Sportano z nowym inwestorem i ambitnymi planami rozwoju

Sportano zyskało pierwszego inwestora instytucjonalnego. Fundusz bValue zainwestował kilkadziesiąt milionów. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój i skalowanie obecności marki na europejskich rynkach.

Sportano wystartowało niecałe 3 lata temu, 1 miesiąc temu został obsłużony milionowy klient. W 2022 r. spółka osiągnęła przychody w wysokości 52,1 mln zł, które w 2023 r. wzrosły do 188 mln zł. Sportano zamierza w tym roku przekroczyć poziom 300 mln zł, Utrzymując stopę wzrostu rok do roku na poziomie 90%. Firma zbliża się do rentowności i spodziewa się osiągnąć zysk netto do 2025 roku.

W dalszym rozwoju pomogą środki pozyskane od funduszu bValue, zarządzanego przez Maćka Balsewicza i Michała Bartosza. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na jeszcze bardziej ambitny rozwój i skalowanie obecności na europejskich rynkach. Firma jest już obecna na 12 europejskich krajach: Polska, Niemcy, Czechy, Słowacja, Austria, Grecja, Bułgaria, Węgry, Rumunia, Litwa, Ukraina i Włochy – tam klienci mogą sięgnąć po każdą z ponad 800 marek, które firma w ofercie.

Oprócz zapewnienia niezbędnego kapitału na rozwój, fundusz będzie wspierał Sportano w dalszej cyfryzacji jego działalności.

Sportano doskonale wpisuje się w naszą strategię inwestycyjną. Współpracując z ambitnym zespołem zarządzającym firmy, zapewniamy kapitał niezbędny do realizacji ich śmiałej wizji stania się wiodącą europejską platformą sportowego e-commerce” – skomentował inwestycję Michał Bartosz, partner w bValue

PARTNER PORTALU

Kaufland

Strategia firmy koncentruje się na niedocenianym segmencie entuzjastów sportu, którzy aktywnie angażują się w różne dyscypliny sportowe i poszukują markowych produktów. Sportano oferuje jeden z najszerszych asortymentów markowych produktów w Europie, w tym Hoka, ASICS, HEAD, THULE, Rossignol, New Balance, Helly Hansen, On Running, Skechers i wiele innych. W przeciwieństwie do amatorów, którzy robią zakupy sporadycznie i profesjonalistów skupionych na jednym sporcie, ten segment klientów angażuje się w różne sporty w zależności od sezonu. Takie podejście zapewnia Sportano stabilne przychody przez cały rok i sprzyja lojalnej bazie klientów, którzy konsekwentnie wracają po nowe produkty.

„Jesteśmy podekscytowani, że bValue podziela naszą wizję rozwoju na rynku markowych produktów sportowych. Dzięki ich wsparciu chcemy przekroczyć 300 milionów złotych sprzedaży w 2024 roku. Pomimo trudnych warunków rynkowych, nadal szybko się rozwijamy i z powodzeniem realizujemy nasze plany” – stwierdził Marcin Grzymkowski, założyciel Sportano.