Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

NEINVER odnotowuje rekordowy wzrost w 2023 roku z obrotami marek na poziomie 1,48 mld euro

NEINVER, czołowy operator centrów outletowych w Hiszpanii i Polsce oraz drugi pod względem wielkości w Europie, ogłosił mocny wzrost wyników operacyjnych za rok 2023.

Łączna wartość sprzedaży marek w całym portfelu osiągnęła 1,48 mld euro, co oznacza zwiększenie o 11% rok do roku oraz rekordowe tempo wzrostu miesiąc do miesiąca.

Centra zarządzane przez firmę w sześciu europejskich krajach przyciągnęły w ciągu roku blisko 68 milionów klientów, notując wzrost o 8,5% w porównaniu do 2022 roku.

W portfolio centrów outletowych, sprzedaż marek przekroczyła wyniki z 2022 roku o 12%, utrzymując ciągły wzrost z miesiąca na miesiąc, przy jednoczesnym zwiększeniu liczby odwiedzających o 9% w skali roku. Sprzedaż marek na wszystkich sześciu rynkach przekroczyła poziomy z roku 2022, odnotowując dwucyfrowy wzrost w prawie wszystkich centrach: w Holandii +22%, w Niemczech +20%, w Hiszpanii +13%, w Polsce +12%, we Francji +9% , a we Włoszech +7%.

„Te wyniki są kontynuacją nieprzerwanie rekordowych lat dla naszego portfela od 2017 roku. To niezwykle zachęcające. Co więcej, stabilny, mocny wzrost odnotowywany na przestrzeni ostatnich lat w outletach zarządzanych przez NEINVER, mimo znaczących wyzwań rynkowych, potwierdza sukces oferty dla klientów, poszukujących coraz częściej korzyści i pozytywnych doświadczeń.

Rozwijamy nasz model biznesowy oraz innowacje, wprowadzając nowe marki i doświadczenia zakupowe, co najwyraźniej dobrze przemawia do naszych klientów” – podsumowuje Daniel Losantos, prezes NEINVER.

Jak dodaje Daniel Losantos, „to również wynik dobrze realizowanej przez nas strategii w obszarze retailu, wiedzy oraz zdolności do pracy nad wzrostem i rozwojem biznesu na silnie konkurencyjnym rynku, wspólnie z naszymi partnerami ze strony marek.

Obserwujemy wyraźnie większe zainteresowanie obecnością w centrach outletowych, zarówno wśród nowych graczy, którzy dostrzegają tu świetną okazję do pozyskania nowych klientów, jak i wśród marek, które już są częścią naszego portfela i pragną się rozwijać. To dowód atrakcyjności outletowego kanału sprzedaży, zapewniającego solidny i efektywny wzrost.”

Intensywny wzrost w polskim portfolio

W outletach FACTORY w Polsce, zlokalizowanych w Warszawie (FACTORY Annopol i FACTORY Ursus), Poznaniu, Krakowie i Gliwicach, wartość sprzedaży wzrosła o 12%. O blisko 4% przybyło również klientów.

„W minionym roku obserwowaliśmy duże zainteresowanie zakupami w outletach FACTORY w Polsce, otwartość na doświadczenia realizowane w samym centrum, z możliwością szybkiej i łatwej oceny produktu oraz weryfikacji korzyści.

Ważnym czynnikiem było i z pewnością pozostanie też profesjonalne doradztwo zespołów sprzedażowych. Klienci kupowali więcej, o czym świadczy nie tylko 11% wzrost średniego paragonu, ale również liczby kupowanych towarów przez jednego klienta.

Regularne akcje promocyjne, towarzyszące stałej ofercie naszych outletów, miały na ten sukces niebagatelny wpływ. To był bardzo dobry, komfortowy rok dla naszych partnerów biznesowych – marek obecnych w outletach FACTORY” – mówi Magdalena Chachulska, Asset Management Director, NEINVER.

Silne międzynarodowe marki zwiększyły obecność w outletach FACTORY w minionym roku, jak m.in. Hugo Boss i Lacoste w Poznaniu, czy United Colors of Benetton i Change Lingerie w Gliwicach. Salon adidas w warszawskim FACTORY Annopol dwukrotnie zwiększył powierzchnię, podobnie jak w FACTORY Ursus. Natomiast w tym roku o prawie połowę zwiększył ofertę sprzedaży w FACTORY Poznań.

Silny popyt ze strony sieci handlowych w portfolio Grupy

W 2023 roku odnotowaliśmy znaczną aktywność w zakresie wynajmu w naszych centrach outletowych i parkach handlowych. Podpisano 413 umów najmu, a poziom najmu w całym portfelu wyniósł 96,5%. To wynik rosnącego popytu na powierzchnię handlową w outletach, napędzanego wzrostem zakupów.

Wśród kluczowych marek, które dołączyły do naszego portfolio lub rozszerzyły swoją obecność, znalazły się m.in. Rituals, Tommy Hilfiger, Boss, Lacoste, Levi’s, Under Armour, Munich, The North Face, Marc O’Polo, Dockers, Villeroy & Boch, Tempe Inditex oraz marki z Bestseller Group. Warto zauważyć również znaczące umowy najmu zawarte z czołowymi markami, takimi jak Skechers, adidas i Puma w Hiszpanii, The North Face we Włoszech, markami Bestseller Group w Amsterdamie oraz adidas, Boss i Lacoste w Polsce.

Obecnie NEINVER przygotowuje projekty modernizacji centrów outletowych Las Rozas i San Sebastian de los Reyes w Madrycie w Hiszpanii, a także plany renowacji, które planuje przeprowadzić w Vicolungo i Castel Guelfo The Style Outlets we Włoszech.

O NEINVER

NEINVER to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outletowych w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY.

Spółka NEINVER, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outletowymi i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii.

W ramach zaangażowania w zrównoważony rozwój, strategia firmy Building Tomorrow ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko naturalne, zwiększenie odporności firmy na trudności rynkowe oraz podniesienie zaangażowania pracowników. NEINVER w Polsce zarządza siecią pięciu outletów FACTORY: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.