CPIPG: od początku roku niemal 60 umów najmu na ponad 9 tys. mkw

W pierwszym kwartale 2024 roku dział leasingu handlowego firmy CPI Property Group Poland (CPIPG) wynajął łącznie 9,2 tys. mkw. powierzchni w polskich obiektach należących do spółki. W puli podpisanych kontraktów dominowały umowy przedłużenia współpracy.

Od stycznia do marca tego roku zespół leasingu handlowego CPIPG podpisał niemal 60 umów na łącznie 9,2 tys. mkw. powierzchni. Blisko 40 z nich stanowiły kontrakty przedłużające obecność najemców zarówno w obiektach handlowych, jak i częściach handlowo-usługowych w biurowcach firmy.

– CPI Property Group Poland dysponuje portfelem wysokiej jakości centrów i parków handlowych oraz lokalami handlowo-usługowymi w biurowcach o dużym potencjale biznesowym. Możemy zaoferować najemcom różne formaty, koncepty i lokalizacje w całej Polsce, dzięki czemu zainteresowanie naszą ofertą nie maleje. Dodatkowo, udana współpraca i dobre relacje z najemcami owocują chęcią pozostania na dłużej w obiektach należących do CPIPG – mówi Agnieszka Baczyńska, Head of Leasing w CPIPG.

Do największych pod względem powierzchni kontraktów podpisanych w minionym kwartale należały umowy przedłużenia w parku handlowym Stop Shop Legnica oraz w Vivo! Stalowa Wola.

– W obu tych obiektach chęć dalszej współpracy wyraziły duże i znane marki sieciowe z branży elektronicznej i odzieżowej. To potwierdza, że nasze obiekty mają status destynacji handlowych pierwszego wyboru dla klientów i najemców – dodaje Agnieszka Baczyńska.

PARTNER PORTALU

Kaufland

CPI Property Group jest właścicielem i zarządcą 23 obiektów handlowych w Polsce. Do portfela handlowego firmy należy sześć centrów: CH Ogrody w Elblągu i Galeria Orkana w Lublinie i cztery centra Vivo! (z portfela Immofinanz) oraz 17 retail parków (sieć CityMarket – sześć lokalizacji oraz sieć Stop Shop – 11 lokalizacji). Nieruchomości handlowe położone są w 20 regionalnych miastach całej Polski. Ich całkowita powierzchnia wynosi ponad 272 tys. mkw., a wartość 437 mln euro.

Zarządzana przez CPIPG powierzchnia handlowa w Polsce to 272 tys. mkw. GLA

W Polsce CPI Property Group (CPIPG) działa od 2013 roku. W 2022 r., w wyniku przejęcia 76,8% akcji IMMOFINANZ, CPIPG zostało asset managerem wszystkich nieruchomości biurowych oraz handlowych IMMOFINANZ. Aktualnie firma aktywnie zarządza 23 budynkami biurowymi położonymi w prestiżowych lokalizacjach w Warszawie (w tym marką myhive), o łącznej powierzchni ponad 561 tys. mkw. i wartości 1,75 mld euro, co czyni ją liderem na rynku powierzchni biurowych w Warszawie pod względem GLA.

W zarządzanym przez CPIPG portfolio handlowym znajduje się Centrum Handlowe Ogrody w Elblągu, Centrum Handlowe Orkana w Lublinie, cztery centra handlowe sieci Vivo! w Lublinie, Krośnie, Pile i Stalowej Woli, sieć parków handlowych City Market zlokalizowanych w Zamościu (dwa obiekty), Tarnowie, Radomiu i Zgorzelcu oraz sieć Stop Shop w 11 regionalnych miastach Polski). Łącznie zarządzana przez CPIPG powierzchnia handlowa w Polsce wynosi 272 tys. mkw. GLA, a jej wartość szacuje się na 437 mln euro. Spółka planuje dalsze zaangażowanie na polskim rynku poprzez zakup i inwestowanie w wybrane nieruchomości biurowe w najlepszych lokalizacjach Warszawy.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

CPI Property Group (CPIPG) jest europejskim liderem w sektorze nieruchomości komercyjnych. Swoją działalność koncentruje na długoterminowych inwestycjach i wynajmie nieruchomości. Jest największym właścicielem powierzchni biurowych w Pradze, Berlinie i Warszawie. Posiada również udziały m.in. w rynku austriackim (Wiedeń), rumuńskim (Bukareszt) i węgierskim (Budapeszt). W sektorze handlowym jest niekwestionowanym liderem w Czechach oraz posiada mocne platformy we Włoszech, Polsce, na Węgrzech, Słowacji, Rumunii i w krajach adriatyckich. Siedziba CPIPG znajduje się w Luksemburgu, a akcje firmy są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych we Frankfurcie
Grupa działa w sektorze nieruchomości biurowych, handlowych, mieszkaniowych, hotelowych i complimentary. Dysponuje aktywami o łącznej wartości ponad 5,2 mld euro.