Malezyjska sieć wkrótce otworzy pierwsze sklepy w Polsce

Malezyjski właściciel sklepów z asortymentem dla domu, MR D.I.Y., przygotowuje się do ekspansji na rynku polskim. Pierwsze trzy sklepy sieci zostaną otwarte w Zabrzu w Centrum Handlowym Platan, w Krakowie w Galerii Bronowice oraz w Piotrkowie Trybunalskim w Focus Mall.

Przygotowując się ekspansji malezyjska sieć MR D.I.Y. najpierw na początku roku wynajęła blisko 5 000 metrów kwadratowych w parku logistycznym Hillwood Zgierz I do stworzenia pierwszego centrum logistycznego w Europie Środkowej. Otwarcie centrum logistycznego w Zgierzu to pierwszy krokiem w strategii ekspansji firmy na rynki Europy Środkowo-Wschodniej.

Jak podał portal tvn24.pl, pierwsze sklepy tej marki mają zostać otwarte w listopadzie i grudniu. Będą się mieścić w Centrum Handlowym Platan w Zabrzu, Galerii Bronowice w Krakowie oraz Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim. Zdaniem sieci są to popularne centra handlowe, z dużym ruchem klientów i bogatą ofertą najemców.

MR D.I.Y. nie zamierza poprzestać na tych placówkach i planuje otworzyć 10 sklepów do końca lutego 2025 roku. Obecnie prowadzone są rozmowy odnośnie ich lokalizacji.

Z azjatyckimi korzeniami

PARTNER PORTALU

Kaufland

MR.DIY pierwszy sklep otworzył na Jalan Tuanku Abdul Rahman w lipcu 2005 r., a obecnie stał się największym sprzedawcą detalicznym w regionie.

Malezyjska sieć dysponuje ponad 3 500 sklepami w 12 krajach (Malezja, Tajlandia, Brunei, Indonezja, Singapur, Filipiny, Kambodża, Indie, Turcja, Hiszpania, Wietnam i Bangladesz).

MR.DIY obsługuje ponad 80 milionów klientów rocznie we wszystkich sklepach w Malezji i Brunei, a także w sklepie internetowym.

Asortyment sklepów MR D.I.Y. obejmuje ponad 20 000 rodzajów sprzętu, artykułów gospodarstwa domowego i wyposażenia wnętrz, artykułów elektrycznych, papierniczych, sprzętu sportowego i innych. Średnia powierzchnia większości sklepów to 900 metrów kwadratowych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

MR.DIY odnotował w II kwartale 2024 wzrost przychodów wzrosły do 1,2 mld RM, głównie dzięki wkładowi nowych sklepów, podczas gdy wolumeny transakcji w tym samym okresie wzrosły o 13,0% do 46,2 mln. Sieć sklepów Grupy wzrosła o 14,7% rok do roku do 1 340 sklepów. Zysk netto za 2QFY2024 wzrósł o 3,2% r/r do 155,2 mln RM. Marża zysku brutto utrzymała się na stabilnym poziomie 45,5% w porównaniu z analogicznym okresem w roku obrotowym 2023, po normalizacji kwestii związanych z łańcuchem dostaw i kosztami transportu.