Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Sieć Wakacje.pl ma już 300. salonów franczyzowych

Wakacje.pl, największy multiagent turystyczny w Polsce, uruchomił właśnie 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. Multiagent działalność rozpoczął w 1999 roku, początkowo tylko na rynku e-commerce, 12 lat później, w 2011 roku uruchomił koncept stacjonarnych salonów franczyzowych.

Pierwszy salon franczyzowy został otwarty w Przemyślu. Od tego czasu na mapie Polski z każdym rokiem robiło się coraz bardziej niebiesko od szyldów Wakacje.pl. Dziś spółka z dumą ogłasza otwarcie 300. salonu pod swoją marką. Firma w dalszym ciągu dostrzega potencjał w tym segmencie działalności szczególnie we wschodniej i północno-wschodniej części Polski.

Wakacje.pl: jesteśmy otwarci na kolejne współprace franczyzowe

„Oferta z wylotami z lotnisk lokalnych z każdym rokiem jest coraz szersza, a jak wynika z ogólnopolskich badań przeprowadzonych na zlecenie Wakacje.pl, Polacy chętnie korzystają z tych opcji. Chętnie też zasięgają porady w biurze znajdującym się w okolicy ich miejsca zamieszkania. Naszym celem, jako lidera rynku, jest być blisko klientów, dlatego jesteśmy otwarci na kolejne współprace franczyzowe” – mówi Wioletta Zarzycka, dyrektor sprzedaży i rozwoju sieci stacjonarnej w Wakacje.pl.

„Współpraca z popularnym multiagentem jest korzystna z wielu powodów. Przedsiębiorca prowadzi własny biznes, zachowuje zatem autonomiczność, z drugiej, zawsze może liczyć na wsparcie partnera w wielu obszarach – od sprzedażowego, przez produktowe aż po marketingowe i technologiczne. Ugruntowana pozycja Wakacje.pl jest też gwarancją bezpieczeństwa biznesu i powodzenia inwestycji.
Franczyzobiorcy Wakacje.pl doceniają przede wszystkim rozpoznawalność naszej marki na rynku. Niemniej istotne są wiarygodność i poczucie bezpieczeństwa” – podkreśla Wioletta Zarzycka.

Jak tłumaczy dyrektor, każdego dnia tysiące osób odwiedza portal Wakacje.pl i przegląda oferty.

„Obserwowany na rynku efekt ROPO (ang. Research Online, Purchase Offline), polegający na poszukiwaniu informacji o produkcie w internecie, a następnie zakupie w sklepie stacjonarnym, niewątpliwie pomaga naszym franczyzobiorcom, którzy w ten sposób mogą zdobyć nowych klientów. Z naszej strony łatwo dowiedzą się, gdzie najbliżej ich miejsca zamieszkania znajduje się salon Wakacje.pl” – tłumaczy Wioletta Zarzycka.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

W dobie pędzącej cyfryzacji, szybkiego życia i braku czasu wydawałoby się, że sprzedaż stacjonarna może cieszyć się mniejszą popularnością niż internetowa. Nic bardziej mylnego! W przypadku Wakacje.pl wszystkie kanały dystrybucji funkcjonują na równie wysokim poziomie.

Wakacje.pl w modelu omnichannel

„Klienci chcą wybrać, gdzie zakupią wycieczkę, a my dajemy im taką możliwość. Osoby preferujące bezpośredni kontakt z doradcą wybierają salony stacjonarne, inni kupują w pełni samodzielnie w sklepie internetowym, a jeszcze inni przez call center. Wybór wymarzonych wakacji z gąszcza ofert nie jest łatwym zadaniem, a dla wielu profesjonalne wsparcie wykwalifikowanego doradcy w biurze stacjonarnym jest nieocenione. To sprawia, że sprzedaż w kanale tradycyjnym nadal nie tylko się sprawdza, ale i dynamicznie rozwija” – mówi Wioletta Zarzycka.

Partnerzy multiagenta na współpracy korzystają na kilka sposobów: otrzymują gotowy scenariusz na sprawdzony model działania, wytyczne dotyczące standardów – od wyglądu salonu, przez sposób obsługi aż po procedury biznesowe, dostęp do bogatej oferty czy szeroki zakres szkoleń produktowych i sprzedażowych.

Franczyzobiorcami mogą zostać zarówno przedsiębiorcy dopiero rozpoczynający działalność w turystyce, jak i ci związani z nią od lat. Ci ostatni skorzystają ze wsparcia finansowego sięgającego nawet jednej trzeciej inwestycji. Wszyscy mogą liczyć na szkolenia w różnych obszarach, dzięki czemu mogą poprawiać jakość świadczonych usług.