Carrefour inwestuje w rozwój platformy lojalnościowej

Carrefour Polska sfinalizował kolejny etap rozbudowy swojej platformy lojalnościowej “Mój Carrefour”, dzięki której dotrze do ponad 10 milionów Polaków. Firma zamierza rozwijać ten projekt wspólnie ze swoimi dostawcami i partnerami biznesowymi, dostarczając im wiedzę pozwalającą skuteczniej sprzedawać produkty oraz zdobywać nowych klientów. Carrefour jest jest wystawcą targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w dniach 25-26 września w Warszawie.

Jak pokazują, zlecone przez Carrefour badania agencji SW Research, ponad 85% Polaków korzysta z programów lojalnościowych, a niemal wszyscy ankietowani uważają, że warto w nich uczestniczyć ze względu na możliwe korzyści.

Ostatnie kilkanaście miesięcy nie rozpieszczały Polaków. Następstwa pandemii COViD oraz trwającej w Ukrainie wojny, wywindowały w górę inflację, która znacząco obniżyła siłę zakupową polskich konsumentów. Tym bardziej nie dziwią zmiany w ich zachowaniach – dzisiaj, częściej niż kiedykolwiek korzystają oni z promocji, a także oferowanych na rynku programów lojalnościowych.

Jak wynika z badań agencji SW Research przeprowadzonych na zlecenie Carrefour Polska na reprezentatywnej grupie ponad 1000 dorosłych Polaków, szeroki wybór produktów, niski poziom cen oraz dogodna lokalizacja sklepów to czynniki w największym stopniu decydujące o wyborze sklepu stacjonarnego na zakupy. Zdecydowana większość badanych (85%) deklaruje również korzystanie z programów lojalnościowych, a częściej niż co piąta osoba z tej grupy (23%) w ciągu minionych 3 miesięcy skorzystała z oferty trzech takich programów.

Programy lojalnościowe pomagają oszczędzać na zakupach

PARTNER PORTALU

Kaufland

Niemal wszyscy uczestnicy programów lojalnościowych uważają, że warto, jest uczestniczyć w programach lojalnościowych ze względu na możliwe korzyści (49% – raczej, 39% – zdecydowanie). Podobny odsetek badanych zgadza się z twierdzeniem, że dzięki programom lojalnościowym oszczędzają na zakupach (49% – raczej, 35% – zdecydowanie). Ponad 4 na 5 badanych w pełni rozumie zasady działania programów lojalnościowych, do których należy (52% – raczej, 31% – zdecydowanie).

Co ciekawe częściej niż 4 na 10 respondentów (44%) deklaruje, że planując zakupy w sklepie stacjonarnym, zawsze lub prawie zawsze wybiera miejsce oferujące promocje na zakupy, którymi są zainteresowani, a niemal tyle samo osób (42%) kieruje się promocjami czasami. Jednocześnie blisko co druga osoba kontrolująca swoje wydatki na zakupy, za każdym razem zwraca uwagę na kwotę zaoszczędzoną dzięki promocjom oferowanym przez sklep. Co czwarta osoba sprawdza oszczędności po większych zakupach, a co piąta śledzi oszczędności od czasu do czasu.

Hiperpersonalizacja promocji coraz bliżej

Dzięki rozwojowi programów lojalnościowych kontrolowanie swoich oszczędności oraz wydawanych pieniędzy w sklepach jest dużo łatwiejsze. Programy lojalnościowe oferują jednak obecnie znacznie więcej korzyści swoim użytkownikom. Carrefour Polska, który w 2014 roku uruchomił po raz pierwszy swoją aplikację mobilną, w ostatnich latach bardzo mocno inwestował w rozwój jej funkcjonalności, tworząc na jej bazie multiformatową platformę lojalnościową. “Mój Carrefour” to obecnie jeden z najszerszych na polskim rynku ekosystemów lojalnościowych, który w ostatnich tygodniach został powiększony o multipartnerski program PAYBACK. Jego obecny zasięg to ponad 10 milionów Polaków. Carrefour zapowiada rozwój tego projektu wspólnie ze swoimi dostawcami i partnerami biznesowymi, poprzez dostarczanie im wiedzy o klientach pozwalającej organizować skuteczniejsze akcje handlowo-promocyjne oraz rekrutować i lojalizować klientów.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

„Kolejny etap rozwoju naszej platformy lojalnościowej “Mój Carrefour”, który właśnie wdrożyliśmy, jest przełomowym na polskim rynku projektem w obszarze hiperspersonalizowanego dialogu z klientami na wielu różnych poziomach. Dzięki naszej platformie jesteśmy w stanie, wspólnie z naszymi dostawcami i partnerami biznesowymi, osiągać bardzo wymierne cele sprzedażowe w perspektywie krótko, średnio i długoterminowej.

Mamy możliwość przekazywania naszym klientom natychmiastowych gratyfikacji, które nastawione są na krótkoterminowy efekt sprzedażowy, ale dobrze budują koszyk oraz podnoszą częstotliwość wizyt klienta. Mamy narzędzia podnoszące zaangażowanie klienta podczas codziennych zakupów, a także rozwiązania długoterminowe, które pomagają w utrzymaniu i aktywacji klientów. Dane są elementem budowania naszej przewagi konkurencyjnej na polskim rynku – będziemy je teraz aktywnie wykorzystywać oraz dzielić się z nimi z naszymi partnerami biznesowymi” – mówi Robert Stupak, członek zarządu, dyrektor marketingu, e-commerce, polityki cenowej i IT w Carrefour Polska.

Z aplikacją mobilną

Kluczowym elementem ekosystemu lojalnościowego Carrefour jest aplikacja mobilna, będąca najważniejszym nośnikiem w komunikacji z klientami. Oprócz stałej zniżki na weekendowe zakupy oferuje ona szereg personalizowanych kuponów i akcji promocyjnych pomagających klientom oszczędzać pieniądze na produktach, które kupują najczęściej. Ponadto pozwala ona m.in. sprawdzić cenę każdego produktu w sklepie, zrobić zakupy w ekspresowym tempie bez stania przy kasie dzięki funkcji Scan&Go, zagrać w Lotto, sprawdzić swoje paragony z ostatnich zakupów czy zapłacić za nie mobilnie. Z kolei dzięki partnerstwu z PAYBACK, platforma 'Mój Carrefour’ zaoferuje dodatkowo szereg rozwiązania w zakresie ofert spersonalizowanych oraz multipartnerskich.

Z 6. formatami

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 850 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Dzięki multiformatowej sieci ponad 14 000 sklepów w 40 krajach, Grupa Carrefour jest jednym z wiodących sprzedawców żywności na świecie. W 2023 r. sieć odnotowała sprzedaż na poziomie 94,1 miliarda euro. Grupa Carrefour zatrudnia obecnie ponad 300 000 pracowników w sklepach zintegrowanych, którzy pomagają uczynić markę światowym liderem w transformacji żywności dla wszystkich, oferując codziennie żywność wysokiej jakości, dostępną i w rozsądnej cenie. Pod szyldami Carrefour na całym świecie pracuje ponad 500 000 osób.