ROS Retail Outlet Shopping został przejęty przez francuską firmę FREY. Pozwoli jej to umocnić jej pozycję. ROS z kolei zyskuje silną finansowo grupę nieruchomości, która pomoże w zarządzaniu aktywami zarządzanego portfela i da nowe możliwości rozwoju na europejskim rynku outletów. ROS Retail Outlet Shopping jest wystawcą targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 25-26 września tego roku.
Przejęcie ROS daje Grupie FREY dostęp do europejskiego rynku outletów, wzmacnia jej pozycję w Europie i wspiera wizję firmy, aby stać się europejskim liderem na rynku otwartego handlu detalicznego i wysokiej klasy miejsc zakupów. Podczas gdy tradycyjne centra handlowe ucierpiały podczas i po pandemii, centra wyprzedażowe i parki handlowe udowodniły swoją odporność jako miejsca zakupów na świeżym powietrzu. Ale nawet przy rosnącej inflacji centra wyprzedażowe są popularnym miejscem zakupów.
ROS był w stanie zamknąć 2023 rok ze wzrostem sprzedaży o +16,5% w porównaniu do 2022 roku. Dalsze synergie będą wynikać z rozwoju nowych lokalizacji outletowych, biorąc pod uwagę plany ekspansji partnerów marki w sieci ROS, a także wzbogacania i ulepszania miksu kategorii oraz marketingu. ROS z kolei zyskuje w tle silną finansowo grupę nieruchomości, która pomaga w zarządzaniu aktywami zarządzanego portfela i wykorzystuje nowe możliwości rozwoju na europejskim rynku outletów. Dalsze synergie pojawią się w obszarach ESG i rosnącej cyfryzacji sektora nieruchomości handlowych.
FREY obecnie posiada w swoim portfelu 31 obiektów działających w 9 krajach europejskich i wycenianych na ponad 3 miliardy euro.
„Cieszymy się, że możemy ogłosić ważną strategiczną operację dla FREY. Nabycie ROS, czwartego co do wielkości operatora outletów w Europie, nie tylko zapewni nam dostęp do bardzo wydajnej klasy aktywów, ale także zaoferuje nam znacznie zdywersyfikowaną ekspozycję geograficzną. ROS to wspaniała firma prowadzona przez jedne z najbardziej utalentowanych osób na rynku outletów, która z powodzeniem awansowała do ścisłej czołówki w Europie” – powiedział Antoine Frey, prezes i dyrektor generalny FREY,
PARTNER PORTALU
„Strategia FREY będzie koncentrować się na wzmocnieniu pozycji ROS w zarządzaniu zewnętrznym, ale także na wykorzystaniu jej doświadczenia i reputacji w celu zbudowania portfela dedykowanego specjalnie outletom poprzez nabywanie lub rozwijanie aktywów. Pierwszym przykładem tej strategii jest niedawno rozpoczęta operacja rozwoju Malmö Designer Village. Obecnie FREY może pochwalić się ponad 31 miejscami handlowymi na świeżym powietrzu działającymi w 9 krajach europejskich i tym samym umacnia swoją wiodącą pozycję w klasach aktywów detalicznych, które są najbardziej poszukiwane zarówno przez konsumentów, partnerów marek, jak i inwestorów” – kontynuuje Antoine Frey.
„FREY jest idealnym inwestorem dla ROS Retail Outlet Shopping dla dalszego wzrostu na europejskim rynku outletów i rozwoju nowych, unikalnych i innowacyjnych miejsc handlowych na świeżym powietrzu. Podzielamy tę samą wizję tworzenia zrównoważonych, społecznie odpowiedzialnych i atrakcyjnych miejsc handlowych, które spełniają obecne potrzeby klientów i następnych pokoleń.
Widzimy wiele synergii i nowych możliwości, aby na nowo odkryć zakupy w outletach dzięki sile finansowej i doświadczeniu FREY. W tym kontekście gratulujemy FREY zakupu Malmö Designer Village, które jest idealną lokalizacją dla outletów. Z niecierpliwością czekamy na udaną wspólną podróż, aby uczyć się od siebie nawzajem, inspirować się i tworzyć coś nowego” – skomentowali Thomas Reichenauer, współzałożyciel i dyrektor zarządzający w ROS.
Z bogatym doświadczeniem w nieruchomościach
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Francuska Grupa FREY jest deweloperem, inwestorem i zarządcą, spółką nieruchomościową notowaną na giełdzie w Paryżu, specjalizującą się w rozwoju i obsłudze centrów handlowych na otwartym powietrzu w Europie. Jest pionierem w dziedzinie przyjaznych dla środowiska parków handlowych z koncepcją Greencenter i wynalazcą nowej generacji centrów handlowych na świeżym powietrzu „Shopping Promenade”.
Grupa FREY, posiadająca certyfikat „Société à Mission” i B Corp, jest w pełni zaangażowana w bardziej odpowiedzialne, ekologiczne społeczeństwo, które jest społecznie korzystne dla ekosystemu i interesariuszy. Ponieważ firma wie, jak istotny jest handel detaliczny dla różnorodności miejskiej, więzi społecznych, lokalnej odporności gospodarczej i transformacji środowiska, jej misją jest przywrócenie handlu detalicznego jako usługi dla wspólnego dobra. FREY prowadzi również duże operacje odnowy miejskiej i projekty wielofunkcyjne.
Z 12 outletami w portfolio
ROS Retail Outlet Shopping jest czwartym co do wielkości operatorem w Europie, zarządzającym 12 outletami handlowymi w 7 krajach. ROS to austriacka firma założona w 2011 roku przez Thomasa Reichenauera i Gerharda Grafa, która w imieniu inwestorów zarządza outletami handlowymi o łącznej powierzchni 215 000 mkw. i goszczącymi 25 milionów odwiedzających każdego roku. Firma obejmuje wszystkie etapy cyklu życia nieruchomości centrów wyprzedażowych i pracuje dla znanych inwestorów instytucjonalnych i prywatnych, takich jak DWS, Resolution Property, INGKA Centres, Mutschler Outlet Holding i wielu innych.
ROS prowadzi obecnie 4 rozbudowy centrów ze swoimi inwestorami: Designer Outlet Gdańsk (otwarcie jesienią 2024 r.), Designer Outlet Algarve (otwarcie latem 2025 r.), City Outlet Geislingen (otwarcie późnym latem 2025 r.) oraz Designer Outlet Chorwacja. Otwarcie Designer Outlet Kraków planowane jest na wiosnę 2025 roku.