InPost ma coraz mocniejszą pozycję na rynku francuskim

Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, zanotował ponad 2 miliony pobrań aplikacji mobilnej we Francji. W tym kraju InPost działa za pośrednictwem swojej spółki i pod marką Mondial Relay – ma ponad 5 100 urządzeń Paczkomat® oraz 11 000 punktów odbioru i nadania (PUDO). Grupa realizuje również strategiczne partnerstwa z wieloma globalnymi graczami, m.in. Zalando czy Vinted. InPost jest wystawcą targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w Warszawie w dniach 25-26 września tego roku.

– Francja to nasz największy europejski rynek zaraz po Polsce. Mamy tutaj silną markę, gęstą sieć punktów odbioru i nadania przesyłek oraz wielu partnerów e-commerce. Widzimy coraz większą popularność dostaw out-of-home w krajach europejskich, dlatego cały czas rozwijamy naszą infrastrukturę i wprowadzamy kolejne usługi – jak choćby autonomiczne urządzenia Paczkomat®. Nasza aplikacja mobilna to jeden z najważniejszych elementów przewagi konkurencyjnej – w Polsce mamy ponad 12,6 mln użytkowników naszej aplikacji, w której oferujemy rewolucyjne funkcjonalności – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.

– Zakupy online i dostawy poza domem są coraz częściej wybierane przez Francuzów. Widzimy nowe trendy na rynku detalicznym, nowe przyzwyczajenia i oczekiwania klientów. Te zjawiska to wielkie wyzwanie dla biznesu – zwłaszcza w sektorze e-commerce i logistyki. InPost wraz z Mondial Relay wyznaczają nowe cele w tych segmentach we Francji. Mamy świadomość, że tylko najnowsze i intuicyjne technologie zdobędą uznanie użytkowników. Dlatego stawiamy na naszą aplikację mobilną, która ułatwia odbiór i nadawanie przesyłek – komentuje Quentin Benault, dyrektor zarządzający Mondial Relay France i Benelux.

InPost uruchomił również dostawy międzynarodowe w ramach rynku Mondial Relay – dzięki czemu klienci mogą nadawać oraz odbierać przesyłki międzynarodowe. Obecnie usługa dostępna jest dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów detalicznych. Usługa crossborder jest dostępna między Francją, Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu.

Aplikacja InPost Mobile cieszy się ogromną popularnością również w Polsce, gdzie liczba jej użytkowników przekroczyła już 12,6 mln. Dzięki innowacyjnym funkcjonalnościom, aplikacja nie tylko ułatwia odbiór i nadawanie przesyłek, ale także umożliwia śledzenie paczek w czasie rzeczywistym, zarządzanie zwrotami i korzystanie z automatycznych powiadomień o statusie przesyłki. Grupa InPost intensywnie rozwija swoją infrastrukturę, wprowadzając nowe usługi i technologie, które mają na celu jeszcze bardziej usprawnić procesy logistyczne oraz zwiększyć wygodę klientów.
Ponadto, InPost wprowadza nowy model maszyny Paczkomat® – autonomiczne urządzenie można uruchamiać bez względu na dostępność sieci elektrycznej, a to wszystko dzięki wyposażeniu maszyn w panele fotowoltaiczne i magazyny energii. Pilotaż jest prowadzony w Polsce i na rynkach europejskich – w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i we Francji.

PARTNER PORTALU

Kaufland

InPost liderem rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie

Grupa InPost na koniec I kwartału 2024 roku dysponowała ponad 69 000 punktów out-of-home, w tym ponad 37 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i blisko 32 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach, które umożliwiają wygodne wysyłanie i odbieranie przesyłek 24/7. W Polsce sieć obejmuje 22 654 maszyn Paczkomat® oraz 3 596 punktów PUDO. Mondial Relay posiada we Francji 5 140 urządzeń Paczkomat® oraz 10 763 punktów odbioru i nadań, a w krajach Beneluksu odpowiednio 140 maszyn Paczkomat® i 1 892 punkty PUDO. Na Półwyspie Iberyjskim działa już 930 urządzeń Paczkomat® i 8 918 punktów PUDO.

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec Q1 2024 roku dysponowała blisko 70 000 punktów out-of-home, w tym ponad 37 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i ponad 31 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz