Dołącz do uczestników
SCF 2025 Spring!

Auchan Polska stawia na inwestycje technologiczne

Przychody ze sprzedaży sieci Auchan Polska w 2023 roku wzrosły o blisko 3% w porównaniu z rokiem 2022, przekraczając 11 472 mln zł. W ub.r. rozpoczęła serię inwestycji technologicznych w strategicznych obszarach działalności.

W 2023 r. sieć odprowadziła do polskiego budżetu blisko 905 mln zł w postaci podatków i danin. Podatek od sprzedaży detalicznej wyniósł 130 mln zł, zapłacona nadwyżka podatku VAT 235 mln zł, a podatek CIT ponad 49 mln zł. Odprowadzone kwoty zaliczek i obciążeń z tytułu ZUS i PIT wyniosły ponad 369 mln zł. Sieć zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 73 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej firmy wyniósł 215 mln zł.

„W 2023 roku rozpoczęliśmy serię inwestycji technologicznych w strategicznych obszarach naszej działalności. Wspierając sprzedaż i obsługę klienta wdrażamy zaawansowane rozwiązania technologiczne, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i procesów uczenia maszynowego w znaczący sposób wpływać będą na optymalizację procesów i skalowanie naszego wielokanałowego biznesu.

Niezmiennie chcemy być jak najbliżej polskiego konsumenta, działać w synergii we wszystkich naszych formatach sprzedażowych, zapewniając klientom zarówno dostępność szczególnie bogatej oferty naszej sieci, jak i niskich cen. Ten kierunek rozwoju będzie wyraźnie dominował w inwestycjach Auchan również w latach kolejnych – jednym z najnowszych tego przykładów jest zaplanowane uruchomienie w pełni zrobotyzowanego centrum dystrybucyjnego naszej sieci w oparciu o unikatowe na naszym rynku rozwiązania” – mówi Alexandre Saussard, dyrektor generalny Auchan Polska.

„Ponadto dywersyfikujemy i intensywnie rozbudowujemy nasz portfel źródeł odnawialnej energii, z myślą osiągnięciu niezależności energetycznej naszej sieci i zapewnieniu stałego, stabilnego cenowo dostępu do zielonej energii, a przy tym optymalizacji jej kosztów.

Te działania mają dla nas strategiczne znaczenie i wpisują się w założenia naszej sieci w zakresie ograniczenia emisji CO2 związanej z naszą działalnością, także w zakresie emisji pośrednich, czego przykładem jest zainicjowany w ubiegłym roku projekt “Partnerzy w dekarbonizacji”, w ramach którego wspólnie z partnerami tworzymy niskoemisyjną ofertę produktową naszej sieci”.

Z 106. sklepami własnymi

Firma zarządza siecią 106 sklepów własnych w Polsce: 70 hipermarketów i 35 supermarketów oraz sklepem autonomicznym Auchan GO. Ponadto sieć współpracuje z 25 sklepami franczyzowymi i 74 sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan w partnerstwie z bp.

Auchan Polska jest częścią obecnej w 13 krajach sieci Auchan Retail.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz