Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

PARTNERZY SERWISU

Metro Properties
Designer Outlet Kraków

LUCA – rumuńska sieć piekarni wchodzi na polski rynek

Pierwsza piekarnia pod szyldem LUCA w Polsce zostanie otwarta 21 maja 2024 roku i będzie się mieścić w Warszawie przy ul. Ludwika Waryńskiego 3A w budynku Polna Corner. Polska to pierwszy zagraniczny rynek, na którym debiutuje sieć.

LUCA to rumuńska sieć piekarni stworzona w 2010 roku. Obecnie funkcjonuje około 150 własnych punktów sprzedaży. W maju 2024 roku zostanie otwarta pierwsza piekarnia LUCA w Warszawie

„Nasi klienci zazwyczaj się spieszą i szukają produktu, który mogliby łatwo zjeść, idąc pieszo albo jadąc samochodem. Dlatego też strudel i merdenea LUCA wyróżniają się składającym się z wielu warstw, elastycznym ciastem francuskim bez nadmiaru oleju, które nie kruszy się i nie zostawia okruszków, kiedy wgryzasz się w nie z apetytem. Ponadto cała strategia rozwoju jest skoncentrowana na realnych potrzebach klientów, bez względu na to, czy mówimy o produktach, usługach czy też o doświadczeniu zakupowym. W ten sposób LUCA stała się ulubioną marką przedstawicieli różnych pokoleń, jednoczącą aktywną społeczność fanów, która przyczyniła się do zbudowania solidnej reputacji, która przekroczyła granice Rumunii. Wizyta w LUCA – coś, czego żaden prawdziwy smakosz nie może przegapić” – mówi Piotr Wilczyński, Dyrektor Finansowy LUCA.

Zaczynając od tradycyjnego modelu piekarni, w której codziennie wyrabiano ciasto na miliony precli, LUCA wciąż inwestowała w innowacje, tworząc charakterystyczne produkty, które podbiły podniebienia milionów klientów i stały się jej znakiem firmowym. Sieć wyróżniają odpowiednie wyeksponowanie produktów w przeszkolonych witrynach oraz swobodna atmosfera, a znakiem rozpoznawczym jest wyjątkowy smak proponowanych Klientom wypieków.

W 2023 roku przychód LUCA wyniósł ponad 100 mln EURO, co oznacza wzrost o 42% w stosunku do poprzedniego roku. W ubiegłym roku otwarto 18 nowych piekarni w Rumunii, a plany na 2024 rok obejmują utrzymanie tendencji wzrostowej zarówno na rynku rumuńskim, na którym LUCA planuje otworzyć kolejne 20 lokalizacji, jak również międzynarodowym. Powierzchnia piekarni pod szyldem LUCA waha się pomiędzy 60 a 300 m2.

Rynek polski jest dojrzały, a z punktu widzenia zwyczajów konsumenckich podobny do rynku rumuńskiego. Polscy klienci mają potencjał, aby docenić misję LUCA, która oferuje klientom produkty bardzo dobrej jakości, o autentycznym smaku, pieczone na miejscu i szybko podawane, zgodnie z dewizą „Dobrze rzeczy, dobrze zrobione”” – dodaje Piotr Wilczyński.