Leroy Merlin Polska z ambitnymi celami w zakresie ESG do 2026 roku

W ogłoszonym dokumencie “Ludzie i środowisko. Ambicje ESG do 2026 roku” firma Leroy Merlin Polska zaprezentowała kluczowe osiągnięcia, konkretne dane i plany oraz pozytywne działania, które mają wpływ na pracowników, klientów, partnerów, a także środowisko, społeczności lokalne i biznes. Wśród ogłoszonych celów środowiskowych znajduje się m.in. redukcja emisji gazów cieplarnianych czy przygotowanie rozwiązań ekonomii cyrkularnej.
W Leroy Merlin Polska społeczna i środowiskowa odpowiedzialność biznesu jest naturalnym i codziennym sposobem działania, wynikającym z kultury organizacyjnej. W materiale z ambicjami ESG (ang. Environment, Society, Governance) można znaleźć mierzalne cele społeczne i środowiskowe, w tym klimatyczne na tle przeglądu dotychczasowych aktywności Leroy Merlin Polska w tym obszarze, który jest ściśle związany z biznesem.
“Odpowiedzialność za środowisko czy ludzi musi być wpisana w codzienny biznes i przynosić wymierne efekty. Do tego potrzebne są jasne priorytety na najbliższe lata – zawsze w ścisłym związku z naszym biznesem, pracownikami, klientami, dostawcami, lokalnymi społecznościami. Oto przegląd naszych ambicji ESG na kolejne lata. Przed nami oczywiście wiele pracy, zwłaszcza w obszarze klimatycznym, ale działamy. W naszej ekipie mamy energię do pozytywnych zmian – zielone logo zobowiązuje!” – podkreśla Krzysztof Kordulewski, dyrektor generalny Leroy Merlin Polska.
„Wybraliśmy kluczowe obszary naszego wpływu środowiskowo-społecznego na najbliższe lata: te, gdzie musimy działać najszybciej lub mamy najlepsze atuty. Priorytety środowiskowe to: zdecydowana redukcja emisji gazów cieplarnianych; rozwój oferty łączącej dla klientów i klientek oszczędność z mniejszym wpływem środowiskowym; ekonomia cyrkularna. W obszarze społecznym – obok bycia najlepszym pracodawcą oraz aktywnego współtworzenia społeczności lokalnych wokół naszych sklepów – chcemy rozwijać nasz atut: Fundację Leroy Merlin” – tak wypowiada się na temat opublikowanego dokumentu Jacek Hutyra, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju / ESG.
Priorytety ESG Leroy Merlin Polska
ESG obok środowiska, czyli E jak Environment, to również wpływ społeczny (S – Society) oraz odpowiedzialne zarządzanie (G – Governance).
W tych obszarach priorytety na najbliższe lata dla Leroy Merlin Polska to przede wszystkim w zakresie środowiska to: walka ze zmianami klimatu – redukcja emisji gazów cieplarnianych szczególnie tych związanych z produktami, rozwój sprzedaży rozwiązań łączących oszczędności z redukcją wpływu na środowisko – dzięki segmentowi Oszczędny Dom i pod parasolem Robi Klimat oraz przygotowanie rozwiązań ekonomii cyrkularnej – dbałość o dłuższe i lepsze drugie życie produktów, wykorzystanie zasobów naturalnych.
Wśród celów społecznych znalazły się: dbałość o pracowników, zgodnie z ideą #HumanFirst, aktywne współtworzenie lokalnych społeczności, dzięki zaangażowaniu ekip sklepowych w całej Polsce, p pomaganie po sąsiedzku w ramach Fundacji Leroy Merlin.
Cele w zakresie zarządzania obejmują: działanie zgodnie z mierzalnymi celami i śledzenie postępów w ich realizacji, prowadzenie dialogu z otoczeniem, czyli pracownikami, klientami, partnerami, akcjonariuszami i społecznościami lokalnymi, edukacja przy pomocy różnorodnych narzędzi i skuteczne dotarcie do odbiorców wewnętrznych i zewnętrznych, rzetelna komunikacja na temat pozytywnego wpływu, w oparciu o etykę i zgodność.
Te priorytety dotyczą przyszłości Leroy Merlin Polska i angażują do działania nie tylko osoby pracujące w firmie, ale także te, które kupują produkty i usługi dostępne w sklepach stacjonarnych czy w sklepie internetowym oraz partnerów biznesowych i społecznych.
“W ESG chodzi właśnie o przyszłość biznesu i pozytywny wpływ na otoczenie wewnętrzne i zewnętrze – pracowników, klientów, dostawców, a także środowisko i społeczności lokalne. Odpowiedzialność społeczna i środowiskowa jest konieczna po to, żebyśmy za 5, 10 czy 15 lat mieli co, komu i z kim sprzedawać. Dziękuję szerokiej grupie osób z naszej firmy za zaangażowanie i efektywną współpracę przy tworzeniu tego materiału – praca zespołowa, inspirowanie się nawzajem i wprowadzanie pozytywnych rozwiązań to klucz do zmian na plus naszego otoczenia, tego bliższego i dalszego„ – dodaje Jacek Hutyra.
80 sklepów stacjonarnych w Polsce
Leroy Merlin to sieć sklepów budowlano-dekoracyjnych (DIY – Do It Yourself). Swoją działalność w Polsce rozpoczęła w 1994 roku, a 2 lata później (w 1996 roku) miało miejsce otwarcie pierwszego sklepu w Piasecznie pod Warszawą. Obecnie na polskim rynku działa 80 sklepów stacjonarnych zlokalizowanych w niemal każdym województwie oraz sklep internetowy.
W marcu 2024 roku firma zainaugurowała projekt Robi Klimat – ofertę dla klientów i klientek łączącą oszczędności z redukcją wpływu na środowisko, której sercem są rozwiązania Oszczędnego Domu.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter