Rada Nadzorcza Eurocash powołała do Zarządu Spółki Marcina Celejowskiego, menedżera z wieloletnim doświadczeniem w sektorze FMCG i obecnego Prezesa Eurocash Sieci Partnerskie. Z początkiem października br. obejmie on funkcję Członka Zarządu odpowiedzialnego za obszar zakupów handlowych spółki, zastępując tym samym Przemysława Ciasia, który 27 sierpnia złożył rezygnację z pełnienia funkcji Członka Zarządu Spółki Eurocash.
Marcin Celejowski współpracuje z Grupą Eurocash od ponad dwóch lat. Od początku budował jednostkę biznesową Eurocash Sieci Partnerskie oraz markę parasolową Moje Sklepy, a z początkiem tego roku objął stanowisko Prezesa Eurocash Sieci Partnerskie. Przed dołączeniem do Eurocash, Marcin Celejowski przez wiele lat pracował w takich firmach, jak Grupa Żywiec, gdzie zajmował stanowisko dyrektora sprzedaży i członka zarządu, Grupa Comp (odpowiedzialna za m/platform) czy wcześniej Unilever oraz Wedel.
„Wieloletnie doświadczenie Marcina Celejowskiego u czołowych producentów FMCG, świetna znajomość rynku detalicznego, a także jego umiejętność pracy w oparciu o wykorzystanie danych, pozwolą nam efektywniej i bardziej analitycznie zarządzać naszymi zakupami, tak by z sukcesem walczyć o atrakcyjne oferty produktowe dla naszych klientów i sklepów. Jestem przekonany, że jego wiedza i ekspertyza pomogą nam zbudować trwałą przewagę konkurencyjną” – powiedział Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.
Z bogatym doświadczeniem
Marcin Celejowski związany jest z rynkiem FMCG od 27 lat. Współpracę z Grupą Eurocash rozpoczął z końcem 2022 r. odpowiadając za zakupy, ekspansję, integrację cyfrową i rozwój oferty konsumenckiej Eurocash Sieci Partnerskie. W latach 2012-2022 swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w Grupie Żywiec. Początkowo był dyrektorem sprzedaży ds. detalu nowoczesnego, następnie dyrektorem ds. detalu niezależnego i gastronomii. W 2015 r. objął funkcję dyrektora sprzedaży i członka zarządu odpowiedzialnego za całą sprzedaż. Wcześniej, w latach 1997-2012 pracował w Unilever Polska. Pełnił tam kolejno kilka funkcji kierowniczych, a potem był szefem działu rozwoju sprzedaży, dyrektorem operacyjnym ds. rozwoju klienta i marketingu klienckiego, globalnym dyrektorem ds. marketingu handlowego kanału drogeryjnego oraz dyrektorem sprzedaży ds. egzekucji i dystrybucji. W latach 2019 – 2022 pełnił rolę członka Rady Nadzorczej w firmie Comp Platforma Usługa S.A.
PARTNER PORTALU
Marcin Celejowski jest absolwentem Wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej, kierunek Biotechnologia.
Z rozbudowanym portfolio
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich – takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Klientami Eurocash są przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy, którym Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu.
Z liczbą ponad 20 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w TOP10 największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 47,7 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. – w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter