Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

[KOMENTARZ] Grzegorz Latała, Mayland: w lutym 2024 minął rok od otwarcia Fortu Wola

„Było to jedno z najtrudniejszych, ale jednocześnie najciekawszych wyzwań inwestycyjnych ostatnich lat. Wzrost odwiedzalności i zainteresowanie klientów, utwierdza nas w przekonaniu, że było warto” – mówi Grzegorz Latała, Członek Zarządu Mayland Real Estate.

Z założenia nowy koncept wpisał się w tzw. strategię miasta 15 minutowego. Oznacza to, że klienci są w stanie zaspokoić podstawowe potrzeby tj. zakupy, rozrywka i inne w 15 minut pieszo lub rowerem od miejsca zamieszkania. W osiągnięciu tego celu pomogła również zakończona w marcu 2024 przebudowa Warszawskiej infrastruktury komunikacji miejskiej, dzięki której bezpośredni dojazd do Fortu Wola zapewnia 7 linii autobusowych i 5 linii tramwajowych „pod samo wejście”.

Głównym operatorem spożywczym centrum jest Kaufland, który zajmuje powierzchnię handlową wynoszącą ponad 5000m2. Jest to jeden z najnowocześniejszych sklepów sieci w Polsce. Kolejnym dużym najemcą jest HalfPrice, którego salon liczy 2252m2.

„Cały czas pracujemy nad optymalizacją tenant-mixu i dostosowaniem oferty handlowej. Realizowana przez nas strategia leasingowa pozwala wzmocnić kluczowe segmenty. Dlatego już latem ofertę Fortu Wola wzbogaci lider rynku home&deco – JYSK. Zajmie on lokal o powierzchni ponad 1000m2. Jest to nasza odpowiedź na zgłaszane przez klientów zapotrzebowanie. Ta kwestia jest dla nas o tyle ważna, że już niemal 75% mieszkańców z pierwszej strefy deklaruje, że Fort Wola jest ich centrum pierwszego wyboru. Projekt został doceniony również przez rynek. Świadczą o tym m.in. dwie prestiżowe nagrody w kluczowych dla nas kategoriach: PRCH Retail Awards 2023, NOWY OBIEKT HANDLOWY ROKU Mayland Real Estate / Fort Wola, oraz CEE Retail Awards 2024- RETAIL PROJECT LARGE/ Fort Wola” – mówi Grzegorz Latała, Członek Zarządu Mayland Real Estate.

Fort Wola
Fort Wola

Nie zwalniamy jednak tempa i na początku roku rozpoczęliśmy wdrażanie drugiego etapu w Forcie.

Z Centrum convenience, Fort Wola rozwija się do poziomu „convenience plus”. Oznacza to, że oprócz bogatej oferty handlowej, dopasowanej do oczekiwań lokalnej społeczności rozwinięta zostanie strefa rozrywki i gastronomii. Pierwszym etapem było otwarcie klubu 147 Break (kręgle, bilard) w lutym 2024 najnowocześniejszego w Polsce klubu Zdrofit o powierzchni 1700 m2. Natomiast już na jesieni planowane jest otwarcie Sali Zabaw dla dzieci, zaaranżowanej na ponad 2400 m2 (prace już trwają).

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Mocno rozwija się również strefa restauracyjna, która w ostatnich miesiącach powiększyła się o „Salad Story,, oraz planowane otwarcie Sushi oraz restaurację Tutti Santi – będącą kwintesencją włoskiego smaku – 520m2. Działania te uzupełnione o kolejne planowane otwarcia tj.: ścianka wspinaczkowa, gokarty sprawią, że w ciągu najbliższego roku Fort Wola stanie się destynacją na skalę Warszawy i okolic.

Silne zaangażowanie i rozbudowana strategia leasingowa w Forcie Wola nie oznacza jednak, że pozostałe Centra z naszego portfela nie ewoluują.

Oferta handlowa Serenady odpowiada na zmieniające się oczekiwania klientów oraz najemców. Jesteśmy już po pierwszej rekomercjalizacji Serenady wynikającej z pięcioletnich umów najmu. Okres ten przypadał niestety na mający duży wpływ na handel czas „Covidu”.

Jednakże dzięki stale rosnącemu footfallowi, oraz zwiększone zasięgi oddziaływania sprawiło, że w ostatnich 12 miesiącach umowy przedłużyło ponad 30 najemców w tym marki: Sephora , Medicine , CCC, Grupa Inditex również potwierdziła, że wszystkie sklepy wchodzące w skład ich grupy, obecne w Serenadzie (Zara, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius, Pull&Bear, OYSHO) zostają z nami na kolejne lata.

Serenada zapewnia również nieustanny rozwój obecnych w centrum marek. Najlepszym na to dowodem są relokacje na powiększone lokale tj. Vistula, która z powierzchni 100m2 przeniosła się na 300m2.

Serenada
Serenada

Ostatni rok to również 22 nowe otwarcia, w tym największy w Polsce salon Monnari – 605m2. Ponadto Rituals – 175m2, Diverse- 164m2, czy Lajkonik Piekarnia i Kawiarnia-75m2.

Nowi najemcy w Serenadzie to dopiero początek zmian jakie przewidujemy dla obszaru w którym zlokalizowane jest również Centrum Krokus.

Dla CH Krokus rozpoczęliśmy prace przygotowawcze do BOOSTERA. Analizie poddany został tenant-mix, dział architektury pracuje nad koncepcją zmian wewnątrz oraz na zewnątrz budynku. Wszystkie te zabiegi mają na celu zwiększenie efektywności również w zakresie ESG. Całość prac Booster Krokus zostanie zakończona w osiemnaście miesięcy od dnia rozpoczęcia.