W ramach wzmacniania obecności w krajach niemieckojęzycznych Grupa Wittchen otworzyła dwa salony stacjonarne w Austrii. Pierwsza placówka rozpoczęła działalność w największej galerii handlowej w kraju, drugi w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych w Wiedniu. Niedawno w Oberhausen ruszył pierwszy salon stacjonarny Wittchen w Niemczech. Grupa planuje niebawem kolejne otwarcia salonów, tym razem w Rumunii.
Na lokalizację pierwszego salonu Wittchen w Austrii wybrano największą galerię handlową w tym kraju – Westfield Shopping City Süd, położoną w Vösendorf koło Wiednia. Drugi z salonów uruchomiono w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Wiednia – Westfield Donau Zentrum, gdzie działa ponad 250 sklepów zarówno międzynarodowych marek, jak i lokalne butiki, co przyciąga szerokie grono klientów o różnych preferencjach zakupowych.
Sklep w Westfield Shopping City Süd ma powierzchnię 85 mkw. , zaś salon w centrum Wiednia ma powierzchnię 130 mkw. Oba salony Wittchen zostały zaprojektowane w oparciu o modułowy koncept, pozwalający elastycznie wyznaczać różne strefy sklepu, eksponując zróżnicowany asortyment, w tym galanterię skórzaną, odzież i obuwie oraz akcesoria podróżne, przy jednocześnie wyraźnie niższych niż dotychczas kosztach wykończenia i późniejszego utrzymania placówek.
„Otwarcie pierwszych sklepów stacjonarnych z logo Wittchen w Austrii znakomicie wpisuje się w naszą strategię ekspansji w krajach niemieckojęzycznych i jest ważnym elementem naszej obecności zagranicznej. Po uruchomieniu sklepu internetowego na rynku austriackim naturalnym krokiem było otwarcie salonów stacjonarnych. Nowe sklepy będą ważnym dopełnieniem sprzedaży internetowej” – mówi Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.
„Zdecydowaliśmy się na podwójne otwarcie w dogodnym momencie, gdy rozpoczyna się letni sezon turystyczny i rośnie zapotrzebowanie na walizki, torby i inne akcesoria podróżne. Sklepy stacjonarne traktujemy jako wizytówkę marki, miejsce gdzie klienci mogą przekonać się o wysokiej jakości naszych produktów i uzyskać poradę naszych sprzedawców. Liczymy, że nasz asortyment przypadnie do gustu austriackim klientom i licznym turystom, będzie dla nich atrakcyjną alternatywną dla globalnych marek” – dodaje Jędrzej Wittchen.
PARTNER PORTALU
Grupa Wittchen kontynuuje realizację strategii
Otwarcie salonów stacjonarnych w Austrii jest efektem konsekwentnej realizacji 3-etapowej strategii wchodzenia na rynki zagraniczne. Pierwszym krokiem jest sprzedaż produktów Wittchen poprzez zewnętrzne platformy typu marketplace i budowanie świadomości marki. Następnie Grupa Wittchenuruchamia własny sklep internetowy, uważnie obserwując popyt na danym rynku, by w ostatnim kroku otworzyć w danym kraju salon stacjonarny (showroom).
Wiedeń należy do najchętniej odwiedzanych europejskich metropolii i zarazem do najatrakcyjniejszych destynacji zakupowych w Europie. Naddunajska metropolia jest również bardzo dobrze skomunikowana m.in. z Bratysławą, stolicą Słowacji, gdzie pod koniec ubiegłego roku Wittchen otworzył swój pierwszy salon w galerii Eurovea, jednej z najbardziej popularnych galerii handlowych w tym kraju.
Ponad 100 salonów stacjonarnych
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.