Auchan Polska z nowym sklepem internetowym

Auchan uruchamia nową odsłonę sklepu internetowego, stawiając na jeszcze większą wygodę klientów i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe. Bardziej przyjazny interfejs, rozszerzony asortyment, zwiększona elastyczność zarządzania dostawami oraz możliwość korzystania z programu lojalnościowego Skarbonka – to niektóre ze zmian, na jakie liczyć mogą klienci Auchan kupujący online, począwszy od 16 kwietnia br.

Wdrożenie nowej odsłony platformy zakupowej to pierwszy z etapów działań przewidzianych w ramach partnerskiej umowy Auchan z brytyjską firmą Ocado – jednym z liderów automatyzacji i robotyzacji logistyki dla e-grocery . W kolejnym etapie uruchomione zostanie ultranowoczesne, zrobotyzowane centrum dystrybucyjne, które wspierać będzie obsługę klientów dzięki unikalnym systemom automatyzacji oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w ramach autorskich rozwiązań Ocado Smart Platform.

„Rozwój e-biznesu to strategicznie ważny dla nas kierunek rozwoju, dlatego stale inwestujemy w digitalizację naszej sieci, dostosowując nowe rozwiązania do zmieniającego się rynku, potrzeb naszych klientów i ich obsługi w modelu omnichannel – mówi Szymon Turnau, dyrektor Digital & E-commerce w Auchan Polska.

Inteligentna Platforma Ocado to dziś w skali światowej jeden z najbardziej rozbudowanych i zaawansowanych technologicznie pakietów takich rozwiązań. Jej wykorzystanie w znaczący sposób wpłynie na optymalizację procesów i skalowanie naszego biznesu online, który konsekwentnie budujemy od czasu uruchomienia naszej sprzedaży internetowej już 13 lat temu. Przełoży się to na zwiększenie komfortu zakupów i satysfakcji naszych klientów. Dostawy realizowane będą szybciej i w bardziej elastycznych przedziałach czasowych, przy równoczesnej poprawie kompletności i jakości zamówień. Rozszerzony zostanie także asortyment produktowy dostępny w naszym sklepie online – już dziś do 20 tys. produktów, a po uruchomieniu centrum dystrybucyjnego nawet do 40 tys.

Inteligentna asysta – dla klienta i dla obsługi sklepu

PARTNER PORTALU

Kaufland

W nowym sklepie uruchomione zostaną oparte na sztucznej inteligencji funkcje, które dodatkowo wspierać będą klientów podczas zakupów – dzięki inteligentnym sugestiom pomagając odkrywać nowe opcje, zapewniając szybki dostęp do ulubionych produktów, umożliwiając dodawanie wybranych produktów do koszyka i powtarzanie zamówień z określoną częstotliwością, czy wreszcie przypominając o często kupowanych produktach przy kasie. System przypomni także o możliwości zdobycia punktów w ramach programu Skarbonka – teraz udostępnionej również przy zakupach online.

Z kolei obsługę sklepów stacjonarnych z usługą sprzedaży online wspierać będzie rozwiązanie programowe Ocado, które intuicyjnie dostosowuje się do układu każdego ze sklepów, optymalizując proces kompletacji zamówień. Przełoży się to na wzrost jego efektywności i wyższy wskaźnik realizacji zamówień.

Kluczowa logistyka ostatniej mili

Jedne z najbardziej kluczowych zmian, jakie wprowadzone zostaną dzięki innowacyjnym rozwiązaniom platformy Ocado, dotyczyć będą zarządzania logistyką ostatniej mili, czyli dostawy do klienta. Proces planowania tras dostaw będzie całkowicie zautomatyzowany, będzie przebiegał w sposób płynny, bez przerw, z elastycznym dostosowaniem terminów dostaw zgodnie z preferencjami klientów. Narzędzie pozwoli na bieżąco optymalizować trasy pod kątem przejechanych kilometrów, a także dopuszczalnej ładowności samochodów. Pozwoli to na usprawnienie dostaw, szybszą ich realizację, a także optymalizację całkowitych ich kosztów. Nie mniej istotny będzie aspekt środowiskowy – w efekcie wprowadzonych usprawnień systemu Ocado zmniejszona zostanie emisja CO2 podczas dostaw, czyniąc je bardziej zrównoważonymi.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Zakupy na nowej platformie – gdzie i od kiedy

Z nowej wersji sklepu internetowego Auchan jako pierwsi będą mogli od 16 kwietnia br. korzystać mieszkańcy Bydgoszczy, Torunia i okolic. Zakończenie sukcesywnej migracji na nową platformę w przypadku pozostałych miast objętych usługą sprzedaży online zaplanowane jest z początkiem lata br., wraz z udostępnieniem jej dla klientów z Warszawy i okolic. Do tego czasu funkcjonować będą równolegle obie wersje e-sklepu Auchan. Klienci będą automatycznie przekierowywani na obsługiwaną w danej lokalizacji wersję po wpisaniu kodu pocztowego.

Aktualnie zakupy internetowe z dostawą do domu transportem własnym Auchan realizowane są już dla klientów 12 aglomeracji w całej Polsce: Bydgoszczy i Torunia, Częstochowy, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Trójmiasta, Warszawy, Wrocławia i okolic tych miast.
W trakcie migracji nowy sklep będzie funkcjonował dla sukcesywnie dodawanych lokalizacji pod tymczasowym adresem: nowy.auchan.pl. Domyślny adres sklepu internetowego Auchan pozostaje ten sam, tzn.: zakupy.auchan.pl, w obu przypadkach obowiązywać będzie także ten sam regulamin.

Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.