W lipcu sieć Zdrofit, czerpiąc z prawie 20-letniego doświadczenia w zachęcaniu i motywowaniu do zdrowego i aktywnego stylu życia, otworzyła setny klub na warszawskim Żoliborzu. Jest on zlokalizowany jest przy al. Wojska Polskiego 41. To kameralny obiekt, zaprojektowany i wyposażony zgodnie ze standardami obranymi przez sieć oraz w pełni odpowiadający potrzebom trenujących.
„Kluby Zdrofit są obecne w Polsce od blisko dwóch dekad. W tym czasie rynek fitness poważnie ewoluował. Zmieniły się nie tylko kluby – ich wyposażenie, oferta czy komfort treningów, ale także trenujący – ich oczekiwania i motywacje do aktywności fizycznej” – mówi Tomasz Groń, dyrektor zarządzający sieciami klubów fitness w Benefit Systems.
„Zdrofit także się zmieniał – otwieraliśmy nowe kluby i modernizowaliśmy otwarte wcześniej, wyposażaliśmy je w wysokiej klasy sprzęt, wdrażaliśmy autorskie rozwiązania… Jedno pozostało niezmienne – od początku, jak sama nazwa wskazuje, stawiamy „zdro” przed „fit”, zapewniamy profesjonalną przestrzeń do aktywności fizycznej oraz edukujemy na temat jej niezaprzeczalnego wpływu na zdrowie psychofizyczne” – dodaje.
Historia zaczęła się 20 lat temu
Historia Zdrofitu zaczęła się w 2005 roku na warszawskim osiedlu Gocław. Pierwszy klub zajmował powierzchnię 300 mkw. Przez kolejne lata sieć rozwijała się, co zbiegło się z intensywnym rozwojem Benefit Systems – dostawcy świadczeń pozapłacowych wspierających wellbeing pracowników, w tym karty MultiSport. Wraz z rozwojem programu MultiSport, Benefit Systems zintensyfikował działania zwiększające zaangażowanie w polski rynek fitness. Inwestycje spółki w kluby fitness mają na celu budowanie stabilnej i atrakcyjnej infrastruktury dla stale rosnącej liczby użytkowników kart sportowych oraz klientów indywidualnych.
PARTNER PORTALU
W 2013 roku operator kart MultiSport kupił 15 proc. udziałów w spółce Zdrofit. Trzy lata później stał się właścicielem pakietu większościowego (55 proc.), a w 2018 roku nabył pozostałe udziały i stał się jedynym właścicielem sieci.
W 2018 roku zrealizowano przełomową dla sieci kampanię „Postaw ZDRO przed FIT”. Jej celem było uświadomienie Polakom, że w parze z atrakcyjnym wyglądem powinna iść świadomość, jak w odpowiedzialny sposób dbać o siebie. Po raz pierwszy na polskim rynku fitness sprzeciwiono się schematowi, zgodnie z którym aktywność fizyczna to krew, pot i łzy. Jednocześnie zaproponowano nowe spojrzenie na trening – w klubach Zdrofit wszyscy są tak samo ważni i bez względu na swój wiek, sylwetkę czy wcześniejsze doświadczenia treningowe znajdą aktywność odpowiadającą swoim potrzebom i możliwościom.
Dostępność, kompleksowa oferta i nowe technologie
„Niezmiennie od wielu lat Zdrofit realizuje swoją misję zapewniając miejsca i narzędzia do satysfakcjonującej aktywności fizycznej. Obserwujemy i analizujemy światowy i polski rynek fitness przy jednoczesnym podążaniu za potrzebami i oczekiwaniami naszych klientów. Rozwijając sieć obecnie skupiamy się przede wszystkim na trzech aspektach: dostępności klubów, kompleksowej ofercie oraz wsparciu trenujących przy użyciu nowych technologii” – wyjaśnia Tomasz Groń.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Obecnie sieć Zdrofit liczy sto klubów zlokalizowanych w 20 miastach. Najwięcej obiektów – 67 znajduje się w Warszawie i sąsiadujących z nią miejscowościach. Poza tym z oferty Zdrofitu można skorzystać także m.in. w Trójmieście, Szczecinie, Koszalinie, Toruniu i Kielcach. Łączna powierzchnia wszystkich klubów przekracza 113 tys. mkw., co oznacza, że średnia powierzchnia obiektu to ponad tysiąc mkw.
Przestrzeń wszystkich nowych oraz remontowanych klubów projektowana jest zgodnie z przyjętymi standardami. Główną część stanowią, wyposażone w sprzęt czołowych producentów, modułowe strefy treningowe, m.in. funkcjonalna, wolnych ciężarów, maszyn, cardio, fitnessu, stretchingu czy rowerowa. Osoby preferujące zajęcia grupowe mają do wyboru ok. 120 formatów treningowych. Mogą w towarzystwie odbyć m.in. trening wzmacniający, wytrzymałościowy, metaboliczny, Les Mills czy taneczny. Dużą popularnością cieszą się zajęcia z kategorii Body&Mind, czyli łączące pracę nad ciałem ze świadomym ruchem i oddechem, co ma udowodniony wpływ na uspokajanie emocji. Nieodłącznym elementem klubów Zdrofit stają się strefy relaksu, w których można zregenerować się po ćwiczeniach.
