątkowują nową erę mody o obiegu zamkniętym, oferując markom skalowalne i ekonomicznie opłacalne rozwiązanie odsprzedaży, które jest płynnie zintegrowane z ich usługami pozakupowymi. To partnerstwo stanowi duży krok naprzód w ewolucji odsprzedaży mody.