Już 60% klientów polskich centrów handlowych deklaruje, że podczas zakupów sprawdzało informacje o produkcie na swoim urządzeniu mobilnym, a 53% weryfikowało również informacje o galerii, w której robi zakupy. Takie dane wynikają z raportu „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” zrealizowany pod patronatem Polskiej Rady Centrów Handlowych przez międzynarodową agencję badawczą GFK. PRCH jest partnerem targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 25-26 września 2024 roku.
Polacy coraz chętniej korzystają ze smartfonów podczas zakupów w centrum handlowym. Głównie są one wykorzystywane do zdobywania dodatkowych informacji. Do sprawdzania informacji o produkcie przy pomocy telefonu komórkowego przyznaje się 60% klientów, a 37% ocenia, że robi to regularnie. Popularnym zachowaniem jest również sprawdzanie smartfonem informacji o centrum handlowym podczas pobytu w takim obiekcie. Przynajmniej raz skorzystało z takiej możliwości 53% Polaków, a 32% robi to często.
“Badanie potwierdziło powszechność użycia telefonów komórkowych w ścieżce zakupowej klienta centrum handlowego. Szczególnie na etapie wizyty w centrum handlowym i w jego sklepach, ponad połowa odwiedzających sprawdza informacje o poszukiwanym produkcie oraz o samym centrum handlowym. To doskonały przykład omnikanałowości i tego, jak różne kanały komunikacji i zakupów wzajemnie się uzupełniają” – mówi Przemysław Dwojak, Senior Director w GfK.
“Prezentowane dane pokazują ważną rolę urządzeń oraz aplikacji mobilnych w dotarciu do klienta z informacją o konkretnym produkcie oraz o szerokiej ofercie centrum handlowego. Większość Polaków w trakcie wizyty w galerii handlowej sprawdza takie informacje na swoim smartfonie. Ten trend wykorzystany jest też przez szereg sieci handlowych informujących klientów o, jednoczesnej z wizytą w sklepie, możliwości zrobienia zakupów przez internet” – komentuje Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Z sytuacją informowania przez obsługę sklepu o możliwości zrobienia zakupów w sklepie internetowym danej sieci spotkało się już 49% klientów centrów handlowych, a 25% ocenia, że było o tym informowanych wielokrotnie. W celu wykonania takiej transakcji bezpośrednio w sklepie, pracownicy oferują klientom dostępne w placówce tablety lub polecają skorzystanie ze smartfonu.
PARTNER PORTALU
Najmniej popularne jest wykorzystywanie własnego urządzenia mobilnego do płacenia za zakupy w kasie sklepu. Takie doświadczenie ma 10% klientów, jednak tylko 1% deklaruje, że regularnie płaci za zakupy korzystając z telefonu.
Metodologia
Badanie „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” swoim zasięgiem objęło 105 centrów handlowych o różnej charakterystyce. Przeprowadzono także wywiady exit-poll na próbie 5071 respondentów w 12 centrach handlowych reprezentujących różne typy obiektów oraz ogólnopolskie badanie online na próbie 2500 respondentów. Dzięki temu, badanie GfK jest największą i najbardziej wiarygodną analizą zachowań omnikanałowych w centrach handlowych, dającą rzetelny obraz całej branży.
Jedna z największych firma badawczych
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
GfK (Growth from Knowledge) to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 10 000 ekspertów, którzy każdego dnia analizują w jaki sposób żyją, myślą i kupują konsumenci. Precyzyjne dane GfK, w połączeniu z zaawansowanymi możliwościami sztucznej inteligencji, stale poszerzają dostęp do błyskawicznego pozyskiwania unikalnych, wartościowych statystyk. Gromadzone, starannie wyselekcjonowane informacje napędzają marketing, a także wzmacniają sprzedaż i efektywność organizacyjną klientów oraz partnerów biznesowych.
Ponad 200 członków
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 członków działających w branży miejsc handlu i usług. To wiodąca organizacja pozarządowa, działająca na rzecz rozwoju branży, wspierająca i reprezentująca członków w środowisku biznesowym, politycznym i społecznym w celu tworzenia nowoczesnych miejsc handlu, usług, kultury i unikatowych doświadczeń konsumenckich.