Grupa InPost wprowadza nowy model maszyny Paczkomat. Wyposażony jest w panele fotowoltaiczne i magazyny energii. Pilotaż będzie prowadzony w Gdańsku oraz w Krakowie, a także na rynkach europejskich – w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i we Francji. InPost jest wystawcą targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w Warszawie w dniach 25-26 września tego roku.
Maszyny posiadają panele fotowoltaiczne na dachu oraz magazyn energii pracujący nawet w ujemnych temperaturach. Zastosowanie wbudowanej baterii umożliwia umieszczenie urządzenia Paczkomat w dowolnym miejscu, niezależnie od dostępu do sieci zasilania. W ramach pilotażu stawiane są również „maszyny matki” – podłączone do sieci energetycznej, które mają funkcję ładowania baterii zasilających maszyny autonomiczne w przypadku złych warunków pogodowych.
„Autonomiczny Paczkomat to kolejna innowacja Grupy InPost. Te nowoczesne maszyny możemy teraz stawiać w lokalizacjach, w których dotąd nie było to możliwe ze względu na brak dostępu do sieci energetycznej. Nowe maszyny zwiększają dostępność naszej sieci dla jak największej liczby klientów.
To kolejny krok w realizacji naszej ambitnej strategii dekarbonizacji, a także wyjątkowe rozwiązanie technologiczne, niedostępne jak dotąd na rynku. Warto podkreślić, że pilotaż będziemy prowadzić równocześnie w czterech europejskich krajach, co da nam unikalną wiedzę na temat możliwości rozbudowy sieci maszyn autonomicznych w krajach o różnych warunkach pogodowych” – podkreśla Izabela Karolczyk-Szafrańska, Group Chief Marketing & ESG Officer.
Pierwsze nowe Paczkomaty już w Polsce i za granicą
PARTNER PORTALU
W ramach pilotażu autonomicznych urządzeń Paczkomat, w Polsce rozstawiono 9 maszyn – w Krakowie oraz w Gdańsku. Pod koniec maja zostały oddane do użytku 3 maszyny we Florencji, gdzie jak dotąd nie było potrzeby wymiany baterii. W Londynie testy przeprowadzane są na 2 maszynach, a we Francji pilotaż ma wystartować jeszcze w tym miesiącu, w okolicy miasta Lille – gdzie planowane jest uruchomienie 9 urządzeń Paczkomat.
Na drodze do zeroemisyjnosci
Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie jej strategii biznesowej. Ślad węglowy dostaw do urządzenia Paczkomat generuje nawet do 98% mniej emisji CO2 na ostatniej mili w porównaniu z dostawą InPost do domu. Autonomiczna maszyna Paczkomat to kolejny krok InPost w kierunku zmniejszania śladu węglowego. Grupa inwestuje także w rozwój elektromobilności w zakresie floty i ładowarek elektrycznych. Ponadto, InPost jest pierwszą firmą w Polsce z zatwierdzonymi przez SBTi celami NET-ZERO do 2040 oraz jedną z siedmiu firm na świecie w sektorze logistycznym, która realizuje ambitną ścieżkę dekarbonizacji do 2040 roku.
37 000 Paczkomatów
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Grupa InPost na koniec Q1 2024 roku dysponowała blisko 70 000 punktów out-of-home, w tym ponad 37 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 31 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.