Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

ESG: JYSK organicza swój wpływ na środowisko

JYSK wdraża nowe inicjatywy w zakresie produkcji i pakowania, które zmniejszają zużycie aluminium o 22 tony i wymaganą przestrzeń ładunkową odpowiadającą 40 kontenerom rocznie.

JYSK nieustannie pracuje nad ograniczaniem swojego wpływu na środowisko, a dwie nowe inicjatywy w zakresie produkcji i pakowania stanowią kolejny krok we właściwym kierunku.

Wspaniale jest widzieć, że tak wielu moich kolegów z JYSK nieustannie poszukuje nowych sposobów na zmniejszenie wpływu na środowisko w całej organizacji. Mam wielu ambitnych kolegów, którzy podejmują odpowiedzialne decyzje, a te ulepszenia w produkcji i pakowaniu to świetne przykłady małych, ale cennych kroków w pozytywnym kierunku – mówi Ditte Revsbæk Hansen, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w JYSK.

Oszczędność 4,5 miliona aluminiowych nakładek

Jedna z pierwszych inicjatyw dotyczy popularnych krzeseł ogrodowych GUDHJEM i AIDT. Krzesła te mają aluminiowe nakładki na każdą z nóg, umieszczone w celach dekoracyjnych.

Teraz JYSK, wspólnie z producentami, pomyślnie przeprojektował krzesła i usunął aluminiowe nakładki na nóżki, nie rezygnując przy tym z jakości i funkcjonalności.

Zmiana ta pozwala zaoszczędzić łącznie 4,5 miliona jednostek, co odpowiada 22 tonom aluminium rocznie.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Nowe rozwiązanie w zakresie pakowania kołder

Drugą inicjatywą jest nowe tekturowe opakowanie z certyfikatem FSC®, które zastosowano w kilku kołdrach z serii BASIC, w tym w dwóch dużych, chłodnych seriach BREIDTINDEN i STETINDEN (FSC® N001715).

Tekturowa opaska utrzymuje każdą kołdrę starannie zwiniętą, co nie tylko gwarantuje, że klienci mogą kupić kołdrę przy minimalnym oglądaniu jej przez inne osoby, ale także minimalizuje przestrzeń zajmowaną w kontenerach transportowych.

W rzeczywistości nowa inicjatywa dotycząca tekturowych opasek zmniejsza wykorzystanie kontenerów transportowych JYSK o ponad 40 kontenerów rocznie, co oznacza, że JYSK może przewieźć 300 000 dodatkowych letnich kołder bez zwiększania powierzchni transportowej.

Choć nowe opakowanie do letnich kołder pozwala zaoszczędzić miejsce w transporcie, rozwiązanie w zakresie pakowania nie jest nowością w JYSK, ponieważ zostało już wdrożone i stosowane do pościeli i prześcieradeł, zastępując stare plastikowe opakowania. W ramach inicjatywy co roku usuwano 27 milionów toreb plastikowych, co odpowiada 475 tonom plastiku.

JYSK ma ponad 3300 sklepów

JYSK to międzynarodowa sieć handlowa o skandynawskich korzeniach, która wspiera aranżacje każdej przestrzeni domowej, czy ogrodu.

Obecnie sieć JYSK obejmuje ponad 3300 sklepów w 48 krajach, oferując bardzo dobrą ofertę dla klientów, niezależnie od tego czy preferują zakupy stacjonarne, czy online.

Założyciel Lars Larsen otworzył swój pierwszy sklep w Danii w 1979 roku. Dziś JYSK zatrudnia 30 000 pracowników.

JYSK jest częścią rodzinnej grupy Lars Larsen. Obroty globalne JYSK wyniosły 5,2 miliarda euro w roku finansowym 2022-23.

W Polsce JYSK istnieje od 2000 roku. Siedziba znajduje się w Gdańsku.

JYSK Polska obejmuje ponad 290 sklepów i zatrudnia około 2 500 osób, wliczając Centrum Dystrybucji w Radomsku.