Niespełna rok po ekspansji na rynek czeski, Allegro ogłasza dalszy rozwój modelu marketplace w regionie. Domena allegro.sk jest już dostępna w Słowacji – dzięki temu marka nie tylko wzmacnia swoją pozycję wiodącej platformy e-commerce w Europie, ale także otwiera nowe możliwości eksportowe dla polskich i czeskich sprzedawców.
Działająca na polskim rynku od 1999 roku platforma zakupowa Allegro plasuje się w czołówce najpopularniejszych serwisów e-commerce w kraju. Zaledwie w maju ubiegłego roku firma uruchomiła swoją pierwszą zagraniczną domenę, allegro.cz – a po niespełna roku własną platformę e-commerce pod szyldem Allegro będą mieć także Słowacy.
Słowacy gotowi na zakupy na Allegro
Rynek słowacki jest w ocenie Allegro obiecującym kierunkiem rozwoju – platformy e-commerce są tam jednym z najpopularniejszych kanałów sprzedaży online, zaraz po zakupach bezpośrednio w sklepach internetowych czy poprzez ich aplikacje mobilne.
„Jak wynika ze zrealizowanego przez nas badania1, blisko połowa Słowaków wykazała się wspomaganą znajomością marki Allegro. To obiecujący punkt wyjścia z naszą ofertą na rynek, na którym 77% badanych już korzystało z zakupów w modelu marketplace. Co więcej, ankietowani deklarują otwartość na poznanie i przetestowanie Allegro: 82% Słowaków zamierza odwiedzić naszą domenę, a 79% jest zainteresowanych zakupami na naszej platformie – zaznaczył Matthias Frechen, Chief Commercial Officer w Allegro.
PARTNER PORTALU
Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Perfect Crowd2, słowaccy konsumenci lubią kupować online głównie z uwagi na korzystniejsze oferty niż w sklepach stacjonarnych. Robiąc zakupy w internecie najbardziej zwracają uwagę na ceny, koszt wysyłki, dostępność bezpłatnej dostawy i specjalne promocje.
Allegro od początku mocno zaznaczyło swoją obecność na nowym rynku, dając Słowakom dostęp do 100 milionów ofert w jednym miejscu. To dziesięciokrotnie więcej niż w jakimkolwiek innym sklepie internetowym działającym w Słowacji3. Lokalni użytkownicy Allegro mogą liczyć na sprawdzone funkcje i usługi, które już zdobyły uznanie klientów w Polsce i Czechach: oprócz specjalnych kampanii promocyjnych, będą mogli skorzystać m.in. z bezpiecznych transakcji w ramach Allegro Protect, Gwarancji Najniższej Ceny oraz nielimitowanych dostaw i darmowych zwrotów z pakietem Allegro Smart!
Polscy sprzedawcy otwarci na rynki zagraniczne
Jak wynika z niedawno opublikowanego raportu „Cross-border e-commerce. Marka bez granic” e-Izby, którego partnerem merytorycznym było Allegro, coraz więcej polskich sprzedawców rozważa rozpoczęcie cyfrowej sprzedaży transgranicznej albo już podjęła tę decyzję i odważnie próbuje swoich sił na rynkach zagranicznych. Wśród zbadanych e-sklepów, aż 60% zadeklarowało, że poza e-commerce w rodzimym kraju, prowadzą również sprzedaż transgraniczną.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
„Wnioski z raportu potwierdzają nasze własne spostrzeżenia. Polscy przedsiębiorcy chętnie poszukują nowych klientów za granicą. Dlatego też jako Allegro pragniemy ułatwić im wyjście z ofertą na nowe rynki – odpowiadamy na wyzwania najczęściej wskazywane przez sprzedających, zapewniając im narzędzia niezbędne do handlu w modelu cross-border – powiedział Matthias Frechen.
Allegro przygotowało szereg rozwiązań, które mają na celu ułatwienie prowadzenia sprzedaży transgranicznej. Podobnie jak w Czechach, nowa słowacka platforma działa w oparciu o zasadę „wystawiaj raz, sprzedawaj wszędzie”, dzięki czemu zarejestrowani sprzedawcy mogą łatwo zarządzać swoimi ofertami na różnych domenach z dobrze znanego sobie panelu do zarządzania sprzedażą.
Polskie i czeskie firmy, które wchodzą na słowacki rynek z Allegro, mogą skorzystać z dobrze już znanych rozwiązań, w tym międzynarodowej wysyłki z Allegro Smart! czy oferty w ramach “Wysyłam z Allegro”. Dostawy z Polski do Słowacji będą realizowane przez zaufanych partnerów: Packetę, DHL i DPD. Dodatkowo, polscy sprzedawcy mogą dołączyć do usługi One Fulfillment by Allegro, która obejmuje magazynowanie produktów, pakowanie, obsługę zapytań klientów i zwroty, a także szybką i wygodną dostawę – wszystko po to, aby móc zapewnić klientom allegro.sk jak najlepsze doświadczenia zakupowe.