Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Grupa LPP miała w IV kw. 484,4 mln zł zysku netto. Akcje idą w górę

Grupa LPP miała w IV kwartale roku obrotowego 2023 roku 484,4 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie rok wcześniej grupa miała 183,9 mln zł zysku. Kurs akcji LPP po otwarciu poniedziałkowych notowań GPW wzrósł o ok. 8 proc., po mocnej przecenie w piątek. W południe wzrost był już ponad 30 procentowy.

W piątek notowania LPP na warszawskiej giełdzie gwałtowne spadły po publikacji raportu Hindenburg Research. Kurs akcji LPP na koniec piątkowej sesji wyniósł 11.450 zł, po spadku o 35,8 proc.

LPP podało, że powierzchnia handlowa na koniec roku wynosiła 1.993,7 m kw., co oznacza wzrost rdr o 19,1 proc., a liczba sklepów wyniosła 2.275.

R E K L A M A

Przychody grupy wyniosły w IV kwartale 4.840,9 mln zł, co oznacza wzrost o 15,7 proc. rdr, a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 4.773,3 mln zł.

Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 2,9 pp. do 52,5 proc.

Koszty SG&A wzrosły o 10,3 proc. rdr do 1,84 mld zł.

W całym roku obrotowym 2023 grupa LPP miała 17,406 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 9,3 proc. rdr. EBITDA wzrosła o 58,5 proc. rdr do 3,666 mld zł z 2,314 mld zł rok wcześniej (dane po przekształceniu). Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 1,612 mld zł wobec 869 mln zł przed rokiem.

Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,2 pp. do 51,5 proc.

LPP zastrzegło, że obliczenia zostały dokonane według aktualnej na dzień 18 marca 2024 roku i mogą ulec zmianie po zbadaniu przez audytora. Szczegółowy raport finansowy za rok finansowy 2024 zostanie opublikowany 27 marca 2024 roku.

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki czy Tel Awiw. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na blisko 40 rynkach na świecie. Spółka posiada sieć ponad 2000 salonów o łącznej powierzchni 1,8 mln m2. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla blisko 30 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.