LPP Logistics kontynuuje inwestycje w związku z planowaną rozbudową sieci sprzedaży marek LPP oraz rosnącym znaczeniem kanału e-commerce. Firma uruchomiła piąty i zarazem największy magazyn do obsługi zamówień e-commerce w swojej sieci dystrybucji i zaopatrzenia. Nowe fulfillment center zlokalizowany obok Bydgoszczy o powierzchni przeszło 100 tys. mkw. zwiększy moce operacyjne oraz znacznie usprawni dostawy do klientów w Polsce i Europie Centralnej.
W obiekcie wdrożono rozwiązania bazujące na algorytmach AI, które umożliwiają m.in. zarządzanie towarem w czasie rzeczywistym czy sprawną kompletację zamówień. W ciągu kilku najbliższych miesięcy fulfillment center pod Bydgoszczą zostanie wyposażone w najnowocześniejszą technologię z zakresu robotyki magazynowej. Do niej zaliczają się m.in. roboty AMR czy ACR oraz sortery trzeciej generacji, dzięki którym spółka zoptymalizuje proces realizacji zamówień.
Logistyka wsparciem dla rozwoju sieci sprzedaży
W bieżącym roku Grupa LPP zamierza otworzyć 700 nowych salonów w Polsce i za granicą. Z kolei w ciągu trzech najbliższych lat gdański producent chce zwiększyć liczbę sklepów dwukrotnie. W rozbudowie sieci sprzedaży spółka widzi szansę na podwojenie sprzedaży w stosunku do 2023 roku.
Droga do realizacji tego celu wymaga jednak zwiększenia mocy operacyjnych logistyki. Obecna sieć zaopatrzenia i dystrybucji LPP Logistics obejmuje osiem obiektów, w tym trzy centra dystrybucyjne w Polsce i uruchomione z początkiem br. pierwsze zagraniczne w Rumunii oraz sieć fulfillment centers do obsługi e-commerce. Ich łączna powierzchnia zgodnie z planem do końca 2025 r. ma wzrosnąć o kolejne 200 tys. mkw. Jedną z kluczowych inwestycji w tym czasie będzie oddanie do użytku w pierwszym kwartale 2025 r. nowej hali Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.
PARTNER PORTALU
FC Bydgoszcz jest ważnym elementem w strategii biznesowej Grupy. Do końca 2025 roku LPP Logistics planuje przeznaczyć 450 mln zł na rozwój swojej sieci zaopatrzenia i dystrybucji, która wzrośnie w tym czasie do 700 tys. mkw. pow. magazynowej. Do końca 2025 r. spółka planuje inwestycje na poziomie 450 mln zł, które przeznaczy na obiekty logistyczne oraz ich wyposażenie w technologię oraz automatykę, w tym m.in. rozwiązania z wykorzystaniem systemów opartych o roboty ACR oraz AMR.
Spółka stawia przy tym na skalowalne rozwiązania, dostosowane do dynamicznego rozwoju e-commerce. Obok znaczącego już potencjału powierzchni magazynowej, wdrażanie technologii umożliwiającej szybkie jej rozwijanie w miarę zmieniających się potrzeb, daje LPP Logistics możliwość elastycznego odpowiadania na aktualne potrzeby biznesu.
Logistyka dla całej Grupy LPP
LPP Logistics jest operatorem logistycznym zarządzającym siecią zaopatrzenia i dystrybucji Grupy LPP obejmującą centra dystrybucyjne i magazyny typu Fulfillment Center o łącznej powierzchni blisko 0,5 mln mkw. Działa na 3 kontynentach zapewniając pełen zakres usług logistycznych – od frachtu morskiego, kolejowego i drogowego, poprzez działalność własnej agencji celnej, aż po zaawansowaną logistykę magazynową wykorzystującą nowoczesne systemy, jak WMS, automatykę magazynową czy rozwiązania typu Warehouse Intelligence oparte na algorytmach sztucznej inteligencji.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki czy Tel Awiw. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na blisko 40 rynkach na świecie. Spółka posiada sieć blisko 2400 salonów o łącznej powierzchni ponad 2 mln mkw. i każdego roku dystrybuuje odzież oraz akcesoria na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla 43 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.