Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Grupa InPost, we współpracy z Carrefour i PolKa, rozpoczyna testy systemu kaucyjnego. InPost oferuje maszyny RVM (Reverse Vending Machines) oraz opiekę logistyczną pierwszej mili. InPost i Carrefour są wystawcami targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 25-26 września tego roku.
Testy będą prowadzone na szeroką skalę – w pilotażu weźmie udział 36 lokalizacji i 40 maszyn. Za zwrot opakowania klienci będą mogli zrealizować kupon z asortymentu sklepu Carrefour do końca dnia, w którym dokonali zwrotu.
Partnerem testu jest jeden z operatorów systemu kaucyjnego PolKa – Polska Kaucja – podmiot posiadający zezwolenie Ministra Klimatu i Środowiska na selektywną zbiórkę w ramach systemu kaucyjnego wszystkich trzech frakcji: puszki, plastikowe butelki i szklane butelki wielorazowe
Zadaniem InPost w ramach pilotażu jest zakup i obsługa maszyn RVM oraz opieka logistyczna. Grupa ma wieloletnie doświadczenie w zakresie obsługi automatów – jako lider na rynku maszyn paczkowych, a także logistyki, systemów IT, innowacji oraz rozwiązań w zakresie obsługi dużych wolumenów. Do tego dochodzi ogólnopolska, wydajna flota pojazdów i kurierów. Wszystko to sprawia, że InPost jest idealnym partnerem logistycznym w systemie kaucyjnym.
– Ruszamy z testami z jedną z największych sieci handlowych w Polsce, a docelowo chcemy zdobyć znaczący udział w rynku, dzięki współpracy z wieloma sieciami handlowymi. Nasz pilotaż ma na celu przetestowanie maszyn RVM z różnymi producentami, zachęcanie i edukacje klientów oraz zbudowanie nawyków niezgniatania opakowań, w związku z wchodzącym od 1 stycznia 2025 systemem kaucyjnym. Chcemy zachęcać do oddawania butelek pet i puszek oraz propagować działania proekologiczne. Proces operacyjny, który chcemy testować z Carrefour oraz PolKa – Polska Kaucja przez najbliższe cztery miesiące, będzie analogiczny do tego, który rozpocznie się od stycznia w każdym punkcie sprzedaży objętym takim obowiązkiem. Współpracujemy z doświadczonymi partnerami – firmami zajmującymi się recyklingiem, którzy będą gospodarować odpadami. Dzięki temu, w 2025 rok wejdziemy przygotowani do systemu kaucyjnego – mówi Waldemar Brzoska, dyrektor biura ekspansji InPost.
– Uruchomienie pilotażu systemu kaucyjnego w sklepach Carrefour w Warszawie przyniesie wiele korzyści miastu i jego mieszkańcom. Nasza sieć, wspólnie z partnerami jako pierwsza w Polsce będzie odpłatnie odbierała od klientów 3 frakcje opakowań – szklane butelki zwrotne, butelki plastikowe oraz puszki aluminiowe. Płatny odbiór tych odpadów sprawi, że wielu naszych klientów zwróci je do sklepów, a tym samym znacznie zmniejszy się ilość tych odpadów w przestrzeni miejskiej oraz na wysypiskach śmieci – powiedziała Justyna Orzeł, Wiceprezeska i Sekretarz Generalna Carrefour Polska.
– Nasz pilotaż to jednak nie tylko zachęcanie Polaków do zwracania odpadów, ale także edukacja oraz całkowita zmiana nawyków konsumenckich. Promowane dotąd hasło „zgnieć i wyrzuć do właściwego pojemnika” zmieni się o 180 stopni. Nowe hasło to „nie wyrzucaj, nie zgniataj, oddaj w punkcie zakupu i odbierz kaucję”. Zachęcam gorąco wszystkich warszawiaków do zwracania opakowań po napojach do sklepów Carrefour. Wspólnie jesteśmy w stanie oczyścić miasto z butelek i puszek, poprawiając jakość środowiska w naszym otoczeniu, a przy okazji zrobić taniej swoje codzienne zakupy – dodała Justyna Orzeł.
Od 1 stycznia 2025 r. wprowadzony zostanie system kaucyjny na jednorazowe butelki z tworzyw sztucznych do 3 litrów, szklane butelki wielorazowego użytku do 1,5 litra oraz metalowe puszki o pojemności do 1 litra.
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Puste opakowania będzie można oddać do sklepu, aby odzyskać wcześniej zapłaconą kaucję. Duże sklepy, o powierzchni powyżej 200 metrów kwadratowych, będą w tym celu musiały odbierać puste opakowania. Pozostałe placówki handlowe (o mniejszej powierzchni) będą mogły przystąpić do systemu i odbierać opakowania objęte kaucją na zasadzie dobrowolności.
InPost w najnowszym rankingu CDP (Carbon Disclosure Project) otrzymała ocenę -A – co potwierdza, że korzystanie z usług InPost skutecznie ogranicza emisję CO2. Wynik powyżej średniej dla jej kategorii potwierdza, że priorytetem Grupy jest dostosowanie procesów logistycznych do rozwiązań proekologicznych. Grupa InPost w tym badaniu największą liczbę punktów otrzymała w kluczowych obszarach, takich jak: Targets, Business Strategy, Financial Planning&Scenario Analysis, Emission reduction initiatives and low carbon products, Risk Management, Scope 1&2.
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Grupa InPost na koniec 2023 roku dysponowała ponad 66 000 punktów out-of-home, w tym ponad 37 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i ponad 31 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć NET-ZERO.