[KOMENTARZ] Grzegorz Latała, Mayland: w lutym 2024 minął rok od otwarcia Fortu Wola

„Było to jedno z najtrudniejszych, ale jednocześnie najciekawszych wyzwań inwestycyjnych ostatnich lat. Wzrost odwiedzalności i zainteresowanie klientów, utwierdza nas w przekonaniu, że było warto” – mówi Grzegorz Latała, Członek Zarządu Mayland Real Estate.

Z założenia nowy koncept wpisał się w tzw. strategię miasta 15 minutowego. Oznacza to, że klienci są w stanie zaspokoić podstawowe potrzeby tj. zakupy, rozrywka i inne w 15 minut pieszo lub rowerem od miejsca zamieszkania. W osiągnięciu tego celu pomogła również zakończona w marcu 2024 przebudowa Warszawskiej infrastruktury komunikacji miejskiej, dzięki której bezpośredni dojazd do Fortu Wola zapewnia 7 linii autobusowych i 5 linii tramwajowych „pod samo wejście”.

Głównym operatorem spożywczym centrum jest Kaufland, który zajmuje powierzchnię handlową wynoszącą ponad 5000m2. Jest to jeden z najnowocześniejszych sklepów sieci w Polsce. Kolejnym dużym najemcą jest HalfPrice, którego salon liczy 2252m2.

„Cały czas pracujemy nad optymalizacją tenant-mixu i dostosowaniem oferty handlowej. Realizowana przez nas strategia leasingowa pozwala wzmocnić kluczowe segmenty. Dlatego już latem ofertę Fortu Wola wzbogaci lider rynku home&deco – JYSK. Zajmie on lokal o powierzchni ponad 1000m2. Jest to nasza odpowiedź na zgłaszane przez klientów zapotrzebowanie. Ta kwestia jest dla nas o tyle ważna, że już niemal 75% mieszkańców z pierwszej strefy deklaruje, że Fort Wola jest ich centrum pierwszego wyboru. Projekt został doceniony również przez rynek. Świadczą o tym m.in. dwie prestiżowe nagrody w kluczowych dla nas kategoriach: PRCH Retail Awards 2023, NOWY OBIEKT HANDLOWY ROKU Mayland Real Estate / Fort Wola, oraz CEE Retail Awards 2024- RETAIL PROJECT LARGE/ Fort Wola” – mówi Grzegorz Latała, Członek Zarządu Mayland Real Estate.

Fort Wola
Fort Wola

Nie zwalniamy jednak tempa i na początku roku rozpoczęliśmy wdrażanie drugiego etapu w Forcie.

Z Centrum convenience, Fort Wola rozwija się do poziomu „convenience plus”. Oznacza to, że oprócz bogatej oferty handlowej, dopasowanej do oczekiwań lokalnej społeczności rozwinięta zostanie strefa rozrywki i gastronomii. Pierwszym etapem było otwarcie klubu 147 Break (kręgle, bilard) w lutym 2024 najnowocześniejszego w Polsce klubu Zdrofit o powierzchni 1700 m2. Natomiast już na jesieni planowane jest otwarcie Sali Zabaw dla dzieci, zaaranżowanej na ponad 2400 m2 (prace już trwają).

Mocno rozwija się również strefa restauracyjna, która w ostatnich miesiącach powiększyła się o „Salad Story,, oraz planowane otwarcie Sushi oraz restaurację Tutti Santi – będącą kwintesencją włoskiego smaku – 520m2. Działania te uzupełnione o kolejne planowane otwarcia tj.: ścianka wspinaczkowa, gokarty sprawią, że w ciągu najbliższego roku Fort Wola stanie się destynacją na skalę Warszawy i okolic.

Silne zaangażowanie i rozbudowana strategia leasingowa w Forcie Wola nie oznacza jednak, że pozostałe Centra z naszego portfela nie ewoluują.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Oferta handlowa Serenady odpowiada na zmieniające się oczekiwania klientów oraz najemców. Jesteśmy już po pierwszej rekomercjalizacji Serenady wynikającej z pięcioletnich umów najmu. Okres ten przypadał niestety na mający duży wpływ na handel czas „Covidu”.

Jednakże dzięki stale rosnącemu footfallowi, oraz zwiększone zasięgi oddziaływania sprawiło, że w ostatnich 12 miesiącach umowy przedłużyło ponad 30 najemców w tym marki: Sephora , Medicine , CCC, Grupa Inditex również potwierdziła, że wszystkie sklepy wchodzące w skład ich grupy, obecne w Serenadzie (Zara, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius, Pull&Bear, OYSHO) zostają z nami na kolejne lata.

Serenada zapewnia również nieustanny rozwój obecnych w centrum marek. Najlepszym na to dowodem są relokacje na powiększone lokale tj. Vistula, która z powierzchni 100m2 przeniosła się na 300m2.

Serenada
Serenada

Ostatni rok to również 22 nowe otwarcia, w tym największy w Polsce salon Monnari – 605m2. Ponadto Rituals – 175m2, Diverse- 164m2, czy Lajkonik Piekarnia i Kawiarnia-75m2.

Nowi najemcy w Serenadzie to dopiero początek zmian jakie przewidujemy dla obszaru w którym zlokalizowane jest również Centrum Krokus.

Dla CH Krokus rozpoczęliśmy prace przygotowawcze do BOOSTERA. Analizie poddany został tenant-mix, dział architektury pracuje nad koncepcją zmian wewnątrz oraz na zewnątrz budynku. Wszystkie te zabiegi mają na celu zwiększenie efektywności również w zakresie ESG. Całość prac Booster Krokus zostanie zakończona w osiemnaście miesięcy od dnia rozpoczęcia.