Skandynawski gracz z rynku e-commerce wchodzi do Polski

Już wkrótce na polskim rynku zadebiutuje sklep internetowy coolshop.pl. Pochodzący ze Skandynawii e-commerce obecny jest w ⅓ krajów Europy i obsługuje 2 miliony stałych klientów. Oferuje bez subskrypcji szeroki asortyment niemal 45 tys. artykułów największych znanych marek, a także licencjonowanych produktów, w tym duńskich, szwedzkich i norweskich firm, zgodnych z duchem skandynawskiej filozofii.

W ciągu ostatnich pięciu lat Coolshop niemal trzykrotnie zwiększył swoje przychody – z 357,2 mln zł w 2019 r. do prawie 1 mld zł w 2023 r. W tym samym czasie ponad 3,5-krotnie powiększył również kapitał własny, którego wartość w ostatnim roku rozliczeniowym osiągnęła 106 mln zł. W minionych pięciu latach firma poczyniła inwestycje w nieruchomości i sprzęt na poziomie 70 mln zł, z czego 30 mln zł zainwestowała tylko w ubiegłym roku. Oprócz sklepu internetowego w niektórych krajach marka prowadzi również sklepy stacjonarne, m.in. w Norwegii i Szwecji.

Sklep internetowy Coolshop, założony w Danii w 2002 r. w garażu przez zafascynowanych nowymi technologiami braci Marka i Mike’a Nielsenów, jest częścią grupy Cool Group, skupiającej 18 firm i organizacji oraz 800 pracowników z 8 branż, działających w 14 krajach. Grupa inwestuje w handel detaliczny, modę, technologię, innowacje biznesowe, produkty spożywcze oraz doświadczenie podróżowania – zarówno w celach wypoczynkowych, jak i rozwoju zawodowego.

E-commerce wchodzi do Polski

Obecnie Coolshop działa na 9 rynkach obejmujących ⅓ Europy, obsługując 2 miliony stałych klientów. Wkrótce do obszarów jego działalności dołączy Polska, a konsumenci znad Wisły w sklepie internetowym będą mogli wybierać spośród niemal 45 tys. produktów bez subskrypcji, czyli konieczności opłacania abonamentu w celu uzyskania zniżek czy dostępu do dodatkowych usług.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Polski oddział Coolshop wraz z lokalnym zespołem prowadzi Andrzej Rzym. Wcześniej przez wiele lat był związany był z duńską firmą Dangaard Group, gdzie z sukcesami budował zespół firmy w Polsce oraz zarządzał rozwojem sprzedaży zagranicznej, odpowiadając za relacje z klientami na całym świecie.

„Pragniemy nieustannie się rozwijać, dlatego bardzo cieszymy się z otwarcia naszego oddziału w Polsce oraz możliwości dostarczania odbiorcom produktów największych marek, a także skandynawskich firm, wyróżniających się przywiązaniem do prostoty, użyteczności i wyjątkowego designu. Liczymy na to, że polscy konsumenci nas docenią” – mówi Mark, Nielsen, prezes i współzałożyciel Coolshop oraz Cool Group.