Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Duży Ben, sieć marketów alkoholowych, w 2023 r. przyczynił się do wzrostu sprzedaży w segmencie Projektów Grupy Eurocash o 21 proc. Wielokanałowe narzędzia i wysoki poziom obsługi klienta to czynniki, które wyróżniają tę sieć na rynku.
Opublikowane za rok 2023 wyniki finansowe pokazują, że innowacyjny koncept biznesowy, jakim jest Duży Ben, odegrał kluczową rolę w rozwoju strategicznych inicjatyw w segmencie Projektów Grupy Eurocash. Sprzedaż towarów realizowana w tym obszarze wyniosła w ub. roku 924,6 mln zł (w tym 411 mln zł dla sieci Duży Ben) w porównaniu do 761,4 mln zł za rok 2022. Także w 1 kw. 2024 r. w Dużym Benie wzrosła zarówno wartość sprzedaży rok do roku (108,34 mln zł w porównaniu do 81,97 mln za ten sam okres w 2023 r., co daje wzrost o 32 proc.), jak również liczba sklepów (odpowiednio 426 placówek vs. 338). Sieć zanotowała również wzrost sprzedaży na sklepach porównywalnych (lfl) o 10 proc.
Dobre wyniki finansowe przekładają się na dalsze inwestycje w rozwój marketów. Po udanym pilotażu zrealizowanym jesienią ubiegłego roku, sieć uruchomiła platformę e-commerce sklep.duzyben.pl, która umożliwia realizację zamówień w formule click&collect. Klienci sieci zyskali możliwość zamówienia produktów online z szybkim odbiorem w wybranym sklepie. Poszerzony asortyment, dedykowane oferty i konkursy, czy baza wiedzy o alkoholach to dodatkowe korzyści dla osób składających zamówienie na platformie. Duży Ben swoim klientom zaproponował również wygodny model subskrypcyjny w kilku cyklicznych wariantach, a w ostatnim czasie wdrożył nową usługę dostawy pod drzwi.
„Dzięki omnichannelowej strategii, obecności w e-commerce i q-commerce, czy narzędziom takim jak lojalnościowa aplikacja mobilna, możemy elastycznie spełnić różnorodne oczekiwania klientów i troszczyć się o ich wygodę. Stałe ulepszanie doświadczeń w sklepie oraz oferowanie im pełnego wachlarza rozwiązań dostosowanych do ich potrzeb są dla nas priorytetem i realizujemy te cele wielowymiarowo. Dodatkowo, wysoki wskaźnik oceny NPS utwierdza nas w tym, że nasze działania zmierzają we właściwym kierunku” – mówi Michał Florkiewicz, dyrektor generalny sieci Duży Ben, Grupa Eurocash.
Wygodne dostawy do domu z platformy e-commerce uzupełniają obecną ofertę usług Dużego Bena. W 2022 r. sieć marketów nawiązała współpracę z Glovo, platformą oferującą szybkie dostawy, a pod koniec 2023 r. z aplikacją InPost Fresh, w tym roku natomiast rozpoczęto współpracę z platformą pyszne.pl. Zgodnie z analizami, tego typu usługi cieszą się dużą popularnością wśród klientów. W systemie quick-commerce funkcjonuje obecnie ponad 300 placówek sieci, a dzięki współpracy z aplikacją właściciela popularnych paczkomatów produkty Dużego Bena dostępne są w całej Polsce.
Dodatkowe korzyści klientom Dużego Bena zapewnia także współpraca z partnerami, takimi jak InPost i PointPack, umożliwiając wysyłkę i nadania paczek bezpośrednio ze wszystkich placówek oraz niemal 300 dedykowanych paczkomatów stanowiących element wyposażenia sklepu. Za pośrednictwem sieci obsłużono już ponad 3 mln przesyłek.
„Chcemy, aby markety Duży Ben prezentowały się w oczach klientów jako nowoczesne sklepy, w których mogą szybko i wygodnie zrealizować wiele potrzeb. Oferujemy nie tylko alkohol, ale również bogatą gamę produktów niealkoholowych, przekąsek, wyrobów tytoniowych czy usług, które ułatwiają codzienne życie. Stawiamy na nowoczesne rozwiązania z myślą o wygodzie klientów, a jednocześnie pamiętamy, że technologia to nie wszystko. Wysoki poziom obsługi klienta w sklepach stanowi ważny element naszej przewagi konkurencyjnej. Wyniki badania NPS za 2023 rok oraz pierwszy kwartał tego roku potwierdzają, że nasza sieć osiąga wyjątkowo wysokie noty, co świadczy o zadowoleniu klientów i ich lojalności wobec marki” – dodaje Florkiewicz.
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Klientami Eurocash są przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy, którym Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu. Z liczbą ponad 20 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w TOP10 największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 42 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. – w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).