Żabka rozszerza współpracę z Microsoft w zakresie innowacji, stawiając na dynamiczne przyspieszenie wzrostu w oparciu o sztuczną inteligencję. Strategiczne partnerstwo zakłada wzmocnienie rozwoju sieci z wykorzystaniem AI w czterech kluczowych obszarach, takich jak: efektywność sklepów, rozwój międzynarodowy, transformacja wewnątrz firmy oraz analityka danych odpowiadająca na potrzeby klientów.
Żabka będzie pracować wspólnie z Microsoft m.in. nad zastosowaniem inteligentnego asystenta wspierającego pracę aż 2,5 tysiąca pracowników.
„Transformacja cyfrowa jest jednym z filarów strategicznych Grupy Żabka. Wiedza, którą czerpiemy np. z analizy danych, pozwala nam poszerzać nasz ekosystem convenience i zwiększać jego doskonałość operacyjną. Dzięki partnerstwu z Microsoft wyprzedzamy trendy na rynku retail również pod względem wykorzystania AI. Widzimy bardzo duży potencjał do rozwoju w tym obszarze. Już dziś sztuczna inteligencja pomaga nam minimalizować czas obsługi klientów, ułatwia prowadzenie biznesu naszym franczyzobiorcom, pozwala lepiej dobierać asortyment do sklepów i personalizować ofertę dla klientów” – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Współpraca zakłada nie tylko wdrożenie nowych usług i rozwiązań, ale także wsparcie transformacji kultury organizacyjnej w kierunku AI. Oznacza to jeszcze większe otwarcie na naukę nowych kompetencji i wymiany wiedzy z zakresu najnowszych technologii.
„Żabka jest pionierem w branży retail. Od samego początku naszej współpracy jest liderem innowacji w handlu detalicznym, wykorzystując moc sztucznej inteligencji do dostarczania nowych doświadczeń konsumenckich i umacniania swojej pozycji lidera zarówno na polskim, jak i europejskim rynku detalicznym. W tej nowej erze sztucznej inteligencji silne partnerstwa są nie tylko ważne, aby napędzać ciągłe innowacje, ale także by robić to w sposób odpowiedzialny i budzący zaufanie. Jestem dumna z naszego wieloletniego partnerstwa z Żabką i z ciekawością czekam na naszą dalszą współpracę” – mówi Shelley Bransten, Corporate Vice President, Global Industry Solutions at Microsoft.
PARTNER PORTALU
Wcześniejsze rozwiązania bazujące na AI
Sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała sposób, w jaki kupujemy, czyniąc to niemal tak łatwym, jak otwieranie lodówki. Pozwoliła na rozwój autonomicznych sklepów Żabka Nano, w których klienci mogą po prostu wziąć produkty z półek i wyjść z placówki, a płatność jest pobierana automatycznie. Pierwszy sklep Żabka Nano powstał w czerwcu 2021 roku w Poznaniu. Obecnie Grupa Żabka zarządza wiodącą siecią sklepów autonomicznych w Europie, liczącą 50 placówek. Żabka jako pierwszy detalista w Europie firma wdrożyła Microsoft Cloud for Sustainability, utworzyła największy Azure Marketplace w Europie Środkowej i od dawna inwestuje w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.
Retail przyszłości „tu i teraz”
Strategiczne partnerstwo obu firm oznacza intensywną współpracę w obszarze wykorzystania sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów, optymalizacji logistyki i asortymentu oraz lepszego zrozumienia i zaspokojenia potrzeb klientów. Partnerzy będą także wspólnie pracować nad rozwojem innowacyjnych usług i produktów dla konsumentów, partnerów biznesowych i społeczności lokalnych, korzystając z danych i analiz generowanych przez AI. Żabka i Microsoft zadbają również o podnoszenie kompetencji AI pracowników Żabki poprzez szkolenia, warsztaty i wzajemne dzielenie się wiedzą.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
AI zapewni wsparcie dla pracowników
W ramach partnerstwa Żabka Polska zapewni 2,5 tysiącom swoich pracowników inteligentnego asystenta – Copilota dla Microsoft 365. Copilot zaszyty w narzędziach, takich jak Outlook, Excel, Word, PowerPoint i Teams pomoże im szybciej wykonywać powtarzalne i nierzadko żmudne czynności oraz „uwolni ich czas” na bardziej kreatywne działania i rozwój kompetencji cyfrowych. Asystent m.in. podsumuje spotkanie, pomoże w przygotowaniu treści maila, zaprojektuje prezentację czy też wesprze pracowników w efektywnym planowaniu tygodnia.