P.A.NOVA: sprzedaż obiektów w 2024 wygeneruje 50-100 mln zł przychodów

P.A. Nova chce, by dywidenda za 2023 r. była nie niższa niż ta wypłacona rok wcześniej i spodziewa się, że sprzedaż obiektów w 2024 r. powinna wygenerować 50-100 mln zł przychodów.

„Chcemy jako zarząd, by dywidenda była stałym elementem funkcjonowania P.A. Nova. Zarząd będzie rekomendował walnemu zgromadzeniu wypłatę – chcielibyśmy, by była nie niższa niż w poprzednim roku. Poziom dywidendy będzie też uzależniony od prowadzonych transakcji, ale na pewno chcemy podtrzymać tradycję i rekomendacja zarządu będzie pozytywna” – powiedział prezes Tomasz Janik.

W 2023 r. akcjonariusze spółki zdecydowali o przeznaczeniu na wypłatę dywidendy 6,5 mln zł, co dało 0,65 zł dywidendy na akcję.

„W 2024 r. sprzedaż obiektów powinna wygenerować jeśli chodzi o przychody między 50 a 100 mln zł. Nie jesteśmy w stanie podać precyzyjnie wyniku – będzie zależny od kursu euro” – powiedział Janik.

Zarząd ocenił, że wykup puli obligacji do końca czerwca nie jest zagrożony.

PARTNER PORTALU

Kaufland

„Obligacje w kwocie 20 mln zł jeszcze pozostają do spłacenia. Będziemy to regulować do końca czerwca, zgodnie z terminem. Nie zakładamy konieczności refinansowania” – powiedział Janik.

„Chcemy sprzedać park handlowy w Kłodzku i mamy zamiar zrobić to do końca czerwca, by zaspokoić kwestię obligacji” – dodała wiceprezes Ewa Bobkowska.

Spółka rozważa kolejną emisję obligacji, tym razem w euro.

„Kolejne emisje będą uzależnione od naszych planów inwestycyjnych, ale i skutecznego przeprowadzenia transakcji. Prawdopodobnie będziemy chcieli wykorzystać nowe obligacje w drugiej części roku i pracować nad nową emisją” – powiedział Janik.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

„Rozważamy emisję obligacji w euro. Widzimy, że kwestia walut staje się istotna dla deweloperów działających na rynku retail. Chcemy się zabezpieczyć przed dalszymi wahaniami euro” – dodał.

P.A. Nova ocenia, że segment mieszkaniowy będzie uzupełniający dla podstawowych przychodów grupy.

„Rozpoczęliśmy projekt w Przemyślu, analizujemy projekt w Jaworznie. Chcemy dywersyfikować przychody, wyjść poza rynek retail” – powiedział prezes.

Jak dodała wiceprezes, P.A. Nova nie chce być konkurencją dla większych deweloperów i chce skupić się na projektach o wielkości do 100 mieszkań w mniejszych miastach.

„To będzie segment uzupełniający dla naszych podstawowych przychodów (…), ale chcemy być obecni i korzystać z koniunktury” – ocenił prezes.

P.A. NOVA już 35 lat na rynku

P.A. NOVA S.A. jest notowaną na giełdzie papierów wartościowych w Warszawie grupą kapitałową z 35 letnim doświadczeniem, która swoją działalnością obejmuje generalne wykonawstwo budowlane, usługi deweloperskie powierzchni handlowych i przemysłowych, pracownię architektury i urbanistyki, zarządzanie obiektami komercyjnymi, rozwój nowych technologii w obszarze cyfryzacji przedsiębiorstw i Przemysłu 4.0.