Lagardère Travel Retail w Polsce odnotowało rekordowe wzrosty w rozwijanym od 2021 r. multibrandowym programie lojalnościowym, który działa zarówno w przestrzeni miejskiej, jak i na lotniskach. Liczba transakcji realizowanych z aplikacją Kameleon wzrosła o 340 proc., a ich wartość o 400 proc. rok do roku. Co ważne, aktywni użytkownicy programu mają też istotnie większą świadomość portfolio operatora, do którego należą m.in. marki Aelia Duty Free, Inmedio, Relay, So Coffee i 1Minute Smacznego!
Kameleon nie tylko wspiera sprzedaż, ale też zwiększa rozpoznawalność marek w sieci operatora. Te cele mają dla Lagardère Travel Retail w Polsce istotne znaczenie, w związku z czym program jest intensywnie rozwijany. Z sukcesem, bo tylko w 2023 r. liczba jego użytkowników zwiększyła się ponad dwukrotnie. W 2023 roku, w porównaniu do roku poprzedniego, wzrosła też liczba transakcji realizowanych z aplikacją oraz ich wartość – odpowiednio o 340 i 400 proc.
– Jednym z największych wyróżników naszego programu jest cross-brandowość. Z aplikacją Kameleon można czerpać korzyści w sklepach działających pod więcej niż 30 różnymi brandami. To też jedyny program, który działa i w mieście, i na lotniskach. Co więcej, z Kameleonem można oszczędzać również w sklepie internetowym aelia.pl – uczestnictwo w programie pozwala otrzymać 10 proc. rabatu na nieprzecenione produkty – podkreśla Grzegorz Goworek, Kierownik ds. rozwoju omnichannel w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Lepsza ocena zakupów i większa świadomość portfolio
Atrakcyjna oferta i konstrukcja programu sprawiają, że użytkownicy Kameleona czerpią większą satysfakcję z zakupów. Z badań przeprowadzonych przez spółkę wynika, że użytkownicy programu Kameleon istotnie lepiej oceniają odwiedzane sklepy. Dobrych ocen w grupie użytkowników jest o 37 proc. niż wśród osób niekorzystających z aplikacji. Dodatkowo, użytkownicy aplikacji ponad dwukrotnie częściej odwiedzają punkty sprzedaży i charakteryzują się wyższą znajomością marek z portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce. Odsetek osób rozpoznających inne brandy jest aż o 25 proc. wyższy wśród osób z aplikacją niż bez.
Co więcej, aż 85 proc. osób, które nie mają aplikacji, jest zainteresowane jest pobraniem po prezentacji korzyści, jakie mogą dzięki niemu zyskać.
PARTNER PORTALU
„Wzrost świadomości naszej oferty to znakomita wiadomość i zarazem dokładnie ten efekt, na który liczyliśmy, projektując i rozwijając program Kameleon. Działamy w wielu różnorodnych segmentach rynku pod wieloma różnymi brandami, co sprawia, że kompleksowa komunikacja naszej oferty do konsumentów stanowi pewne wyzwanie. Kameleon świetnie na nie odpowiada – wyjaśnia Grzegorz Goworek.
Aplikacja generuje też bardzo dobre wyniki na lotniskach, gdzie firma odnotowuje wysoki poziom cross-sprzedaży.
Bony za kawę albo hot-doga można wydać na… perfumy
Kameleona wyróżnia na rynku programów lojalnościowych również to, że przy regularnych wydatkach w segmencie basic daje on korzyści w segmencie premium. Dzięki zakupom prasy, kawy czy przekąsek użytkownik Kameleona może otrzymać niespodziankę w postaci bonu zniżkowego do wykorzystania np. na książki, kosmetyki czy perfumy. Oferta produktów dostępnych z aplikacją jest równie szeroka jak portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce, a to obejmuje bardzo wiele formatów – od duty free na lotniskach, przez punkty typu convenience store i kawiarnie w mieście, po sklepy prasowe w centrach handlowych.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Główny mechanizm programu Kameleon to cashback, czyli zwrot środków za zakupy w formie bonów. Można je wykorzystać w dowolnym spośród prawie 800 sklepów, kawiarni i restauracji działających pod aż 30 różnymi brandami – m.in. Aelia Duty Free, Inmedio, Relay, So Coffee i 1Minute Smacznego! Użytkownicy korzystają też ze stałych zniżek na kawę, hot-dogi, kanapki i napoje energetyczne, a także ze zniżek okazjonalnych, ofert specjalnych oraz stałego rabatu na zakupy w sklepie aelia.pl.
W Polsce tysiąc sklepów
Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Foodservice zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2023 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 6,6 mld euro. W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.).
W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.