Grupa LPP miała w IV kw. 484,4 mln zł zysku netto. Akcje idą w górę

Grupa LPP miała w IV kwartale roku obrotowego 2023 roku 484,4 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie rok wcześniej grupa miała 183,9 mln zł zysku. Kurs akcji LPP po otwarciu poniedziałkowych notowań GPW wzrósł o ok. 8 proc., po mocnej przecenie w piątek. W południe wzrost był już ponad 30 procentowy.

W piątek notowania LPP na warszawskiej giełdzie gwałtowne spadły po publikacji raportu Hindenburg Research. Kurs akcji LPP na koniec piątkowej sesji wyniósł 11.450 zł, po spadku o 35,8 proc.

LPP podało, że powierzchnia handlowa na koniec roku wynosiła 1.993,7 m kw., co oznacza wzrost rdr o 19,1 proc., a liczba sklepów wyniosła 2.275.

Przychody grupy wyniosły w IV kwartale 4.840,9 mln zł, co oznacza wzrost o 15,7 proc. rdr, a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 4.773,3 mln zł.

Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 2,9 pp. do 52,5 proc.

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

Koszty SG&A wzrosły o 10,3 proc. rdr do 1,84 mld zł.

W całym roku obrotowym 2023 grupa LPP miała 17,406 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 9,3 proc. rdr. EBITDA wzrosła o 58,5 proc. rdr do 3,666 mld zł z 2,314 mld zł rok wcześniej (dane po przekształceniu). Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 1,612 mld zł wobec 869 mln zł przed rokiem.

Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,2 pp. do 51,5 proc.

LPP zastrzegło, że obliczenia zostały dokonane według aktualnej na dzień 18 marca 2024 roku i mogą ulec zmianie po zbadaniu przez audytora. Szczegółowy raport finansowy za rok finansowy 2024 zostanie opublikowany 27 marca 2024 roku.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki czy Tel Awiw. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na blisko 40 rynkach na świecie. Spółka posiada sieć ponad 2000 salonów o łącznej powierzchni 1,8 mln m2. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla blisko 30 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.