„Dużą wartością, jak wynika z badań przeprowadzanych wśród klientów naszej sieci, jest profesjonale wsparcie przy rozpoczęciu treningów oraz działania motywujące. Od początku tego roku osoby zaczynające treningi w klubach mogą skorzystać z pakietu onboardingowego ZaczyNAJ. W jego ramach, przy współpracy z trenerem, zapoznają się ofertą klubu, analizują swoje możliwości i potrzeby oraz planują działania na najbliższy czas” – dodaje Tomasz Groń.
Narzędziem pełniącym funkcję organizacyjną, edukacyjną i motywacyjną jest aplikacja Zdrowappka. Nowością jest konfigurator planów treningowych. Każda osoba ćwicząca w Zdroficie, może wygenerować indywidualny plan treningowy uwzględniający m.in. rodzaj treningu, jego intensywność i częstotliwość.
Liczne funkcje umożliwiają także zarządzanie harmonogramem treningów i planowanie spotkań z trenerem oraz motywują do regularnych wizyt w obiektach. Dodatkowo odpowiadają na coraz powszechniejszą potrzebę elastycznych form treningu. Brak możliwości odwiedzenia klubu fitness nie musi oznaczać rezygnacji z aktywności. Treningi dostępne w aplikacji można wykonywać także w domu czy na zewnątrz.
Wpływ na społeczeństwo i branżę
Działalność edukacyjna sieci Zdrofit jest kolejnym elementem potwierdzającym jej kompleksowe podejście do promowania aktywnego stylu życia i jego wpływu na zdrowie psychofizyczne wykraczające poza prowadzenie klubów fitness.
„W czerwcu podpisaliśmy list intencyjny z Akademią Wychowania Fizycznego w Warszawie. W ramach współpracy planujemy m.in. inicjowanie badań naukowych dotyczących wpływu aktywności fizycznej na zdrowie, organizację kampanii edukacyjnych mających na celu zwiększenie świadomości społeczeństwa, przegląd i aktualizację kształcenia w zgodzie z najnowszymi trendami i badaniami oraz programy stażowe dla studentów z możliwością praktyk i zatrudnienia” – mówi Tomasz Groń.
Sieć prowadzi także własną placówkę szkoleniową Akademię Zdrofit. W jej ramach profesjonalna i doświadczona kadra przekazuje wiedzę przyszłym trenerom personalnym i instruktorom fitness. Osoby osiągające podczas szkoleń najlepsze wyniki otrzymują ofertę pracy w klubach Zdrofit.
„Jako lider rynku fitness w Polsce jesteśmy świadomi wyzwań i planujemy konkretne działania na najbliższe lata. Będziemy nadal edukować społeczeństwo w zakresie profilaktycznej roli aktywności fizycznej oraz jej wpływu na nasze zdrowie, życie i pracę. Planujemy zwiększać dostępność klubów, rozwijać narzędzia cyfrowe wspierające aktywność fizyczną oraz w większym stopniu wykorzystywać możliwości sztucznej inteligencji w planowaniu i odbywaniu treningu” – mówi o planach na kolejne lata Tomasz Groń.
W portfolio Benefit Systems
Zdrofit to centra fitness należące do spółki Benefit Systems. Kluby propagują zdrowy ruch zgodnie z filozofią, że aktywność fizyczna dostępna jest dla każdego, kto chce zadbać o swoje zdrowie, bez względu na wiek, sylwetkę i dotychczasowe osiągnięcia. Obecnie mieszkańcy Polski mogą ćwiczyć w stu klubach Zdrofitu. Najwięcej, bo aż 67 znajduje się w Warszawie. Pozostałe m.in. w: Trójmieście, Szczecinie, Kielcach, Koszalinie i Toruniu.
Benefit Systems działa na polskim rynku od ponad dwóch dekad i należy do liderów w dostarczaniu benefitów pozapłacowych, które wspierają dobrostan pracowników. Spółka jest twórcą Programu MultiSport, który umożliwia podejmowanie aktywności fizycznej w obiektach sportowych w całym kraju.
W portfolio Benefit Systems jest także platforma kafeteryjna MyBenefit oraz program wellbeingowy MultiLife. Od kilku lat oferta sportowa spółki jest rozwijana na rynkach zagranicznych, m.in. w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii i w Chorwacji. Grupa Benefit Systems jest także operatorem ponad 200 klubów fitness na czterech rynkach (w Polsce odpowiada za sieci Zdrofit, Fitness Academy, My Fitness Place, Fabryka Formy, StepONE, Total Fitness, FitFabric oraz Saturn Fitness). Ważnym obszarem działań Benefit Systems jest promowanie aktywnego stylu życia na każdym jego etapie, dlatego Spółka – m.in. poprzez Fundację MultiSport – realizuje inicjatywy wspierające aktywność fizyczną dzieci, dorosłych oraz seniorów.
Od 2018 roku Benefit Systems jest częścią globalnej inicjatywy B Corp, zrzeszającej spółki działające i angażujące się w rozwiązywanie najważniejszych problemów społecznych.